Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

PRODUK TASNEEM NATUREL BIKIN GEMPAR !

Assalamualaikum ualls..
Sejak dua menjak ni korang perasan tak tentang produk TASNEEM NATUREL di laman sosial? Aku gerenti ualls mesti ada nampak kan sebabnya makin hari makin ramai yang berkongsi cerita tentang produk ni melalui instagram, facebook dan tak lupa juga di blog.

Kalau ualls nak tahu,  diaorang semua tu tengah happy sebabnya Tasneem Naturel dah keluarkan satu set produk yang bukan hanya sesuai untuk bayi dan kanak-kanak malahan orang dewasa juga.

- TASNEEM NATUREL SEMAKIN DI KENALI -

SIAPAKAH TASNEEM NATUREL? 
Tasneem Naturel adalah sebuah syarikat muslim tempatan yang mengeluarkan produk balm khususnya untuk bayi dan kanak-kanak. Produk ini diformulakan daripada minyak pati tumbuhan asli yang di ambil daripada bunga, duan, buah atau kulit pokok lalu diekstrak dengan menggunakan kaedah penyulingan dan ia juga lebih mudah di kenali sebagai essential oil. Produk ini turut menggunakan aroma terapi bagi mengantikan bahan kimia.

Di pendekkan cerita, produk yang di keluarkan oleh Tasneem Naturel ini sememangnya hanya menggunakan bahan-bahan yang 100% semulajadi dan sangat selamat untuk di gunakan pada kanak-kanak dan bayi tanpa sebarang rasa was-was.

Terdapat empat jenis balm yang di keluarkan oleh Tasneem Naturel pada masa ini..
- CF RUB
- TUMMY TIME
- CALM TIME
- SLEEP TIME

Alhamdulillah, ke empat-empatnya aku dah cuba bukan hanya pada anak-anak malah pada diri sendiri yang tengah sarat mengandung ni. :D

- EMPAT JENIS BALM DENGAN KELEBIHAN YANG TERSENDIRI -

1. CF RUB (Coughflu Time)
Tasneem Naturel CF Rub (Coughflu Time)  antara yang paling aku suka kerana ia benar-benar dapat membantu aku ketika anak-anakku menunjukkan simptom demam dan selesema. Nampak jer hidung mula berair dan ada tanda jangkitan selesema, aku terus sapu CF Rub ni sebagai langkah awal. Jadi takdelah anak-anak mengamuk sebab susah nak tidur kerana hidung tersumbat. Jika sudah demam pun ia amat berguna kerana dapat membantu menurunkan suhu badan anak-anak dengan lebih cepat.

Fungsi utama:
- Bantu kurangkan selesema
- Bantu cairkan kahak
- Bantu melegakan asthma
- Bantu kurangkan suhu ketika demam

Cara Guna : Sapu pada hidung, tekak, tulang belakang, tapak kaki dan dada.
Bahan: Lemon, Sweet orange, Eucalyptus, Cypress, Tea tree.

Testimoni:



2. TUMMY TIME
Tummy Time lebih menyerupai minyak telon kerana ia dapat membantu masalah sakit perut, kembung perut, cirit birit dan lain-lain yang seangkatan dengannya. Bagi yang punya anak kecil dan bayi yang asyik meraung tu eloklah di sapukan Tummy Time ni pada perut si manja. Ye lah diaorang kan kecil lagi jadi manalah mereka reti nak beritahu kita. Maka kitalah yang harus bertindak dengan lebih pantas dan bijak untuk mencari jalan penyelesaiannya.

Fungsi utama:
- Bertindak sebagai minyak telon
- Membuang angin dalam perut
- Melegakan perut sebu
- Melegakan perut kembung

Cara Guna : Sapu pada perut dan tapak kaki.
Bahan: Fennel, Ginger, Wild mint, Tangerine, Patchouli, Lemongrass, Anise, Juniper

Testimoni:


3. CALM TIME
Calm Time paling banyak aku pakaikan pada anakku. Sebabnya aku mahu mereka berada di dalam keadaan yang lebih santai, relaks dan tenang. Mudah cakap elakkan stress. Bila semua dah tenang barulah aman keadaan dalam rumah ni. Almaklumlah aku ni kan punya anak ramai.

Fungsi utama:
- Memberikan keselesaan
- Mengurangkan keletihan
- Mengurangkan tekanan
- Membantu anak supaya lebih tenang dan tenteram

Cara Guna : Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi di belakang telinga serta nadi di pergelangan tangan.
Bahan: Lavender, Naval orange, Tangerine, Geranium, Marjoram, Frankinsense, Bergamot, Chamomile

Testimoni:



4. SLEEP TIME
Sleep Time adalah satu kemestian yang perlu di gunakan pada setiap malam terutama pada anakku yang nombor 5. Muhammad Awwal namanya. Ini kerana Awwal cukup susah nak tidur malam sejak daripada dia masih bayi lagi. Kadangkala jam sudah pukul 3pagi tapi dia tetap juga segar bugar bermain di depan TV. Bila dah dekat subuh barulah nak terlelap dan yang menjadi manga letih dan mengantuk siapa lagi kalau bukan aku dan suami.

