10 Tips Mulakan Bisnes Dari Rumah Seperti Profesional  | Semua orang yang berniaga nak untung. Lagi-lagi untuk bisnes. Yelah, mana ada orang berbisnes nak ke arah rugi! Tak masuk akal okay. Bercerita tentang bisnes dan keuntungan begini, rasanya tak salah untukku kongsikan beberapa tips untuk mulakan bisnes dari rumah macam profesional. Manalah tahu dapat dijadikan panduan untuk mereka yang baru nak berjinak-jinak dengan dunia bisnes.

Kenapa Perlu Nampak Profesional?

Persoalan mengenai profesional ini sangat bagus, ini disebabkan oleh trend masyarakat kita sendiri sebagai si pembeli. Sesuai dengan gaya hidup segalanya di hujung jari, para peniaga terus boleh dapat peluang yang besar dan luas. Ya! Satu Malaysia bahkan satu dunia boleh tahu bisnes yang ada walau masih baru.


Walaubagaimanapun, tugas para peniaga ini bukan setakat perlu menghebohkannya malah perlu meyakinkan bakal pembeli bahawa kalian adalah peniaga yang patut dipercayai. Untuk perasaan percaya inilah, bukan satu isu yang mudah.

Para peniaga perlu berusaha untuk menampilkan bisnesnya dengan gaya profesional supaya pembeli berasa selamat dan yakin untuk menggunakan produk atau perkhidmatannya. Persoalannya sekarang, bagaimana cara itu perlu dilakukan?

Antara Jenis Bisnes Yang Sering Dilakukan Dari Rumah

Mulakan Bisnes Online Dari Dalam Rumah Sendiri adalah BIASA! Malah konsep perniagaan dari rumah telah lama wujud. Golongan surirumah antara mereka yang sering melaksanakan projek berniaga dari rumah begini. Nak mulakan bisnes dari rumah tak salah malah boleh beri peluang jana pendapatan yang sangat lumayan.

Antara jenis perniagaan yang sering dilakukan hanya dari rumah begini adalah :
- bisnes tempahan makanan
- bisnes tempahan / jahit pakaian
- bisnes jual kain pasang
- bisnes jual tudung
- bisnes bakeri
- bisnes gubahan bunga
- bisnes servis asuhan dan sebagainya.



7 Tips Mulakan Bisnes Dari Rumah Seperti Peniaga Profesional Lain

1. Fikir Nama Bisnes Yang Mudah Sebut dan Ingat

2. Asah Skill Untuk Servis Yang Dipilih

3. Lakukan Sedikit Penyelidikan Online Untuk Faham Kehendak Pelanggan  

4. Letakkan Harga Jualan Yang Tidak Cekik Darah

5. Tetapkan Masa Berkerja Tiap Hari (Jangan Malas)

6. Kongsikan Tentang Bisnes Di Intsagram & Facebook Secara Konsisten

7. Bina Sebuah Website Untuk Salurkan Info Dengan Lengkap





Jangan Lupa Sediakan Bantuan Peralatan Bisnes Lain Sebagai Sokongan 

Bila sebut bantuan peralatan bisnes tentu ramai yang terfikir tentang banner, flyers, papan tanda dan bisnes kad kan? Eh kalau nak tahu ada lagi bantuan peralatan bisnes lain yang boleh ditempah supaya bisnes nampak lebih profesional. 

Salah satu daripadanya adalah plastik! Tidak kisah plastik pembungkusan secara terus pada produk mahupun plastik untuk mudahkan pembeli, yang penting plastik yang bercetak nama bisnes sendiri memang sangat gah! Terus nampak grand! Eh jangan tak tahu yang plastik bag juga dah boleh di cetak hingga nampak ohsem. 



 Dapatkan Servis Cetak Plastik Bag Jenama Sendiri 

Buat simpanan supaya kita ada modal bagi memulakan bisnes dan ini termasuklah juga untuk dibelanjakan ke arah pembungkusan. Dengan plastik bag cetak sendiri begini, bayangkan betapa cantik, menarik, kemas, mudah dan hebatnya produk kalian di mata pembeli. Lagi-lagi jika pembungusan tu cantik dengan nama dan logo syarikat sendiri. Ini barulah nampak betul-betul profesional.

Bagi yang berhasrat untuk bisnes nampak lebih profesional, bolehlah mencetak plastik bag berjenama sendiri. Soal harga jangan risau kerana masih ada pihak yang boleh memberi servis design dan cetak plastik jenama sendiri untuk para peniaga. 

Tak kisahlah nak buat beg plastik cetak jenama sendiri untuk packaging makanan atau sebagainya, yang paling penting servis cetak plastic dari team Mr.Zhafran memang sangat murah dan jimat. Walaupun plastic bag yang ditawarkan murah tapi designnya ohsem tau! Ini adalah contoh sebahagian plastik yang telah ditempah dan dicetak oleh sebahagian peniaga dengan menggunakan servis cetak plastik bag murah jenama sendiri dari Mr.Zhafran . 


Kelebihan Servis Cetak Plastik Jenama Sendiri Dari Mr.Zhafran  

#1 - Wow! Harga Sangat Murah, Hanya Serendah 8 Sen Saja Sekeping

#2 - Boleh Tempah Sekali Dengan Design

#3 - Terdapat Banyak Pilihan Saiz Untuk Dipilih

#4 - Jenis Plastik Yang Pelbagai Dan Menarik

#5 - Staff Mesra, Produk Berkualiti

#6 - Tempahan Cepat Siap Mengikut Masa Yang Dijanjikan

#7 - Tempahan Dibuka Untuk Seluruh Negara (Boleh Pos)


Antara Contoh Plastik Bag Jenama Sendiri Yang Telah Disiapkan Untuk Pelanggan 






Bag Plastik Jenama Sendiri Juga Penting Untuk Company! Ia Bukan Pembaziran Sebaliknya Untuk Tampil Lebih Profesional!

Majoriti syarikat menganggap cetakan jenama pada beg sebagai satu langkah bijak untuk tampak lebih eksklusif. Dengan mencetak beg plastik berjenama sendiri begini pelanggan boleh rasa lebih yakin dan produk itu juga kelihatan lebih mewah dan istimewa. Dalam masa yang sama barulah pelanggan berasa berbaloi dengan harga yang di bayar.

Ingin tempah ataupun tidak itu adalah atas diri para peniaga sendiri. Tetapi jika di tanya pada diri ini, ya! Daku tentu akan menempahnya kerana dengan ia adalah satu cara untukku tunjukkan betapa daku rasa berterima kasih pada para pelanggan. Daku benar-benar mahu semua pelanggan rasa lebih special bersama layanan yang baik. 



Bagi para peniaga mahupun sesiapa saja yang berminat untuk dapatkan servis cetak plastik bag jenama sendiri yang murah untuk urusan bisnes mahupun peribadi, kalian boleh hubungi Team Mr.Zhafran untuk detail lanjut melalui detail di bawah ini : 



Mr.Zhafran | Servis Cetak Plastik Jenama Sendiri Murah & Berkualiti
Hotline :  +60 13-669 9512    





Terima kasih kerana membaca. Jangan lupa untuk follow blog ini dan jemput datang lagi di lain masa.