Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Senarai Top Grocery Stores Untuk Penghantaran Dalam Talian Waktu Pandemik Ini

Senarai Top Grocery Stores Untuk Penghantaran Dalam Talian Waktu Pandemik Ini | Kawalan pergerakan Malaysia, sangat penting bagi semua orang untuk tinggal di rumah selama yang diarahkan. Walaupun keluar untuk membeli barang runcit dibenarkan, kita mempunyai pilihan untuk melakukan runcit dalam talian. Berikut adalah senarai kedai runcit dalam talian yang boleh digunakan. 



Secara tak langsung, kita dapat mengelakkan diri dari berada di tempat yang mungkin menjadi tumpuan dan dalam masa yang sama dapat terus berada di rumah dari mendekatkan diri kepada risiko. Antara kedai jualan barangan runcit secara atas talian ini adalah : 


#1 - Tesco Online



Nama Tesco sememangnya sudah lama terkenal. Tesco ini ada banyak cawangannya yang wujud hampir di seluruh negeri di Malaysia. Dan tahukah anda yang Tesco ini turut berbelanja dengannya menggunakan kaedah online. Tesco menawarkan pelbagai produk segar dan produk rumah di pelbagai bandar di Malaysia, dengan pelbagai jenis tawaran promosi setiap hari. 


Liputan Penghantaran: Lembah Klang, Pulau Pinang, Johor Bharu, Seremban Waktu penghantaran: 8:00 pagi hingga 10:00 malam, setiap hari 

Ketersediaan Terpantas: Penghantaran pada hari berikutnya 

Catatan: Pada masa ini mereka mempunyai had 3 unit per item untuk memastikan stok tersedia setiap saat


#2 - Happy Fresh



Sekiranya anda mencari tempat yang dekat, Happy Fresh membolehkan anda memilih pasar raya seperti Tesco, Giant, Village Grocer, Mercato, Oliver's Gourmet dan Mydin. 


Mereka juga mempunyai pelbagai kedai pilihan khusus bagi yang agak memilih seperti BMS Organics, ZenXin Organic, Aeon Wellness dan juga Pet Lovers Care. Yang pasti, ianya bergantung kepada tempat tinggal anda. 


Liputan Penghantaran: Lembah Klang (Kawasan Terpilih) 

Waktu Penghantaran: Bergantung pada waktu buka kedai, biasanya antara pukul 10:00 pagi hingga 9:00 malam 

Ketersediaan Tercepat: Penghantaran pada hari yang sama 


#3 - Mydin 



Sebut nama Mydin, siapa yang tak kenal kan. Dan tidak hanya dalam bentuk pasarayanya yang gah, Mydin turut ada menyediakan servis pembelian secara online berserta dengan penghantaran. 


Dari makanan sejuk beku hingga produk segar, peralatan mandian hingga keperluan rumah tangga, Mydin membantu anda membeli barangan yang diinginkan dengan kadar harga yang berpatutan. 


Liputan Penghantaran: Subang Jaya, Puchong, Shah Alam, Petaling Jaya, Kota Damansara 

Masa Penghantaran: 10:00 PG hingga 10:00 PM 

Ketersediaan Tercepat: Penghantaran pada hari seterusnya 


#4 - Mygroser



Mygroser mengkhususkan diri dalam menyediakan bahan makanan segar seperti daging segar, tenusu, sayur-sayuran, buah-buahan, makanan sejuk beku, dan makanan kering. Ia juga turut menyediakan produk premium dan keperluan asas. Barangan Mygroser turut mementingkan kesegaran produk dengan mempunyai kedai fizikal, bilik simpanan sejuk dan kedai roti sendiri.


Liputan Penghantaran: Lembah Klang 

Waktu Penghantaran: 09:00 hingga 21:00 

Ketersediaan Tercepat: Penghantaran pada hari yang sama ada


#5 - Redtick / Redtick Plus



Perluakan sesuatu barangan runcit dengan kadar segera dalam masa 24 jam? Redtick berfungsi sepanjang masa dalam menghantar apa sahaja barangan dari hasil segar hingga produk rumah tangga termasuk barangan bayi, gula-gula dan produk organik. 


Liputan Penghantaran: Terutama di Lembah Klang (Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Seri Kembangan dan Puchong), tetapi Seluruh Negara 

Tersedia Masa Penghantaran: 6 slot antara 9:00 pagi - 9:00 malam 

Ketersediaan Tercepat: Penghantaran esok hari lepas pesanan


Catatan: Pesanan mesti dibuat sebelum jam 1:00 petang untuk dihantar keesokan harinya. Pesanan yang dibuat selepas 13:00 akan dihantar pada hari berikutnya.


#6 - Pantry Express



Walaupun Pantry Express meletakkan dirinya sebagai pembekal pantri untuk pejabat namun ia turut memberikan servis untuk belanja runcit sekali dengan penghantaran sehingga terus ke pintu rumah anda. 


Pantry Ekspress menawarkan penjualan barangan keperluan asas, barang keperluan rumah, keperluan kesihatan dan produk kecantikan. 


Liputan Penghantaran: Lembah Klang 

Masa Penghantaran: 8:00 Pagi hingga 6:00 Petang 

Ketersediaan Tercepat: Penghantaran keesokan harinya 


Nota: Pesanan minimum RM50, pembatalan percuma dalam 3 jam pertama setelah membuat pesanan


#7 - Youbeli



Youbeli menawarkan barangan runcit yang kebanyakannya terdiri dari makanan kering. Ini akan sangat berguna apabila anda memerlukan stok mi segera, biskut, makanan ringan, produk organik, bijirin dan minuman. 


Liputan Penghantaran: Di Seluruh Negara 

Masa Penghantaran: Waktu bekerja 

Ketersediaan Tercepat: Penghantaran 1 - 5 hari berkerja


Foodpanda Juga Ada Sediakan Servis Grocery Delivery


Nama Foodpanda sememangnya sudah dikenali sebagai team rider penghantar makanan yang beroperasi hampir di seluruh negara. Tapi, tahukah anda yang Foodpanda ini juga turut ada servis penghantaran barangan runcit sebagaimana servis menghantar makanan yang mereka sediakan selama ini. 



Dengan Foodpanda, anda boleh berbelanja untuk barangan runcit dan makanan dalam satu masa dan semestinya penghantaran sehingga ke depan pintu rumah. 

Mahu beli susu? Bateri? Bahan pencuci? Kedai Foodpanda memberikan semua barang runcit penting anda melalui aplikasi mereka. Pembelian dalam talian setiap hari menjadi mudah. 


Apa yang lebih menariknya lagi, 

- tiada nilai pesanan minimum 

- boleh pilih kedai runcit kegemaran anda 

- barang akan diusahakan untuk setiap hari penghantaran 

- masa penghantaran purata 25 minit dan ke atas 



Jika kebetulan anda sendiri sedang mencari servis grocery delivery untuk kawasan tertentu (yang memang ada servis Foodpanda), apa kata jika cuba memesan barangan runcit melalui aplikasi Foodpanda untuk kali ini. Dan jika terasa nak order sekali dengan makanan seperti selalu pun apa salahnya! 



1 comment for "Senarai Top Grocery Stores Untuk Penghantaran Dalam Talian Waktu Pandemik Ini"