Fungsi utama:
- Bantu anak supaya lebih mudah tidur
- Bantu anak dapatkan tidur yang lebih lena dan nyenyak
- Bantu anak bangun pagi dalam mood yang ceria
- Membaiki kualiti tidur si kecil dengan lebih cepat dan berkesan

Cara Guna : Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi di belakang telinga serta nadi di pergelangan tangan.
Bahan: Cedar, Vetiyer, Roman Chamomile, Sweet orange, Marjoram, Tangerine fruit fermet, Ylang ylang

Testimoni:





BENAR-BENAR MEMENUHI KEHENDAK SI MANJA 
Alhamdulillah, aku amat berpuashati dengan produk daripada Tasneem Naturel ini. Malah aku makin happy apabila melihat anak-anakku yang semakin ceria selepas di pakaikan dengan produk ini. Antara penggemar produk ini yang paling ekstrem sekali di dalam keluargaku adalah anak ku yang ke lima. Muhammad Awwal namanya dan Awwal bakal menyambut ulangtahun yang ke dua pada 27 Nov ini. Ualls boleh lihat sendiri bagaimana reaksi Awwal terhadap produk Tasneem Naturel ni. Walau baru berusia 24bulan namun Awwal sudah tahu produk apa yang terbaik untuk dirinya sendiri.

Bukan main happy lagi dia bila aku keluarkan produk Tasneem Naturel ni untuknya. Bukan setakat suka bahkan dah pandai nak guna sendiri sekarang ni. Dah tak nak lagi mamanya ni tolong... ish ish ish. Awwal oh Awwal...
Mula-mula sapu kat tapak kaki lepas tu sapu kat bawah hidung pula. Kemudian layan baunya yang best dan menyenangkan. Oh asyiknya... lepas ni mesti selsema dan demam dah susah nak dekat dengan Awwal lagi... good job sayang...!
Awwal juga dah mula bertindak sebagai doktor peribadi. Bukan setakat dirinya sendiri saja malah perut orang lain juga turut disapunya dengan produk Tasneem Naturel ni. Habis semua orang dalam rumah guna produk Tasneem Naturel kerana keprihatinan Doktor Awwal ni. Hehe...

Sekarang, sejak menggunakan produk daripada rangkaian Tasneem Naturel, Awwal bukan hanya lebih ceria dan tenang malah sudah dapat masa tidur yang lebih panjang dan berkualiti daripada sebelum ni. Alhamdulillah, sekarang ni bila tiba pukul 10malam mesti dia akan tertidur dengan sendirinya. Yang paling happy siapa lagi kalau bukan aku dan suami. Seronok rasanya bila diri sendiri dapat lena dengan lebih awal kerana anak sudah tidak buat perangai berjaga malam lagi.

- PUASHATI DAPAT LIHAT AWWAL TIDUR DENGAN NYENYAK HINGGA KE PAGI -
Sebab itulah aku amat syorkan produk ini pada ualls semua di luar sana. Rugi kalau ualls tak cuba sendiri tau. Ia bukan hanya berkesan untuk kanak-kanak dan bayi malah untuk orang dewasa juga. Jadi apa tunggu lagi, cepat-cepatlah dapatkan di pasaran.. Untuk info lanjut... sila hubungi:

TASNEEM NATUREL NETWORK
15-1, JALAN PUTRA KAJANG, TAMAN PUTRA KAJANG,
43000 KAJANG SELANGOR.

Whatsapp: 011-2096 4665

8 comments for "PRODUK TASNEEM NATUREL BIKIN GEMPAR !"

  1. Haha comelnya Awwal. Bestkan Tasneem Naturel ni,jangan kata budak, Mai yg tua pun suka. Haha I

    ReplyDelete
  2. menarik produk ni, packaging pun comel

    jemput join ga sha ; http://shafyqahazahar.blogspot.com/2017/11/giveaway-shfyqhazhr-x-printcious.html

    ReplyDelete
  3. wah comelnya model tu....hensem hidung mancung hihi...macam best produk ni...bolehla cuba nnt

    ReplyDelete
  4. awwal pun taksabar tunggu mama sapu..haha..

    ReplyDelete
  5. Liez pun terjebak sapu sleep time hahahaha

    ReplyDelete