Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

SALE-ABRATION Kempen Terbaru Traveloka Cukup Hangat

Seperti biasa,setiap hari aku akan luangkan sedikit masa untuk blogwalking dan masa sedang melompat dari satu blog ke satu blog tadi, aku terjumpa satu website ni yang di beri nama Traveloka. TRAVELOKA, aku suka nama ni sebabnya simple dan sedap di dengar. Nice! Sekali tengok dah tahu ini website tentang perlancongan. Apa lagi terus klik le, at least dapat jamu mata tengok tempat-tempat menarik. Hehe..

Tapi, sebaik saja aku masuk dan baca betul-betul website ni rupanya aku dah tersalah sangka. Aku ingatkan ini website khusus untuk perkenalkan tempat-tempat menarik destinasi perlancongan di dalam dan luar negara tapi rupa-rupanya ini adalah sebuah website untuk membantu orang ramai mendapatkan tiket penerbangan dan hotel dengan cepat dan murah. Website ini juga boleh di gunapakai bagi mendapatkan maklumat yang berkaitan secara percuma.

Saat aku klik masuk ke dalam website Traveloka ni tadi aku rasakan macam sedang celebrate sesuatu. Apa tak nya website mereka ni meriah sangat. Murah! Murah! Murah! Memang murah yang amat sangat! Aku sendiri susah nak percaya dengan harga yang telah di tetapkan oleh pihak Traveloka ni. Di sebabkan susah nak percaya tu lah aku ada berhubung dengan pihak Traveloka sendiri dan jawapan yang aku terima daripada pihak mereka ialah... 

"Honest price only at Traveloka - all prices you see on search results are Final Price. No hidden charges- what you see is what you get "

Terima kasih atas jawapan tu Traveloka. Ia telah membuatkan aku yang mewakili pihak para pengguna ni berasa amat berpuashati. Ye lah kena tanya dulu kan? Mana tau ada caj tersembunyi ke apa, sebab murah sangat!


Link untuk ke website Traveloka >> https://www.traveloka.com/en-my/

 Yang paling best aku dapat lihat di website mereka ni, ada saja promosi yang di jalankan dari masa ke semasa. Fuh, kalaulah aku ni tak terikat dengan baby mesti aku grab semua promosi yang di tawarkan oleh pihak Traveloka ni. Jimat banyak tu. Seronoknya.. 

Kempen terbaru yang sedang berjalan di Traveloka sekarang ialah SALE-ABRATION.  Kempen ini berjalan dari 10 - 31 Mac 2017.


Keistimewaan Sale-Abration ini ialah, jika kita membuat tempahan untuk melancong daripada website Traveloka dalam tempoh masa kempen Sale-Abration ini berlangsung, kita boleh dapat diskaun penginapan sehingga 79%. Wow! Terkesima aku bila tengok hal ni tadi, ye lah 79% tau. Jimat banyak tu. Kalau tak silap ada lebih 100 buah hotel yang disenaraikan di dalam website Traveloka ni.

Itu baru diskaun untuk tempat penginapan, belum lagi di kira diskaun untuk tiket penerbangan. Diskaun ni bukan hanya untuk destinasi dalam negara je tau malah untuk destinasi di luar negara juga. Antaranya Kuala Lumpur, Melaka, Johor Bharu, Jakarta, Bangkok, Singapore dan lain-lain lagi lah. Kalau nak tulis kat sini tak muat sebab banyak sangat destinasi nya tu. Percaya atau tidak harga tiket penerbangan untuk domestik (dalam negara) hanya serendah RM40 manakala untuk penerbangan international (antarabangsa) dengan harga di bawah RM100. Ini bukan tahap murah  tapi dah terlebih lajak murah. Hahaha..

Oleh kerana kempen Sale-Abration ni hanya berjalan dari 10 - 31 March 2017 saja, jadi nasihat ikhlas dari aku, kalau u alls betul-betul mahu melancong dengan servis yang tip top tapi murah, baik cepat-cepat rebut peluang ni sebelum terlepas. Mana tahu boleh pergi honeymoon atau travel dengan family.


Bercakap tentang honeymoon dan cuti bersama family, pihak Traveloka dah sediakan juga satu aplikasi di websitenya untuk kita semak dan buat pilihan tiket penerbangan dan tempat penginapan yang sesuai dengan diri dan family kita sendiri. Tak kisah lah samada nak melancong seorang diri (bag packers) , berdua (honeymoon) atau seluruh isi keluarga. Semua kategori boleh mendapatkan harga istimewa dari pihak Traveloka terutamanya semasa kempen Sale-Abration ini sedang berlangsung. 


Aplikasi ni bukan saja boleh di gunakan untuk membuat tempahan secara terus malah ia juga boleh membantu kita untuk merancang percutian yang akan datang dengan mudah dan lebih teratur, 

Kesimpulan yang aku boleh buat ke atas Traveloka ni, website dan perkhidmatan yang mereka tawarkan memang bagus untuk para pengguna seperti kita. Dengan adanya website sebegini kita bukan saja dapat merancang dengan lebih awal dan teliti malah kita juga dapat buat budget dengan lebih baik. Aku memang cukup suka kalau dapat buat budget awal dengan lebih tepat sebelum berangkat kerana ia akan buat aku lebih teruja. Nak tahu kenapa? Kerana, bila tiket dan hotel telah kita siapkan dengan lebih awal maka kita boleh merancang untuk gunakan wang selebihnya untuk shopping... Haha. Best kan? 

Traveloka I really love you :D

8 comments for "SALE-ABRATION Kempen Terbaru Traveloka Cukup Hangat"

  1. Good info sis...anyone yang mahu melancong, boleh godek2 traveloka...

    ReplyDelete
  2. Menarik sangat traveloka ni kan?? :)

    ReplyDelete
  3. Mai & Traveloka memang kamceng dah,muahahahahaha. (mentang2 menang contest insta dorang dulu). Best kan traveloka ni,semua kat hujung jari.

    ReplyDelete
  4. Sis awa, blog sis tak ada button next/previous entry ke saya yang tak nampak? Hahahaha. Nak ronda2 ni...

    ReplyDelete
  5. Ya lah Mai. sis baru perasan mujur mai tegur.. TQ TQ bg tau sis

    ReplyDelete
  6. Ummi pun nak bercuti...oh Traveloka...oh Traveloka..hehe

    ReplyDelete
  7. traveloka ni kalau dia buat sales mmg best!

    ReplyDelete