LATEST REVIEW

[REVIEW][bleft]

NUR ISLAM

[Cahaya Islam][bsummary]

FROM MOMMY TO MOMMY

[FAMILY][twocolumns]

TABLET TOK MELAH - GULA-GULA PERAWAT RESDUNG DENGAN RASA RASBERI

Resdung! Satu penyakit yang memang sudah banyak di alami oleh masyarakat kita termasuklah suamiku sendiri. Rawatan penyakit resdung ini ada pelbagai namun tidak semua berjaya dan berkesan. Suami daku sendiri sudah lama menghidap penyakit resdung ni hinggakan setiap pagi akan terbersin dengan kuat berulang-ulang kali. Yang lebih menyedihkan lagi bukan hanya suamiku saja yang mengalami masalah resdung ini malah anak-anakku juga.

Ada pelbagai cara yang boleh membantu mengatasi masalah resdung ini daripada berlarutan termasuk ubat-ubatan moden dan tradisional. Namun, tidak semua pesakit resdung ini berani untuk mencuba pelbagai produk secara sembarangan terutama golongan kanak-kanak kerana itu kami lebih suka mengamalkan produk yang berunsurkan bahan semulajadi dan organik. Antara produk yang sedang boleh di gunakan oleh pesakit resdung dari golongan kanak-kanak ini adalah TABLET RESDUNG TOK MELAH ( TRTM ).



 Sebelum mengamalkan apa-apa produk resdung, kita perlu kenali dulu simptom-simptom yang boleh menunjukkan seseorang itu menghidap resdung. Antara simptom-simptom tersebut adalah :
  • bersin yang kerap
  • timbul jerawat yang banyak
  • gatal-gatal hidung, muka dan mata
  • hidung sering tersumbat dan berbau
  • kurang deria bau
  • rasa berlendir di tekak dan hidung
  • Jangkitan nanah disekeliling kawasan mata
  • Jangkitan otak (meningitis)
  • Sakit tekak yang kronik
  • Jangkitan tulang muka
  • Memburukkan keadaan lelah
  • Berdengkur yang kronik
  • Jangkitan telinga dan tonsil terutama kanak-kanak

Setelah diamati keadaan suami dan anak-anak sendiri, terdapat beberapa perkara yang perlu di elak dan di amalkan oleh pesakit resdung ini antaranya:
  • elakkan makanan laut seperti udang dan sotong
  • elakkan makanan yang terperap lama seperti belacan dan budu
  • elakkan asap bakar sampah dan juga asap rokok
  • hindari cuaca sejuk di awal pagi
  • hindari habuk
  • hindari bulu haiwan seperti kucing
  • segera berhenti merokok
  • banyakkan minum air kosong
  • kawal gaya pemakanan yang lebih sihat

 Produk Tok Melah Boleh Membantu Masalah....

Terus-terang aku katakan, telah banyak produk yang ku cari tetapi sukar untuk mendapatkan produk untuk membantu gejala resdung di kalangan kanak-kanak. Rata-rata yang ku temui sebelum ini adalah untuk di kalangan remaja, dewasa dan warga emas saja. Tetapi dengan adanya Tablet Resdung Tok Melah ini ia boleh di amalkan oleh kanak-kanak seawal usia 6 tahun lagi.

Tablet seperti gula-gula perasa rasberi, sesuai untuk kanak-kanak


Semua golongan boleh menggunakan produk ini kerana ianya di perbuat daripada bahan yang bersifat semulajadi semata-mata. Antara bahan yang terdapat di dalam produk ini adalah:
  •  kulit kayu manis
  • epal
  • oren
  • vitamin C
  • delima
  • kurma
  • rasberi
  • habatussauda


Selain daripada golongan kanak-kanak, Tablet Resdung Tok Melah ini juga boleh diamalkan oleh ibu yang menyusu selepas berpantang 2 bulan dan ke atas serta ibu mengandung yang usia kandungannya sudahpun berusia 6 bulan dan ke atas.

Testimoni Pengguna Tablet Resdung Tok Melah




Cara pengambilan sangat senang. Ualls tak perlu nak bancauh ke apa. Hanya perlu ambil dan kemam je.. soal rasa do not worry sebabnya sedap giler ualls... macam coklat rasa rasberi dengan bau epal. Anak-anak aku pun suka makan. Jadinya ia memang sangat-sangat sesuai untuk di gunakan seisi keluarga.

  • Makan bila perlu sahaja 
  • Dewasa : 1 - 2 tablet sebelum makan
  • Kanak-kanak (6 tahun dan keatas) : 1 tablet sebelum makan
Kesan Lebih Pantas Dengan Sabun Resdung Tok Melah 
Tok Melah bukan hanya mengeluarkan produk merawat resdung dalam bentuk tablet saja malah turut terdapat sabun yang boleh membantu mempercepatkan lagi kesan untuk baik daripada masalah resdung ini. 

Sabun ini boleh digunakan oleh golongan lelaki dan perempuan serta sesuai untuk semua golongan seawal usia 12 tahun. Malah ibu-ibu yang sedang mengandung juga boleh menggunakan sabaun ini kerana ianya sama sekali tidak mengandungi bahan kimia yang merbahaya.

Sabun Resdung Tok Melah ini telah di rumus khas secara istimewa dengan menggunakan bahan semulajadi yang amat terkenal seperti kulit kayu manis, essential oil cengkih dan juga ekstrak kunyit. 

 


Bau sabun ini sangat wangi dengan aroma cengkih dan ianya berupaya untuk melembut serta melembabkan kulit. Ianya sangat sesuai di gunakan pada bila-bila masa saja mengikut kesesuaian masing-masing.



Sabun Tok Melah ini dapat membantu pelbagai masalah sampingan bukan hanya di sebabkan oleh resdung semata-mata, tetapi juga hal-hal yang lain antaranya:
  • Dapat mengurangkan masalah kegatalan di muka, hidung dan mata
  • Mencerah dan melembapkan kulit wajah
  • Menghalus dan menganjalkan kulit wajah
  • Mengecutkan jerawat
  • Mengembalikan kulit ke tona asal
  • Mengurangkan cela pada wajah
  • Mencegah kedutan dan kulit kusam

Pada yang punya masalah berkaitan resdung, aku sarankan ualls beli dan cuba sendiri produk rangkaian Tok Melah ini kerana ianya ternyata bagus dan berkesan!

Harga untuk pembelian
Tablet Resdung Tok Melah (TRTM)
RM 49.00 (SM)
RM 59.00 (SS)

Sabun Resdung Tok Melah (SRTM)
RM 15.90 (20g)
BERITA BAIK!! Dengan Setiap pembelian Tablet Resdung Tok Melah untuk 2000 pelanggan yang terawal akan diberikan PERCUMA Sabun Resdung Tok Melah yang bernilai RM 15.90. Segera dapatkan dari stokis dan agen sah yang terdekat.
Untuk sebarang pembelian dan maklumat lanjut, sila hubungi melalui:
Facebook

Facebook Page

Instagram
#GulaGulaPerawatResdung #KemamKemamRasberi #PenawarResdungViral

No. Telefon
013-4942566 (HQ)


No comments:

BE GORGEOUS

[BEAUTY][twocolumns]

SIMPLE COOKING

[Home Recipe][twocolumns]

INSTA STORY