Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

CunaQueen - Jenama Tudung Labuh Ironless Yang Sangat Special Dan Murah

CunaQueen - Jenama Tudung Labuh Ironless Yang Sangat Special Dan Murah | Bagi pengemar tudung labuh (macam aku ni), of course daku sangat happy bila ada semakin banyak tudung labuh muslimah di pasaran. Tudung labuh ni ada banyak jenis juga sebenarnya dan memang rambang mata jugalah nak pilih yang mana satu.

Daku ni pula jenis suka pakai apa saja style asalkan labuh maka sering jugalah try tudung labuh muslimah bidang 60 dari banyak jenama. Antara jenama yang paling terbaru daku cuba adalah CunaQueen.



Untuk pengetahuan sebenarnya jenama CunaQueen ni dah lama. Ia ditubuhkan sejak tahun 2014 lagi dengan menyediakan pakaian muslimah masa kini terutamanya membantu muslimah mencari tudung labuh terbaik untuk pelbagai acara. Kepakaran utama CunaQueen ni pula adalah dalam mencipta tudung labuh dengan teknik PERFECT AWNING menggunakan material yang berkualiti tinggi dan mangikut fesyen terkini. CunaQueen juga menyediakan tudung labuh rekaan exclusive yang menepati standard melebihi harga yang ditawarkan. CunaQueen menyediakan berbagai Tudung Labuh Eksklusif yang sangat special.

10 Sebab Mengapa Tudung Labuh CunaQueen Mampu Menarik Perhatianku

Nak tahu kenapa tudung labuh muslimah CunaQueen ini berjaya menarik perhatian aku? Okay kat sini daku akan kongsikan sebab musababnya. At least jika kalian juga sedang dalam misi untuk mencari tubuh labuh muslimah yang best dan special, bolehlah pertimbangkan jenama CunaQueen ni sekali.

Perkongsian ni berdasarkan reviewku sendiri ke atas 3 (tiga) produk di bawah jenama CunaQueen yang telah ku cuba baru-baru ini iaitu Tudung Syria Adwa, Tudung Sarung Safwa, dan juga handsock.

1. Design Yang Unik 

Daku boleh mula tertarik hati dengan tudung labuh muslimah dari jenama CunaQueen ini adalah pada design yang diketengahkan. Bagi aku tudung labuh muslimah dari CubaQueen ini ternyata sangat berbeza berbanding dengan tudung labuh muslimah lain yang pernah daku cuba. Kalau tak percaya kalian boleh lihat sendiri gambaran tudung labuh muslimah yang sedang di pegang oleh model dalam gambar ni. Ini adalah Tudung Syria Adwa dan kenapa ada tali tu? Untuk apa?


Sebenarnya tali ni adalah untuk mudahkan kita pakai tudung dengan terbentuk elok ke muka. Yelah, selalu kan kalau pakai tudung je susah betul nak bagi nampak terbentuk cantik. Tambah-tambah kalau pakai tudung labuh koshibo (tudung bulat). Lagilah susah nak bentuk.... kadang-kadang boleh hilang mood. Sebab itulah tali ni disediakan untuk memudahkan urusan si pemakai.  


Untuk lebih mudah faham, boleh tengok tutorial video kat bawah. Senang kan? Nak pergi kerja ke apa, atak payah lagi perlu duduk lama-lama menghadap kat depan cermin. Jika dukung anak sekalipun, takde masalah tudung herot senget ke apa. Ia juga akan berperanan sebagai 'inner'. Sebab itu jika perasan nampak model macam pakai inner dan tudung sedangkan ianya hanya 1 piece saja.

SEKALI SARUNG, IKAT & KEMAS-KEMASKAN SIKIT, DAH


2. Jahitan Yang Sangat Kemas 

Dari segi mutu jahitan, alhamdulillah.. nampak kemas dan baik. Jahitan di dalam bahagian dalam walau nampak tebal tapi tak ada rasa gatal dan sakit. Jahitan pada bahagian luar pula sangat tidak kelihatan secara keterlaluan. That's perfect!


