Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

KAYLIZ GRANOLA OAT - RANGUP, SEDAP, SIHAT

Assalamualaikum.... hi hi...
Alhamdulillah, pejam celik pejam celik aku sudahpun selesai tempoh berpantang. Terasa selesa sikit tapi masih tetap kena jaga pemakanan sebabnya aku memberi Kasih dengan susu ibu sepenuhnya. Jadi apa yang aku makan, aku perlu ambil tahu supaya Kasih dapat sumber susu yang terbaik.

Disebabkan anak sudah enam maka berat pun ikut bertambah. Terdetik di hati nak kuruskan sikit badan ni tapi hmmmm..... tak kan nak keluar joging sambil dukung Kasih kot? Tapi syukurlah, akhirnya aku sudah jumpa satu produk yang patut di cuba dan boleh beri khasiat seperti yang aku nak.  Produk yang aku maksudkan ini adalah Kayliz Granola Oat yang di kilangkan oleh Care Liz Resources.

Mesti ualls tertanya-tanya kan? Apa kebenda pula Granola Oat ni? Macam pelik je bunyinya... hehe.. takpe meh sini aku terangkan dengan lebih detail.

APA ITU GRANOLA
Granola sebenarnya adalah trend makanan sarapan yang semakin terkenal di seluruh dunia sekarang ini. Granola adalah makanan hasil campuran pelbagai makanan sihat yang telah di keringkan atau di panggang seperti oat, kekacang dan buah-buahan kering yang pelbagai jenis. Selalunya ia akan turut di campur dengan madu untuk mendapatkan bahan pemanis yang asli.

Granola hanya menggunakan bahan yang asli tanpa melibatkan apa-apa campuran makanan yang tidak sihat dan boleh di makan bersama susu atau yogurt. Granola juga boleh di makan begitu saja seperti snek kekacang yang lain.


Ramai orang suka mengambil granola ini sebagai sarapan kerana ianya dapat:
  • membantu melancarkan pencernaan
  • membantu mengawal berat badan
  • membantu menambahkan vitamin di dalam tubuh
  • mencegah sembelit
  • memberi rasa kenyang yang lebih lama
  • membantu menurukan kadar kolestrol

KAYLIZ GRANOLA OAT di perbuat daripada empat bahan utama iaitu:

OAT (GANDUM)
Antara bijirin yang tersihat di dunia. Mengandungi vitamin penting, mineral, fiber dan bersifat antioksidan.

UBI KELEDEK
Sumber vitamin A yang bagus. Ia jua turut mengandungi vitamin C, mangan, vitamin B5 dan juga B6.

CHIA SEED
Mengandungi Omega-3 yang lebih tinggi daripada ikan salmon. Ia juga turut mengandungi Kalsium dan Protein yang agak tinggi.

MADU
Sumber rasa manis asli daripada madu sangat-sangat sedap. Walaupun manis namun ia juga mengandungi khasiat yang sangat banyak seperti vitamin B1, B2, B6 dan lain-lain lagi. Ia juga boleh memberi tenaga dan menurunkan tahap kolestrol di dalam badan.


Bila lihat pada bahan yang di gunakan semestinya semua orang sudah boleh tahu yang produk ini sangat berkhasiat kerana ke empat-empat bahan yang di gunakan itu sangat di yakini ramai kerana mempunya khasiat yang sangat bagus.

Jika sebelum ini sanggup bersarapan dengan oat yang perlu di masak kerana berasa agak tawar demi untuk menjaga kesihatan namun kini kita sudah boleh bersarapan dengan produk oat yang rangup, sedap dan mudah untuk di sediakan. Malah, produk granola oat daripada Kayliz ini sangat sedap kerana ada rasa manis yang terhasil daripada madu.



Ualls juga boleh menyediakan granola ini dalam bentuk Bars.. [ RESEPI DI SINI ]

HALAL DAN MEYAKINKAN
Produk ini adalah kerjasama di antara pihak Care Liz Resources dengan Dr.Aishah Solution Sdn Bhd. Mereka telah mengambil keputusan untuk mengabungkan ke empat-empat bahan tersebut sehingga menjadi satu bentuk makanan berasaskan bijian yang boleh di makan sebagai snek dan juga sarapan.

Ualls tak perlu risau kerana makanan ini hanya menggunakan bahan semulajadi yang bermutu tinggi saja semata-mata tanpa melibatkan sebarang bahan terlarang. Ia juga tidak mengandungi sebarang warna dan perasa tiruan. Malah produk ini juga mempunyai logo HALAL dan MESTI.

Yang paling penting, produk ini adalah bebas daripada kolestrol sepenuhnya. Maka, pada yang berhajat untuk punya badan yang maintain slim bolehlah mengamalkan produk ini sebagai sumber sarapan dan snek setiap hari.

- DAPATKAN HARI INI -
Untuk dapatkan info dan juga produk, sila hubungi team #careliz di: https://www.facebook.com/kaylizHQ/
wassap: 011-10906902 / 019-6255010


HARGA : RM17.90 / pack
- pengedar & seller online turut di alu-alukan untuk droship -

8 comments for "KAYLIZ GRANOLA OAT - RANGUP, SEDAP, SIHAT "

  1. nampak sedap la. nak-nak bila ada oat dengan madu tu. memang sihat betul la makan granola ni.

    ReplyDelete
  2. perut rasa ringan lepas amal granola nii

    ReplyDelete
  3. Semoga dikurniakan kesihatan yang baik sis dan berjaya mendapat berat badan ideal

    ReplyDelete