Sudio Nio Malaysia Review, Earphone Tanpa Wayar Comel Dengan Bunyi Yang Best! | SUDIO NIO, merupakan produk dari Sudio Sweden yang semakin mendapat tempat di hati rakyat Malaysia. Sudio Nio yang berupa wayarless earphones ini, sangat banyak fungsinya. 

Sesuai di beli sebagai hadiah pada diri sendiri ataupun untuk yang tersayang. Sudio NIO Wireless Earphones harganya juga sangat berbaloi dan jauh lebih murah dari banyak produk seperti ini di luar sana.

Nak beli Sudio Nio tidak susah, secara online saja. Tak perlu nak susah payah survey sana sini jika benar nak miliki earphone tanpa wayar yang comel begini. Sudio NIO true wireless earphones with bluetooth ini mempunyai banyak kelebihan dan di sini aku kongsikan sebab-sebab mengapa Sudio Nio ini bagus dan berbaloi untuk di beli. 

Sudio Nio Malaysia Review

5 Sebab Utama Kenapa Sudio Nio Berbaloi Untuk Di Beli

#1. Saiz kecil comel

Perkara pertama yang aku suka tentang Sudio Nio ni, saiznya yang kecil comel. Boleh masuk dalam poket seluar dan beg dengan mudah. Nak bawa ke mana saja sangat senang! Ringan dan amat praktikal. 

Sudio Nio Malaysia Review

#2. Dual microphone technology 

Sudio Nio wayarless earphone ini bukan hanya berfungsi untuk mendengar lagu semata-mata. Ia boleh disambungkan ke handphone masing-masing dan ini bermakna Suido Nio turut mempunyai fungsi lain seperti menerima panggilan telefon yang masuk ke handphone.

Nak tahu mana untuk telinga kiri dan mana untuk telinga kanan mudah saja, sudah ada tulis R (right / kanan) dan L (left / kiri). 

Sudio Nio Malaysia Review

#3. Wing tip with 4 sizes available for perfectly fit for your comfort

Wing tip ini fungsinya untuk memberikan bunyi yang lebih jelas. Jika sedang jawab phone call contohnya, tidak ada bunyi bising dipersekitaran yang boleh menganggu perbualan tersebut. Ini bermakna pendengaran di telinga menjadi sangat jelas ketika sedang telefon, dengar lagu dan sebagainya. Memang puashati!

#4. 20 hours of battery life

Bateri boleh tahan sehingga 20 jam dengan sekali pengecasan! Lama kan? 20 jam jangka hayat bateri sekali caj dah boleh beri tahap penggunaan di tahap paling maksimum setiap hari.  Sudio Nio ini turut dilengkapi dengan lampu LED untuk memberitahu tanda aras keadaan peratusan bateri. 

Sudio Nio Malaysia Review

Bagaimana cara untuk caj Sudio Nio ini? Caranya, masukkan kembali earbuds ke dalam cas pengecasan dan pastikan untuk memeriksa supaya lampu LED kedua earbud dan cas pengecasan mula berkelip. Ia memerlukan 90 minit untuk mengecas earbud sepenuhnya dari bateri pada tahap 0%. Jika nak cepat, caj pantas selama 15 minit dapat memberi masa guna selama 1 jam.

#5. Touch panel control and Automatic pairing (Guna Kawalan Sentuh)

Sudio Nio tidak perlu di setting itu dan ini. Ia bersifat automatik pairing (connect ke handphone secara automatik selepas ON bluetooth). Cara nak guna juga mudah, hanya dengan menggunakan hujung jari. 

Ini adalah panduan untuk cara sentuhan berserta fungsi-fungsinya:

  • 1 sentuhan - Play / Pause
  • 2 kali sentuhan – Previous track (left earbud) / Next track (right earbud)
  • 3 kali sentuhan – Reduce volume (left earbud) / Increase volume (right earbud)
  • 1-saat sentuhan – Answer calls
  • 2-saat sentuhan – Decline calls
  • 3-saat sentuhan – Hang up calls.
Kasih Sufi yang berusia hampir 4 tahun dah tahu beberapa asas untuk guna Sudio Nio. Sangat-sangat mudah! Sangat-sangat senang dan best. 

Sudio Nio Malaysia Review

#6. Kalis Air

Sudio Nio dilengkapi dengan perlindungan dari IPX4, ini dapat menghindarkan Sudio Nio dari rosak akibat terkena air hujan dan peluh. Barulah selamat digunakan untuk pelbagai aktiviti secara indoor dan outdoor. 

#7. Available in 4 colour

Sudio Nio didatangkan dengan 4 pilihan warna pilihan iaitu Sand, Black, White dan Green. Nak lebih special, boleh pilih warna Aurora. Tapi aku lebih suka warna putih. Sekurangnya, bila masukkan dalam beg mudah nampak. Kurang sikit risiko tersalah letak. Yang pasti, ada banyak pilihan warna boleh pilih ikut citarasa masing-masing. 

