Drama Semua Salahku Episode 1 Hingga 13 Akhir (Full Episode) | Semua Salahku ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia 2019 arahan Along Kamaludin, dibintangi oleh Fasha Sandha, Nafiz Muaz dan Intan Najuwa. Bilangan episod 13 semuanya. drama bersiri Semua Salahku yang bakal ditayangkan slot Lestary TV3 pada tahun 2019 dan kembali bersiaran semula bermula pada 04 March 2021. 

Drama Semua Salahku menampilkan pelakon yang semakin meningkat naik iaitu Haris Muaz. Drama Semua Salahku ini mengisahkan Sofea (Fasha Sandha), seorang anak yang derhaka pada ibunya dan mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang ibu. 

Drama Semua Salahku Episode 1 Hingga 13 Akhir (Full Episode)

Drama Semua Salahku Sinopsis

Semua Salahku mengisahkan Sofea ibu tunggal yang menyara anaknya Haris dan ibunya. Sofea berhenti kerja dan duit pampasan digunakan untuk berhias diri. 

Drama ini mengisahkan Sofea, seorang anak yang derhaka pada ibunya dan mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang ibu kepada anaknya iaitu, Haris. Ketika Haris masih kecil, bapanya meninggal dunia tanpa meninggalkan sebarang harta menyebabkan ibunya, Sofea terbeban kerana terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan pendapatan. 

Hariz bakal menduduki SPM tidak lama lagi. Haris stress! Hidupnya tak ada kasih ibu dan ayah. Ibunya hanya tahu melaram untuk pikat lelaki kaya. Neneknya yang sudah tua sering menjadi mangsa bagaikan orang gaji utk uruskan semua hal kerja rumah. 

Di sekolah, Haris ditegur guru. Haris juga diminta untuk bersungguh-sungguh dan fokus dengan SPM yg bakal tiba. Haris turut diminta ikuti kelas tambahan. Haris memberitahu ibunya ynag dia perlukan RM500 untuk selesaikan urusan sekolah tapi ibunya Sofea hanya pandang remeh. Alasan Sofea, SPM masih ada masa jadi kenapa perlu tergesa-gesa? Buang duit saja ikut tuisyen itu semua. Haris semakin tertekan. 

Drama Semua Salahku Episode 1 Hingga 13 Akhir (Full Episode)

Haris bagaikan terasa hidupnya tiada apa yg baik. Punya ibubapa tapi tidak diberi perhatian. Punya nenek tapi tidak ada upaya. Punya guru tapi tidak boleh dijadikan tempat mengadu. . Nenek Haris cuba nasihatkan anaknya Sofea tapi tidak dipedulikan. Sofea semakin abaikan ibu dan anaknya kerana sibuk dengan kekasihnya, Rosli. Sana sini shopping dan makan sedap, tanpa kisah ibu anak di rumah. 

Haris yang kesempitan wang ditambah kurang perhatian dari ibunya, mula nekad untuk merompak. Haris kini sudah terlibat dengan kegiatan yang tidak sihat. Menyedari keadaan nenek yang tidak terurus, Pak Ngah Haris nekad membawa si nenek pulang ke kampung. 

Haris yang baru lepas merompak sebuah rumah, pulang ke rumah. Mendapati neneknya sudah pulang ke kampung, Haris semakin rasa sedih dan keseorangan. 

Di kampung, nenek sangat rindukan anak cucunya. Haris yang turut rasa bersalah, menelefon neneknya. Hati nenek mula tenang sedikit tapi Haris tetap ada rasa bersalah. Dalam masa yg sama, Sofea dinasihatkan oleh sahabat baik teman lelakinya untuk segera berpisah dengan Rosli.

Drama Semua Salahku Episode 1 Hingga 13 Akhir (Full Episode)

Drama Semua Salahku Episode 1

Drama Semua Salahku Episode 2 

Drama Semua Salahku Episode 3

Drama Semua Salahku Episode 4

Drama Semua Salahku Episode 5

Drama Semua Salahku Episode 6

Drama Semua Salahku Episode 7

Drama Semua Salahku Episode 8

Drama Semua Salahku Episode 9

Drama Semua Salahku Episode 10

Drama Semua Salahku Episode 11

Drama Semua Salahku Episode 12 & 13 Akhir

Pelakon Semua Salahku Drama

  • Fasha Sandha sebagai Sofea 
  • Nafiz Muaz sebagai Haris 
  • Intan Najuwa sebagai Mira 
  • Neera Azizi sebagai Shila 
  • Dayang Areeda sebagai Yanti 
  • Fauziah Nawi sebagai Fatimah 
  • Adiba Yunus sebagai Murni 
  • Fadlan Hazim sebagai Iqbal 
  • Syed Aiman sebagai Rosli 
  • Nafiez Zaidi sebagai Imran 
  • Zaidi omar sebagai Pak Ngah 
  • Hassan Zee Zainal sebagai Amri 
  • Idham Maulana sebagai Naim