Hasil Income Nuffnang Untuk Blog Bagi Januari 2019 - Adakah Ini Bermakna Nuffnang Sudah Mula Kembali Hebat ?? | Assalamualaikum, hari ni daku nak kongsikan tentang Nuffnang. Eh tetiba nak bercakap dengan Nuffnang ni dah kenapa? Tak lain dan tak bukan disebabkan income Januari 2019 yang baru saja berlalu.

Ya! Tak dinafikan income Nuffnang memang agak sendu. Dek kerana itulah daku asyik bercerai dan rujuk secara berulang kali dengan si Nuffnang ni. Kejap daku benarkan ia berlari-lari dengan pelbagai iklan di blog dan tidak lama lepas itu daku mula rasa frust hingga membiarkannya terus hilang di balik awan. Kenapa? Jika kalian juga seorang penulis blog, pastinya korang tahu mengapa kan?


Tak lain dan tak bukan kerana income Nuffnang agak sipi sipi dan terlajak sipi hinggakan buat daku rasa bagai mahu menangis berulang kali. Marah dan geram juga ada.

Tapi, entah apalah mimpinya. Suatu hari dengan sendiri daku terus kembali ke website Nuffnang dan melekatkan kodnya di dada blog semula. Tak tahu mengapa dengan sendirinya rasa macam nak kembali berkawan dengan Nuffnang. Mungkin juga disebabkan hati aku mahu melihat samada Nuffnang ini boleh lihat blog aku yang tidak sepertinya ini.

Manakan tidak, selama hampir 2 tahun ini daku telah berusaha sedaya upaya untuk menaikkan trafik dan sebagainya. Meskipun masih jauh halanya jika hendak dibandingkan dengan blogger otai yang lain tapi setidaknya daku ada usaha untuk terus cuba menaikkan trafik bagi blog kesayanganku ini.

Terus-terang, daku rasa sangat berterima kasih. Yelah, dulu hanya dapat dalam nilai sen sen saja tau!! Paling tinggi pun masa tu hanya RM1.49 saja per kempen. Kalau tak caya boleh tengok ni. Huhuhu.....


Walaupun orang tidak nampak akan segala usaha yang dilakukan selama ini tapi tatkala berpeluang menjana income yang lebih tinggi berbanding dulu dari Nuffnang, daku rasa sudah amat bersyukur ke hadrat Ilahi. Semoga Nuffnang akan terus sudi untuk mengintai tapak beriklan di blog ini lagi. Setidaknya dapatlah dikumpul-kumpul untuk digunakan sebagai wang tambahan untuk belanja semua anak-anak.

Untuk kalian di luar sana, jika rasa ingin cuba nasib dengan Nuffnang bolehlah diletakkan semula iklan Nuffnang ini di blog. Dan bagi yang selama ini tidak berjaya menarik perhatian Nuffnang, semoga tidak mudah berputus asa sepertiku dulu. Sama-sama kita doakan semoga Nuffnang boleh kembali hebat seperti zaman kegemilangannya dulu. Ameen.

Ops.... lupa pulak! Jangan kerana ada sedikit income Nuffnang ni hingga tahap kena cukai pulak sudahlah. Tak terdaya rasanya untuk hadapi pasukan si pengutip cukai hanya disebabkan oleh income Nuffnang yang hanya sebanyak ini.


Terus-terang timbul juga tanda tanya bilamana semakin ramai blogger terpaksa menerima surat dari si pengutip cukai. Mengapa ya, sedangkan blogger Malaysia ni takde la income banyak pun. Lainlah kalau influencer yang hebat dan famous. Macam daku sendiri, kalau takde income sampingan yang sebegini mana bisa untuk ku bantu suami bagi besarkan anak-anak kami yang seramai 6 orang.

So, kalaulah ditakdirkan dapat juga surat dari si pengutip cukai, Ya Allah tak tau nak cakap apa. Mau susah untukku dengan perlu nak bawa anak yang kecik ni ke pejabat mereka. Dah lah jarak sejam juga dari rumah! Lainlah kalau income Nuffnang ni cecah ribu ribu untuk satu bulan.


Apapun, daku amat percaya yang si pengutip cukai bukanlah setahap tu kan? Yelah, setahu daku mereka ni akan tengok juga tahap income seseorang. Kutipan cukai ke atas seseorang yang layak memang perlu tapi dalam masa yang sama mereka juga boleh memberikan pelepasan daripada perlu membayar cukai pada mereka yang tidak sepatutnya.

Cuma di sini suka untuk ku katakan yang blogger ini bukanlah kategori yang sangat kaya raya. Jika dulu zaman income Nuffnang boleh cecah puluh ribu sebulan mungkin! Tapi kini Nuffnang hanya bisa naik dari sen sen kepada ringgit ringgit per kempen sahaja... Yang pasti, alhamdulillah Nuffnang sudah sedikit naik untuk tampak lebih hebat berbanding sebelum ini. =D




" Terima kasih banyak2 pada yang sudi tinggalkan jejak. InshaAllah saya akan pergi balas kunjungan anda semua nanti"