Sudio Nio Malaysia Review


#8. The new Sudio Nio Case (diperbuat dari kulit epal)

Ini satu lagi produk yang menarik. Terbaru sekarang ini, baru saja dilancarkan adalah Sudio Nio Case. Kelebihan sarung earphone yang comel ini, ianya diperbuat daripada kulit epal. 

Case ini diperbuat menggunakan kulit epal dan hasilnya tekstur tetap cantik. Bagus juga guna kulit epal kerana lebih baik untuk Bumi. Case Sudio Nio ini dihasilkan guna kulit epal dari kebun di utara Itali. Proses mengubah kulit epal menjadi kulit berasaskan tumbuhan ini menghasilkan bahan yang cantik, hypoallergenic, dan biodegradable yang sesuai dengan gaya kita. 

Sudio Nio Malaysia Review

Sudio Nio Malaysia Review

Harga untuk NIO Case set ini adalah RM119 tapi, jika di beli Sudio Nio earphone dari tarikh 10 May - 6 June 2021, dan sarung comel berwarna hitam ini akan dapat bersama secara Percuma! Jimat banyak tu. Boleh rugi besar kalau tak gunakan kesempatan ni. 


#9 - Free worldwide shipping and 3 years international warranty with Sudio SPHERE

Kelebihan lain, semua tempahan pembelian akan di pos secara percuma, tanpa ada sebarang kos pengeposan tidak kira untuk pelanggan dari negara mana, termasuk Malaysia. Tempoh sampai tidak lama, sekitar 7 ke 14 hari saja. Aku sendiri sampai dalam masa seminggu, okay la tu kan.

Tak dilupakan, pembelian Sudio Nio ini didatangkan bersama dengan waranti untuk tempoh 3 tahun untuk Sudio Sphere! 

Sudio Nio Malaysia Review

Sudio NIO Review : Pengalaman Diri Sendiri Selepas Memiliki Sudio Nio Wayarless Earphone Ini 

The Sudio Nio is a fuss-free device. It fits well, and has great battery life. Jadi sangatlah berbaloi untuk beli bagi mereka yang betul-betul teringin nak ada earphone sendiri. Buat kerja online dengan duduk saja di kerusi office lama-lama, sangatlah boring! 

Bahu lenguh, pinggang sakit, mata mengantuk dan fikiran blur. Kerana itu, bila terlihat review Sudio Nio yang bagus-bagus dari rakyat Malaysia lain, terus hati rasa teringin untuk dapatkan earphone comel tanpa wayar ini. 

Sudio Nio Malaysia Review


Sudio Nio bukan saja sesuai digunakan ketika sedang bekerja malah sesuai untuk pelbagai aktiviti lain seperti :
  • sedang memandu
  • sedang melakukan kerja rumah
  • dalam perjalanan di dalam komuter / tren
  • berkhemah

Yang lebih seronoknya, sekarang dah boleh bersenam di dalam rumah sambil layan lagu favourite. Tak ada wayar berselirat, bergerak sangat mudah dan tahap kualiti bunyi juga sangat baik.  

Sudio Nio Malaysia Review

Unboxing Sudio Nio Earphones

Saat set ini tiba, happy sangat! Terus cuba guna dan alhamdulillah sangat berbaloi dan berpuashati. Setnya juga lengkap. Mujurlah dalam tempoh promosi, dapat Sudio Nio Case sekali sebagai pelengkap gaya. 

How to pair Nio with a device
  1. Turn on the wireless connection in your device's settings.
  2. Lift both earbuds from the charging case.
  3. Sudio Nio will automatically be in pairing mode. Click “Sudio Nio” in your device list to connect.
  4. Now your Sudio Nio is paired with your device and you can start to enjoy music!

\
NIO Sudio Wireless Earphones Review


Sekarang ni, Sudio Nio sudah menjadi salah satu 'produk' harus ada di dalam tas tangan. Sahabat baik untuk di bawa ke mana saja dan untuk digunakan di mana-mana saja. Sudio Nio is the company's newest true wireless stereo (TWS) earbuds and have adaptive dual microphone technology, inilah peluangnya untuk dapatkan earphone sendiri dengan harga yang sangat berbaloi. 

Dapatkan Sekarang Dengan Potongan Diskaun Sebanyak 15% !!! 

Sudio Nio Malaysia Review


Macam mana nak beli? Tak susah, boleh buat pembelian secara atas talian di website  https://www.sudio.com/my/ 


Get 15% discount untuk Sudio NIO dengan code : AWADAH 


Dapatkan juga case dari kulit epal secara Percuma untuk setiap pembelian Sudio NIO bermula 10 May - 6 June (atau hingga kehabisan stok). 

Penghantaran adalah PERCUMA di Malaysia dan di seluruh dunia + 3 years warranty with Sudio Sphere.










Terima kasih kerana membaca. Apa pendapat anda tentang artikel ini? Jemput komen di bawah.