3. Material Fabrik Yang Amat Selesa Dan Berkualiti

Siapa nak beli tudung kalau material tak bagus kan? Jujur cakap, daku lebih pentingkan kualiti fabrik daripada design. Jika design cantik kain tak okay macamana nak pakai dengan selesa nanti. Untuk semua hijab di bawah jenama CunaQueen, alhamdulilah pemilihan kain dari material high premium Cotton Poly yang sangat selesa, tidak berbulu dan tidak jarang. Bila pakai sejuk dan lembut sangat rasa. Memang best!! Serius!


4. Rangkaian Tudung Labuh Berdagu Yang Ohsem

Baik Tudung Syria Adwa mahupun Tudung Sarung Safwa, ke dua-duanya ada tambahan pada bahagian dagu. Part ni memang ramai yang suka kan? Dapatlah di tutup lebihan dagu yang bam bam tu. Dan dapat juga beri efek wajah yang lebih runcing hingga kelihatan lebih cantik. Tak payah pakai krim bagai, beli je tudung labuh berdagu dari CunaQueen, selesai masalah. 


5. Tidak Jarang & Sesuai Digayakan Dalam Apa Jua Majlis

Kebetulan baru-baru ni daku ada jemputan majlis perkahwinan, jadi dapatlah gayakan Tudung Sarung Safwa. Alhamdulillah, selesa sangat walau masa tu cuaca panas. Dan selalunya jika bertudung daku perlu pakai inner untuk elakkan dari ternampak rambut dan supaya tudung terletak kemas di kepala tapi dengan Tudung Sarung Safwa ni daku tak pakai inner pun dah nampak okay. 


Walau tanpa inner, rambut tetap tak kelihatan dan tudung ni juga melekap elok kat kepala mengikut bentuk wajah. Betul-betul tidak jarang (totally opaque), dah macam denim cotton. Untuk tudung sarung Safwa ni, material yang digunakan adalah dari jenis moss crepe. Sama seperti Tudung Syria Adwa juga, ianya sama sekali tidak berbulu dan sangat sejuk selesa ketika di pakai. Lembuttt je.. 

6. Sangat Cantik Dan Tahan Lasak 

Sebagai seorang wanita dan juga ibu, jika nak melawa dengan anak kecil memang agak susah. Bayangkan, kat rumah dah siap cantik-cantik, dah nampak lawa tapi alih-alih belum sampai ke destinasi tujuan dah jadi senget. Iyalah, kena dukung anak kot.. Anak tarik kat situ, tarik kat sini hmmm habis semua.. Tapi dengan tudung sarung instant begini, semua tu dah tak jadi masalah lagi.



Tudung labuh muslimah jenis sarung instant begini juga ternyata lebih selamat untuk anak. Tak payah guna sebarang pin macam dulu lagi. Tak perlu juga susah payah nak betulkan tudung selalu tiap kali anak kerjakan. Hehe.. 

7. Ada Pilihan Saiz Dengan Sifat Ready Solat

Tersedia dalam beberapa pilihan size seperti L & XL dan yang daku pakai ni adalah dari size XL. Tudung labuh muslimah begini bukan saja bersifat ready untuk solat malah ianya juga memudahkan ibu yang menyusu badan seperti aku. Rasa lebih yakin nak menyusu bila mengenakan tudung labuh muslimah yang tidak jarang, tidak panas dan lembut begini. 


7. Tidak Perlu Susah Payah Gosok Macam Dulu Lagi (Ironless)

Jika kalian seorang yang selalu sibuk dan malas nak iron tudung selalu, elok sangatlah jika kalian mencuba koleksi pelbagai tudung dari jenama CunaQueen ni. Jika rasa kurang berkenan dengan tudung yang telah ku cuba ni, kalian boleh dapatkan design tudung yang lain. Banyak sebenarnya design tudung labuh muslimah dari pihak CunaQueen ni. 


