Kepentingan Aplikasi Mudah Alih Pada Perniagaan, Banyak Faedahnya! | Dari dulu hingga kini, ramai orang menceburi bidnag pernigaan. Dalam keadaan Malaysia di uji dengan covid-19 ini, tetap ada perniagaan yang mula ditubuhkan. Cuma, keadaan sedikit berbeza bila mana lebih banyak perniagaan dijalankan dari rumah berbanding sebelum ini. 

Antara bidang perniagaan yang dari dulu hingga kini sentiasa mendapat sambutan adalah makanan dan minuman. Almaklumlah, setiap hari orang akan makan dan rakyat Malaysia ini sendiri memang sukakan makanan. Lagi-lagi di Malaysia ini ada banyak jenis makanan yang sedap sedap belaka. 

Apa yang lebih menyeronokkan, banyak makanan boleh di order secara atas talian (online). Ini bukan saja dapat menjimatkan masa, dapat juga meringankan urusan. Servis penghantaran makanan yang boleh hantar makanan ke sesuatu destinasi pilihan sangat membantu pelanggan untuk makan menu kesukaan masing-masing dengan mudah juga. 

Hanya dengan hujung jari sudah boleh buat pesanan dan makanan yang dipesan itu pula akan dihantar sehingga ke depan pintu rumah. Ini benar-benar layanan bagus!


Maka, untuk merealisasikan impian untuk punya ramai pelanggan dengan menggembirakan pelanggan dengan cara yang lebih baik mudah dan menjimatkan masa ini, sudah tentulah setiap perniagaan itu perlu memiliki sebuah aplikasi mudah alih untuk syarikat yang dikendalikan itu.

Aplikasi mudah alih ini tidak hanya dapat digunakan dikalangan para peniaga makanan tetapi juga untuk pengusaha perniagaan yang lain seperti pakaian, pokok hiasan dan sebagainya. 

Dan fungsi teras peranti tersebut (selain membuat panggilan telefon) sesebuah perniagaan itu dapat menjalankan sejumlah aplikasi yang melayani hampir setiap tujuan yang dapat dibayangkan. Perniagaan dari seluruh pelosok dunia, yang menawarkan rangkaian produk yang pelbagai kita telah mula di naik taraf dari dunia fizikal yang perlu memberi mengedar risalah, mencetak iklan, dan menggantung papan iklan ke alam bergerak yang jauh lebih maju dan pantas. 

Dulu ramai beranggapan, perniagaan tidak memerlukan aplikasi mudah alih untuk menjual produk kepada pelanggan setia tetapi kini tidak lagi. Jika ingin bersiap untuk masa depan dan mula melihat faedah besar di luar pintu, memerlukan aplikasi mudah alih. 

Berikut adalah 4 cara untuk pernigaan meraih faedah hadil dari membuat aplikasi mudah alih untuk pelanggan baru dan lama. 

Faedah Aplikasi Mudah Alih

1. Berikan Lebih Banyak Nilai kepada Pelanggan 

2. Membina Jenama yang Lebih Kuat 

3. Hubungkan Lebih Baik dengan Pelanggan 

4. Meningkatkan Keuntungan 


Aplikasi Mudah Alih Pada Perniagaan Banyak Manfaat

#1 - Ramai Yang Guna

Menurut kajian, di masa ini ada 2.6 bilion orang kini mempunyai peranti mudah alih berkuasa tinggi dalam jangkauan setiap saat, pengubah permainan sebenar dalam perkhidmatan pelanggan kini menjadi aplikasi mudah alih. 

#2 - Pelangan Boleh Buat Belian Pada Bila-Bila Masa 

Tanpa perlu menunggu waktu perniagaan biasa, pelanggan boleh membuat tempahan dan belian pada bila-bila masa. Inilah salah satu keutamaan utama anda (seperti yang sepatutnya), aplikasi mudah alih adalah jawapan untuk meningkatkan kepuasan pelanggan secara menyeluruh. Sebenarnya, sebilangan besar pemasar melihat aplikasi mereka sebagai alat untuk meningkatkan perkhidmatan pelanggan.

#3 - Lain Orang Lain Kesukaannya 

Menurut SalesForce, 70 persen pengalaman membeli dipengaruhi oleh bagaimana pelanggan merasakan mereka diperlakukan. Semakin ramai orang yang berminat dan senang dengan produk dan perniagaan kita, permintaan pengguna akan semakin meningkat juga.


Perkara-Perkara Berkaitan Aplikasi Mudah Alih Untuk Perniagaan 

Jika anda mempunyai produk yang tidak sabar ditunggu oleh pelanggan, permintaan tersebut akan memberi anda pulangan yang serius. Di situlah aplikasi mudah alih masuk seperti yang lain. Tetapi penting untuk memastikan kos tetap rendah semasa mengembangkannya. Sudah tentu,  perlu juga mempunyai laman web dengan reka bentuk yang dapat menyesuaikan diri dengan mana-mana pelbagai peranti mudah alih yang ada sekarang. 

Ketika Domino's Pizza membuat aplikasi mudah alih untuk memesan penghantaran atau pengambilan makanan mereka di kedai, mereka melihat kenaikan e-dagang sebanyak 28 peratus dalam keuntungan sebelum cukai setengah tahun di UK sahaja. Saat ini, peranti mudah alih kini menyumbang 52 peratus pesanan dalam talian mereka. 

Nak ikut trend perniagaan terkini tapi tidak tahu bagaimana untuk dapatkan sebuah aplikasi mudah alih yang bagus pada perniagaan? Untuk masalah ini, salah satu cara yang boleh dilakukan adalah dengan mengambil servis App Development Malaysia dari It Company in Malaysia


Ariyes Online, Banyak Perniagaan Telah Menggunakan Khidmat Mereka

500+ companies used Ariyes Online to grow their businesses cause this is a Digital transformation consultancy and IT software development company that delivers state of the art technological solution for your organization.

Ariyes Online telah memantapkan dirinya sebagai salah satu entiti utama dalam menyediakan penyelesaian dan perkhidmatan IT yang unik dan sangat baik yang selalu mematuhi piawaian yang diiktiraf secara global dan trend IT terkini. 

Melalui perkhidmatan ini, mereka membantu organisasi mencapai objektif perniagaan mereka sehingga mendorong mereka menuju kejayaan. Dengan pengalaman dan kemahiran 11+ tahun dalam bidang IT, Ariyes Online mempunyai kepakaran yang tepat untuk membantu memenuhi semua keperluan IT. 

Beberapa perkhidmatan utama mereka termasuk hosting Web & penyebaran pelayan, pengembangan aplikasi Web, pengembangan sumber terbuka, keselamatan siber, pengembangan aplikasi mudah alih, pengurusan proses perniagaan, pelaksanaan infrastruktur Cloud, reka bentuk Web, dan pemasaran digital.

Mahu mempunyai sebuah aplikasi mudah alih pada perniagaan sebagai salah satu cara untuk kembangkan bisnes yang telah ada? Bolehlah hubungi pihak Ariyes Online untuk mendapatkan servis perkhidmatan mereka dalam bidang ini. 

Semoga perniagaan yang dihasilkan berjaya dan semakin maju. Aamiin.