Assalamualaikum... hello di sana.
Hari ni aku nak share tentang blog aku sendiri. Tak tahulah kenapa tapi blog aku memang tak ada ramai sangat followers. 

Mungkin disebabkan entry di blog aku selama ni kurang menarik dan mungkin juga sebab aku ni kurang bersosial dengan bloggers yang lain gamaknya. 


Ada masa terluang, aku rajinkan diri untuk blogwalking. Dari satu blog ke satu singgah.  Jeles juga dalam hati ni bila singgah di mana-mana blog yang punya pengikut yang ramai. Seronoknya bila blog famous dan punya ramai followers kan? Lainlah blog aku ni. bahagian followers memang tidak seramai mana.  



TAPI...!!! HINGGA KE HARI INI,

  • aku masih lagi terus menerbitkan entry hari demi hari. 
  • aku masih lagi terus bergelar seorang blogger
  • aku mash lagi terus mempromosikan blog
  • aku masih terus lagi berusaha tanpa henti
  • aku masih lagi belum giveup

NAK TAHU KENAPA?
Kerana aku dah punya semangat yang baru setelah bermonolog dengan diri aku sendiri. Yelah, aku nak menulis ni kerana apa sebenarnya? Adakah kerana nak kumpul followers atau kerana nak berikan info dan bahan bacaan untuk para pembaca?

Akhirnya aku nekad. Aku nekad untuk terus berusaha menulis pelbagai perkara dan info yang boleh di kongsikan dengan para pembaca yang lain di luar sana.

Sekarang,  aku dah makin happy. Apa yang membuatkan aku happy ialah di sebabkan oleh pageview. Yes! Walau 'rupa sahabat' yang muncul di bahagian followers tak ramai tapi pagesview makin meningkat dengan konsisten dari hari ke hari. 

Moral of the story, bila menulis ni biarlah dari hati. Jangan sesekali copy dari blog orang lain. Jangan juga menulis semata-mata untuk cuba menjadi glamour. Biarlah di mata orang lain blog kita nampak seakan terpinggir asalkan kita tahu apa yang kita tulis tu ada orang yang mengikutinya (walau hanya dalam diam)... :D

Apa pendapat ualls? Betul ke tidak pendapat aku ni?

p.s: Terima kasih pada semua yang sudi jadi followers blog ini... luv luv!!




Terima kasih kerana membaca. Jangan lupa untuk follow blog ini dan jemput datang lagi di lain masa.