Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Hasil Income Nuffnang Untuk Blog Bagi Januari 2019 - Adakah Ini Bermakna Nuffnang Sudah Mula Kembali Hebat ?

Hasil Income Nuffnang Untuk Blog Bagi Januari 2019 - Adakah Ini Bermakna Nuffnang Sudah Mula Kembali Hebat ?? | Assalamualaikum, hari ni daku nak kongsikan tentang Nuffnang. Eh tetiba nak bercakap dengan Nuffnang ni dah kenapa? Tak lain dan tak bukan disebabkan income Januari 2019 yang baru saja berlalu.

Ya! Tak dinafikan income Nuffnang memang agak sendu. Dek kerana itulah daku asyik bercerai dan rujuk secara berulang kali dengan si Nuffnang ni. Kejap daku benarkan ia berlari-lari dengan pelbagai iklan di blog dan tidak lama lepas itu daku mula rasa frust hingga membiarkannya terus hilang di balik awan. Kenapa? Jika kalian juga seorang penulis blog, pastinya korang tahu mengapa kan?


Tak lain dan tak bukan kerana income Nuffnang agak sipi sipi dan terlajak sipi hinggakan buat daku rasa bagai mahu menangis berulang kali. Marah dan geram juga ada.

Tapi, entah apalah mimpinya. Suatu hari dengan sendiri daku terus kembali ke website Nuffnang dan melekatkan kodnya di dada blog semula. Tak tahu mengapa dengan sendirinya rasa macam nak kembali berkawan dengan Nuffnang. Mungkin juga disebabkan hati aku mahu melihat samada Nuffnang ini boleh lihat blog aku yang tidak sepertinya ini.

Manakan tidak, selama hampir 2 tahun ini daku telah berusaha sedaya upaya untuk menaikkan trafik dan sebagainya. Meskipun masih jauh halanya jika hendak dibandingkan dengan blogger otai yang lain tapi setidaknya daku ada usaha untuk terus cuba menaikkan trafik bagi blog kesayanganku ini.

Terus-terang, daku rasa sangat berterima kasih. Yelah, dulu hanya dapat dalam nilai sen sen saja tau!! Paling tinggi pun masa tu hanya RM1.49 saja per kempen. Kalau tak caya boleh tengok ni. Huhuhu.....


Walaupun orang tidak nampak akan segala usaha yang dilakukan selama ini tapi tatkala berpeluang menjana income yang lebih tinggi berbanding dulu dari Nuffnang, daku rasa sudah amat bersyukur ke hadrat Ilahi. Semoga Nuffnang akan terus sudi untuk mengintai tapak beriklan di blog ini lagi. Setidaknya dapatlah dikumpul-kumpul untuk digunakan sebagai wang tambahan untuk belanja semua anak-anak.

Untuk kalian di luar sana, jika rasa ingin cuba nasib dengan Nuffnang bolehlah diletakkan semula iklan Nuffnang ini di blog. Dan bagi yang selama ini tidak berjaya menarik perhatian Nuffnang, semoga tidak mudah berputus asa sepertiku dulu. Sama-sama kita doakan semoga Nuffnang boleh kembali hebat seperti zaman kegemilangannya dulu. Ameen.

Ops.... lupa pulak! Jangan kerana ada sedikit income Nuffnang ni hingga tahap kena cukai pulak sudahlah. Tak terdaya rasanya untuk hadapi pasukan si pengutip cukai hanya disebabkan oleh income Nuffnang yang hanya sebanyak ini.


Terus-terang timbul juga tanda tanya bilamana semakin ramai blogger terpaksa menerima surat dari si pengutip cukai. Mengapa ya, sedangkan blogger Malaysia ni takde la income banyak pun. Lainlah kalau influencer yang hebat dan famous. Macam daku sendiri, kalau takde income sampingan yang sebegini mana bisa untuk ku bantu suami bagi besarkan anak-anak kami yang seramai 6 orang.

So, kalaulah ditakdirkan dapat juga surat dari si pengutip cukai, Ya Allah tak tau nak cakap apa. Mau susah untukku dengan perlu nak bawa anak yang kecik ni ke pejabat mereka. Dah lah jarak sejam juga dari rumah! Lainlah kalau income Nuffnang ni cecah ribu ribu untuk satu bulan.


Apapun, daku amat percaya yang si pengutip cukai bukanlah setahap tu kan? Yelah, setahu daku mereka ni akan tengok juga tahap income seseorang. Kutipan cukai ke atas seseorang yang layak memang perlu tapi dalam masa yang sama mereka juga boleh memberikan pelepasan daripada perlu membayar cukai pada mereka yang tidak sepatutnya.

