PG Mall, secara jujurnya daku masih asing dengan nama ini. Cuma kebetulan dalam tempoh PKP ni lebih suka beli barang secara online, maka daku pun godek godek mencari lamanweb untuk buat belian. Nak dijadikan cerita terjumpa website PG Mall dan hati terus rasa tertarik.

Setelah mencari info lanjut mengenai PG Mall, ternyata website ini sudah lama beroperasi yakni sejak tahun 2017 lagi. Malah PG Mall sebagai platform e-commerce tempatan #1 di Malaysia buat masa ini.


PG Mall Telah Lama Beroperasi Dengan Pencapaian Pelanggan Yang Agak Tinggi


Hingga saat ini, PG Mall telah berjaya menarik perhatian sebanyak 1,000,000 pelanggan dan hingga kini angka tersebut masih lagi terus meningkat dari masa ke semasa. Pelanggan untuk PG Mall bukan saja dari kalangan masyarakat Malaysia bahkan telah berjaya tembus ke pasaran negara Asia Tenggara yang lain.

Penerimaan saat pertama kali berkunjung ke website PG Mall ini, secara jujurnya daku suka dengan kepelbagaian barangan yang di jual di sana. Website ini juga mudah untuk di akses dan setiap barangan jualan telah diletakkan dalam kategori tertentu untuk memudahkan pembeli.

Antara kategori barangan yang ada di PG Mall adalah seperti :
  • Barang Kemas
  • Fesyen Wanita
  • Fesyen Lelaki
  • Barangan Elektronik
  • Aksesori Elektronik
  • Keperluan Rumah
  • Dapur & perkakas makan
  • Rumah & Gaya Hidup
  • Sukan dan Travel
  • Kecantikan & Kesihatan
  • Kanak-kanak dan Bayi
  • Barang-barang Runcit
  • Automotif dan Motorsikal
  • E-Tiket/ Baucer
Mudah cakap, memang banyak barangan ada di jual di PG Mall termasuklah barangan keperluan runcit harian seperti produk Nestle', Julie's, Avon, Singer, Puma, Vivo, PG Jewel dan banyak lagi. Memang rambang mata dibuatnya!



Kempen dan pelbagai promosi juga ada ditawarkan. Patutlah pihak pelanggan PG Mall sendiri masing-masing kelihatan teruja hingga sudi memberi maklumbalas positif berdasarkan pengalaman membeli belah di PG Mall melalui akaun media massa milik mereka.

Ops, sebelum terlupa. Pihak pelanggan juga boleh menikmati kemudahan Cashback di mana setiap kali membuat pembelian maka para pelanggan akan dapat mengumpul nilai pulangan balik untuk digunakan semasa transaksi membeli belah yang berikutnya. Lagi banyak berbelanja lagi banyak peluang untuk dapat Cashback. Untung kan?

Daku pun tak tunggu lama, terus daftar untuk buka akaun dengan PG Mall. Cara untuk daftar juga ternyata sangat mudah dan cepat.

PG Mall Turut Membuka Peluang Besar Pada Para Peniaga Online 

Tidak hanya mementingkan kegembiraan pelanggan, pihak PG Mall turut mengalu-ngalukan pihak penjual atas talian yang berminat untuk berniaga di platform PG Mall.

Apa yang lebih menariknya lagi, PG Mall turut menerima semua jenis (accept all e-wallets as payment method) dengan konsep E-Wallet melalui Maybank QRPay, TouchnGo, Boost, GrabPay, Alipay dan lain-lain lagi. Secara tidak langsung ianya dapat menarik minat lebih ramai bakal pelanggan kerana kemudahan membuat pembayaran seperti ini.

Bayangkan, pelanggan tak payah lagi nak susah payah buat transfer guna kad debit mahupun kad kredit lagi. Kan senang tu? Tak sangka PG Mall boleh terima semua jenis bayaran seperti ini.


PG Mall menyasarkan sekurang-kurangnya 10,000 peniaga baru untuk mendaftar 

Patutlah banyak barangan ada di jual di sana. Ramai seller telah mengambil bahagian rupanya. Malah, pihak PG Mall sendiri merancang untuk mengajak sehingga 10,000 penjual online untuk berniaga di platform yang disediakan untuk tahun ini.

Berdasarkan info, "There is no cost involve to be a seller in PG Mall". Ini bermakna, pihak peniaga tidak perlu pening kepala kerana tidak ada sebarang modal yang perlu dikeluarkan dari poket kalian.

Bahkan pihak PG Mall turut mengadakan pelbagai kempen-kempen kreatif setiap bulan dalam menarik trafik dan perhatian pembeli demi untuk membantu para peniaga dan pihak PG Mall itu sendiri.

PG Mall berkerjasama dengan kesemua perkhidmatan pengeposan yang sedia ada. Jadi ini akan memudahkan proses delivery untuk seller di PG Mall.


Pihak PG Mall juga turut berkerjasama dengan SelluSeller, EasyStore, iStoreiSend, urStore, tresGo, Etailer Gatewaydan Red Dino. If seller are using these service providers, pg mall strongly welcomes you onboard PG Mall is already integrated with these partners.

Reliable and Secure Marketplace for Seller and Buyer (to elaborate,) Antara Contoh Kempen Yang Berjaya Menarik Perhatian Pelanggan 






Anda Seorang Peniaga? Jom Rebut Peluang Ini Sekarang! 


Grow your business with PG Mall now! Bila difikirkan balik, ternyata pihak PG Mall dapat menawarkan pelbagai kemudahan untuk para peniaga online di samping memudahkan urusan para pembeli.

Jadi pada sesiapa yang ada jenama sendiri atau mungkin juga hanya seorang peniaga biasa, jika berminat untuk kembangkan lagi peluang untuk jana pendapatan, bolehlah berdaftar sebagai salah seorang seller di website PG Mall.

PG Mall Sesuai Untuk Anda Peniaga Atas Talian


Inilah masanya anda sebagai peniaga merebut peluang untuk memulakan bisnes dan menjual produk perniagaan anda di platform e-dagang PG Mall. Bagi sesiapa yang berminat, bolehlah segera daftarkan diri di sini : 

About PG Mall :
Website : www.pgmall.my


#PGMall #PGMallSeller #PGMallMerchant #onlinebusiness #ecommerceplatform #Selluseller #easystore #istoreisend #urstore #tresgo #etailergateway #RedDino 







Terima kasih kerana membaca. Apa pendapat anda tentang artikel ini? Jemput komen di bawah.