Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Hadiah Dari Tuhan Drama Full Episod 1 Hingga Episod 13 (Akhir) & Sinopsis

Drama Hadiah Dari Tuhan Full Episod 1 Hingga Episod 13 (Akhir) Tonton Online Drama melayu bersiri 'Hadiah Dari Tuhan' telah mula ditayangkan bagi menggantikan Drama Sang Pewaris yang di Slot Lestary TV3. Berbeza dengan drama-drama yang lain, drama bersiri 'Hadiah Dari Tuhan'  ini menelusuri realiti kehidupan termasuk petugas barisan hadapan pada pandemik. Genre untuk drama Hadiah Dari Tuhan ini adalah drama cinta dan juga konflik. 

Ia turut mengetengahkan isu kekeluargaan dan masyarakat. Drama melayu bersiri 'Hadiah Dari Tuhan' ini menggantikan Drama Sang Pewaris. 

Hadiah Dari Tuhan Drama Full Episod

Info Drama Hadiah Dari Tuhan

Hadiah Daripada Tuhan ialah sebuah siri drama televisyen Malaysia yang diarahkan oleh Fairuz Loy. Drama Hadiah Dari Tuhan ini jika di tonton boleh melalui pelbagai rasa dari suka dan duka. Buat pengikut setia drama di TV3, bolehlah tonton drama berjudul 'Hadiah Dari Tuhan' ini pada waktu tayangan di TV dan jika terlepas, boleh tonton secara online dari full episode dari episod 1 hingga episod 13 (Akhir). 

JUDUL : HADIAH DARI TUHAN 
EPISOD : 13 
TARIKH TAYANGAN : 30 Disember 2020 
WAKTU SIARAN : Rabu-Sabtu, 9:00 malam
SIARAN TV : Slot Lestary TV3 
PENULIS SKRIP : PGRs Team, Janjira 
PENGARAH : Fairuz Loy 
PRODUKSI : Country & Universal Sdn Bhd

Senarai Nama Pelakon dan Watak Drama Hadiah Dari Tuhan

Pelakon utama 

Syafi Tee sebagai Qul 
Riena Diana sebagai Ika 
Puteri Rafasya sebagai Fatin 
Sophia AlBarakbah sebagai Bella 

Pelakon pembantu 

Amy Mastura sebagai Jannah 
Fezrul Khan sebagai Dr Zabidi 
Dynas Mokhtar sebagai Khatty 
Ummar Dzariff sebagai Adli A
ryana Amani sebagai Pika

Sinopsis Drama Hadiah Dari Tuhan, Bawa Realiti Kehidupan COVID-19

Benar! Drama Drama Hadiah Dari Tuhan membawakan realiti kehidupan yang berkaitan dengan Covid-19. Drama Hadiah Dari Tuhan ini mengisahkan tentang pergolakkan hidup tiga remaja dari latar belakang taraf kehidupan berbeza menempuh kehidupan suka duka ketika Malaysia berdepan dengan wabak Covid-19. 

Qul Fattah lahir dalam keluarga kategori B40, Ika Nabila lahir dalam keluarga kategori M40 dan Bella Roselina lahir dalam keluarga kategori T20. Qul telah kematian ibu bapanya sejak lima tahun yang lalu disebabkan kemalangan jalan raya, dia selaku anak sulung lelaki adalah ketua keluarga kepada seorang adik perempuan yang bernama Qas Fatin yang masih bersekolah rendah. 

Mereka tinggal bersama nenek bernama Siti Ainum yang kini terlantar sakit tua serta mengalami komplikasi pelbagai penyakit. Sebelum wabak COVID-19 menular, Qul bekerja sambilan di sebuah pasar raya dan menetap di rumah pangsa. Ika pula anak tunggal kepada Jannah yang bertugas sebagai ketua jururawat di sebuah hospital kerajaan, Ika mempunyai bapa, tetapi kedua ibu dan ayahnya sudah bercerai ketika dia masih kecil. 

Bella pula dilihat paling bernasib baik, dilahirkan serba mewah, mempunyai ayah dan ibu yang berpendapatan besar, serta lengkap mempunyai datuk dan nenek. Bella membesar di dalam rumah banglo mewah yang serba lengkap. Apabila wabak COVID-19 menular, kehidupan Qul, Ika dan Bella berubah dan terpaksa mengharungi pelbagai ujian dan dugaan.

Drama Hadiah Dari Tuhan Full Episode

Disebalik Tabir Drama Hadiah Dari Tuhan

Review Drama Hadiah Dari Tuhan


Hadiah Dari Tuhan, sebuah drama terbaru di slot Lestary yang membawakan kisah realiti masyarakat semasa musim Covid-19. Ianya sesuai ditonton kerana keadaan Covid-19 ini memang telah beri banyak kesan pada kita semua. Bukan hanya di Malaysia tetapi juga di negara yang lain. 

Specialnya drama Hadiah Dari Tuhan, ia membawa sebuah cerita yang ada kaitan dengan masyarkat kita di mana kita semua perlu tangani Covid-19 ini bersama-sama dan jangan lupa yang para frontliner itu juga adalah manusia biasa yang punya keluarga untuk dilindungi dan dikuatiri.

Bahkan, para frontliner yang bertarung nyawa demi kita ini juga punya insan-insan yang risau dan sayangkan mereka. Kerana itu, bagiku drama Hadiah Dari Tuhan hasil arahan Fairuz Loy ini harus ditonton supaya kita semua sama-sama boleh ambil iktibar dan sama-sama cuba buka hati untuk memahami keadaan yang berlaku di dalam sekeliling masyarakat kita. 

Drama Hadiah Dari Tuhan Full Episod 1 Hingga Episod 13 (Akhir)

Buat pengikut setia drama di TV3, jika terlepas mana-mana episode untuk drama berjudul 'Hadiah Dari Tuhan' ini, boleh tonton semula secara online melalui link-link di bawah ini.

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 1 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 2 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 3 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 4 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 5 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 6 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 7 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 8 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 9 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 10 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 11 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 12 Full Movie 

Drama Hadiah Dari Tuhan Episod 13 Full Movie (Akhir) 


Itulah serba sedikit info mengenai drama Hadiah Dari Tuhan yang sudah ditayangkan di TV3. Sinopsis Hadiah Dari Tuhan itu sendiri sudah dapat membayangkan jalan cerita bagaimana yang di bawa melalui drama Hadiah Dari Tuhan ini. Walaupun Covid-19 itu adalah virus, tapi ianya adalah dari Allah SWT dan disebalik keperitan pastinya ada terselit perkara lain yang perlu kita ambil iktabar bersama-sama.

Suka tonton drama melayu Malaysia seperti drama bougainvillea ini? Boleh jin group SUKA DRAMA MALAYSIA di Facebook untuk dapatkan lebih banyak link tontonan drama.


1 comment for "Hadiah Dari Tuhan Drama Full Episod 1 Hingga Episod 13 (Akhir) & Sinopsis"