Kalau tak percaya, ni haa daku kongsikan sedikit antara design lain yang ada di website utama CunaQueen. Tengoklah tu, betapa cantiknya semua ni. Yang pasti, CunaQueen menawarkan tudung labuh muslimah dengan harga yang sangat berpatutan. Tudung labuh berdagu juga ikut di jual dengan harga yang sangat murah. 



8. Sangat Sesuai Untuk Dijadikan Sebagai Hadiah 

Penghantaran selepas pembelian alhamdulillah cepat dan terbaik. Ianya sampai dalam bungkusan plastik dan sangat sesuai juga untuk dijadikan sebagai hadiah. Para suami kat luar sana tu, belilah walau sehelai untuk hadiahkan kat isteri. Bila isteri pakai tudung labuh muslimah begini, bukan saja nampak cantik dan ayu malah dapat tambahkan pahala untuk si suami itu sendiri. Kan bagus tu! 


9. Handsock Juga Ada Untuk Penampilan Yang Lebih Lengkap

Bagi si pengemar tudung labuh muslimah, pastinya handsock juga menjadi kegemaran kan? Kalau nak tahu pihak CunaQueen juga turut menjual handsock (Sarung tangan) yang ada ruffle begini. Jahitan dan fabriknya juga setanding dengan tudung yang dijual.


Paling daku puashati adalah pada bahagian hujungnya. Saat di pakai tidak mudah jatuh ke bawah. Kekal saja dengan elok pada bahagian lengan dari bahagian siku hingga ke pergelangan tangan tanpa masalah. Jika dulu beli handsock biasa asyik melurut jatuh ke bawah saja tapi kini dengan adanya handsock CunaQueen, semuanya dah makin senang.


10. Sangat Bagus Untuk Pemakaian Harian Dan Travel 

Dengan melihat balik pada semua ciri-ciri yang ada pada tudung labuh muslimah dan handsock dari jenama CunaQueen ini, daku dapat katakan yang ianya sangat bagus untuk pemakaian harian dan juga travel. Nak memandu juga tak ada masalah malah rasa selesa sangat dengan memakai tudung dari material lembut dan tidak panas begini. Handsock yang tidak mudah melurut ke bawah turut boleh berfungsi sebagai pelindung lengan dari panas matahari ketika memandu. 




CunaQueen - Antara Jenama Tudung Terbaik Di Pasaran Malaysia

Setiap hijab yang dihasilkan ada keistimewaannya yang tersendiri. Untuk CunaQueen ternyata memang ada banyak keistimewaan yang boleh membuatkan daku rasa jatuh cinta berkali-kali. Sebagai seorang ibu yang perlu sentiasa bergerak aktif setiap hari ternyata jenama CunaQueen sangat sesuai dengan gaya hidup aku ni. 


Material yang berkualiti, kain lembut selesa yang tidak berbulu dan tidak jarang, jahitan kemas, pilihan warna menarik yang banyak, ada pilihan size dengan sifat ready solat, ironless, dan macam-macam lagi. Sangat sesuai bagi Muslimah yang nak cepat bersiap sebab tudung telah sedia labuh depan dan belakang, mudah solat, mudah di bawa ke mana saja.

Hmmm macamana daku tak jatuh cinta kalau dah banyak sangat keistimewaannya pada pengguna tubuh labuh muslimah seperti aku ni. 

[Sale] Tudung Labuh Ironless | Harga Bermula RM20‎

Ohya, sebelum terlupa... di website utama CunaQueen seringkali juga di adakan sales jualan murah tau! Pelbagai tudung labuh ironless, mesra solat, mesra travel bermula hanya RM20 sahaja. Flat shipping rate RM8. Up to 70% OFF discount. World wide shipping.


Macam-macam promosi akan berjalan dari masa ke semasa so kalau tak nak terlepas peluang ada baiknya follow pihak CunaQueen untuk dapatkan design tudung terkini dengan harga yang sangat best!



Tunggu apa lagi tu? Jom sama-sama dapatkan tudung labuh muslimah ekslusif yang cantik, berkualiti dan sangat selesa dari CunaQueen EXCLUSIVE MALAYSIA. 