Cuma di sini suka untuk ku katakan yang blogger ini bukanlah kategori yang sangat kaya raya. Jika dulu zaman income Nuffnang boleh cecah puluh ribu sebulan mungkin! Tapi kini Nuffnang hanya bisa naik dari sen sen kepada ringgit ringgit per kempen sahaja... Yang pasti, alhamdulillah Nuffnang sudah sedikit naik untuk tampak lebih hebat berbanding sebelum ini. =D




33 comments for "Hasil Income Nuffnang Untuk Blog Bagi Januari 2019 - Adakah Ini Bermakna Nuffnang Sudah Mula Kembali Hebat ?"

  1. sama la awa..k.fiezz pun..cuma akak idak la cerai, rujuk ngan nuffnang..ku biarkan je nuffnang menari-nari kat blog..walaupun kdg tak ada sebarang iklan dri nuffnang...

    ReplyDelete
  2. wow banyak tu, sha dari disember 20 hinggit je haha

    ReplyDelete
  3. KIta lama x pasang dan jengah NUff, last claim tahun lepas bulan 8
    Nanti nak tengok balik laa hehehe

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah..kaella lama dah tak jenguk nuffnang hehe

    ReplyDelete
  5. wahh.. dah banyak tu.. dah lama bercerai ngan nuffnang tu.. macam nak rujuk kembali je rasanya.. haha

    ReplyDelete
  6. Lama dah x cashout. Sempat merasa 3x kali je cashout. Huhu

    ReplyDelete
  7. dah lama x check nuffnang..asyik bad request je..

    ReplyDelete
  8. Wah.. Nak kena install balik ke camne ni..

    ReplyDelete
  9. Dah lama tak check Nuffnang ni..lagipun dah tak letak kat blog🤭

    ReplyDelete
  10. sama. hahahha. lately ni income nuffnang masyuk je

    ReplyDelete
  11. Wah, sebenarnya baru register nuffnang tahun lepas. mula rasa putus asa,, tapi saya terus letak. hehe. ni kena check ni.

    ReplyDelete
  12. Mrs Pip dah ceraikan nuffnang dulu, tp entry ni menggoda nak pasang nuff balik ...

    ReplyDelete
  13. dah bercerai talak tiga dgn nuffnang. x leh rujuk balik kecuali dia nikah lain. huhuhu...makan hati tul dgn nuff ni. kdg2 nak log in pun xleh.
    p.s. blog sis hawa dah masuk ke dlm blog list abam kie, tau?

    ReplyDelete
  14. lepas baca ni terus nak pasang iklan nuffnang hehehe

    ReplyDelete
  15. Saya baru berjinak jinak dengan nuffnang. Earning pun takde lagi. Trafik pun slow. Cemana nak dapat earning. Dia ade tempoh masa tertentu ke lepas dah daftar nuffnang?


    Hehe jemput blogwalking ke blog saya 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sudi singgah sini... utk Nuffnang mesti kena usaha naikkan trafik baru boleh pikat hati Nuffnang untuk kasi kempen iklan. teruskan usaha.. inshaAllah boleh tu

      Delete
  16. Jemput blogwalking ke blog saya hehe.

    ReplyDelete
  17. huhuhu last earning december 2017

    ReplyDelete
  18. 2 tahun lps br cash out. Skrg iklan nuffnang sunyi sepi je dlm blog. Hanya jd hiasan je..
    :=《

    ReplyDelete
  19. saya baru berjinak-jinak balik je ni. Kena rajin menulis balik ni. Huhu

    ReplyDelete
  20. Hmm.. saya baru tau pasal Nuffnang ni. Boleh ke combine dgn Adsense?

    ReplyDelete
  21. kenapa ray tak boleh bukak website nuffnang dah?

    ReplyDelete
  22. antara nuffnang ngan innity, mane lebih baik income & kualiti ads ?

    mohon share pendapat terima kasih

    ReplyDelete
  23. nuffnang still berfungsi x 2020? saya dapat bagi nuffnang 11k viewer tpi mcm x de ape2 je

    ReplyDelete
  24. nuffnang still berfungsi x 2020? saya dapat bagi nuffnang 11k viewer tpi mcm x de ape2 je. n kalau nak melawat blog saya boleh tngok dekat https://mrjambang.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. nuff dh x mcm dulu.. bg saya la.. sbb tu saya x letak dh nuff di blog skrg.. saya hanya fokus dgn adsense dan innity

      Delete