Alamat Butik: 
No.4B (Tingkat 2, Melalui pintu lift), 
Jalan Perak, Presint 15,62050 PUTRAJAYA 

Waktu operasi: Selasa - Ahad (10am - 7pm) 
link google maps -- > https://goo.gl/maps/1eLvTpZfeEz


Untuk pembelian secara online, boleh terus ke link di bawah ni :


18 comments for "CunaQueen - Jenama Tudung Labuh Ironless Yang Sangat Special Dan Murah "

  1. Eh menariknya tudung ni. Kak min mmg suka tudung yg instant camni plak2 time travel memang mudah tak yah nak iron2 bagai

    ReplyDelete
  2. Marina suka cari tudung yang tak perlu gosok. Jadi mak2 bekerjaya ni masa terhad sikit nak menggosok. Haha

    ReplyDelete
  3. interesting to know of this and gladly to share with my friends that shopping for tudung. :D

    ReplyDelete
  4. Thanks kak Hawa...dah boleh plan dah nak berikan hadiah tudung labuh kat isteri nanti :) harap isteri akan suka la bila da dapat tudung labuh ni.

    ReplyDelete
  5. Thanks kak Hawa...dah boleh plan dah nak berikan hadiah tudung labuh kat isteri nanti :) harap isteri akan suka la bila da dapat tudung labuh ni.

    ReplyDelete
  6. kain nyer nampak selesa. tak panas, ekk?
    mak-mak kena gini, selesa bertudung dan melayani anak-anak kan :)
    and tak jarang. ni penting sgt.
    aida kan, memang tak suka pakai anak tudung. dgn spec. tapi terpaksa la pakai, if not nampak kan rambut.
    tudung ni ok la if x pakai anak tudung. tak nampak anak rambut kat dahi tu.

    ReplyDelete
  7. Labuh ia sesuai dengan tuntutan agama kita agama Islam. Semoga ia menjadi pilihan muslimah di luar sana

    ReplyDelete
  8. Boleh jadi feveret ni utk belikan demi wife. Kan elok cantik pakaian jaga molek2. Dari dok tayang dekat orang luar nak buat apooo. Hehe. Tq sharing

    ReplyDelete
  9. wa this is so nice to use and look stylish too. the price is so affordable I am sure a lot of ppl will buy.

    ReplyDelete
  10. wah cantik design tudung ni. baguslah ada material yang ironless macam ni memudahkan. nak gosok tudung satu halkan. pakai ni leh jimat masa iron dah.

    ReplyDelete
  11. Tertarik tengok review sis. Nampak selesa je bila sis pakai. Nak cari jugak la satu tudung sarung tu. Nampak cantik pulak dan tak payah iron tu yang best hihi

    ReplyDelete
  12. This sounds liek such a great idea the need of ironing is really tiring when we have kids around.

    ReplyDelete
  13. wahhh semakin advance ya design tudung labuh skrg nie bagi emmudahkan si pemakai untuk tampak bergaya tapi patuh syariah. okay boleh recommend dekat kawan2 nie. mesti dorg suka

    ReplyDelete
  14. Mak kita suka tudung yang besar dan labuh ni memang kegemaran beliau nanti kita boleh beli dan hadiahkan kat mak kita hehehehe cantik banyak pilihan lak tu ok lah... beli online jer kan..

    ReplyDelete
  15. Cantik design, kaler pilihan pun menarik.. Yg paling penting ironless.. Boleh AM belikan utk hadiah pd mak AM.. Mesti mak AM suka..

    ReplyDelete
  16. Berkenan pula tengok tudung tudung CunaQueen ni. Senang utk di gaya, terletak elok dan paling penting tak jarang. Tak pakai inner pun xpe.

    ReplyDelete
  17. Jenis material ironless ni yang best nak pakai sebab jimat masa tak payah nak sibuk nak iron dah. Kalau bawa pergi travel lagi senang banyak. Tak jarang pun satu lagi faktor utama sebab senang sakit kepala bila pakai inner.

    ReplyDelete