Bagaimana Cara Undi Protege Mentor Milenia 2019? Cara bagaimana nak undi Mentor Milenia 2019 ni mudah saja... dan Jawapannya ada di penghujung entry ini. Yang pasti, program pencarian bakat Mentor Milenia 2019 yang telah bermula kini tampil dengan konsep baru yang sangat berbeza. Jika dulu setiap peserta perlu melalui sesi ujibakat dan akhirnya Mentor akan membuat pilihan Protege tapi kini segalanya dah berubah apabila protege yang terpilih ke Top 20 yang telah diberi kuasa untuk memilih Mentor pilihan hati.

Untuk kali ini, seramai 5 Mentor telah di angkat iaitu Black, Hazama, Akim, Stacy serta Ernie Zakrie. Terus terang pemilihan lima Mentor ini agak menarik kerana di episode pertama lagi telah mampu membuatkan ramai penonton suka, ketawa dan terhibur. Selain format berkenaan, lingkungan umur peserta juga dinaikkan daripada 17 hingga 23 tahun berbanding musim terdahulu iaitu hingga 21 tahun saja.

PROGRAM pencarian bakat Mentor Milenia 2019 sudah bermula dan nampaknya telah ada beberapa peserta yang sangat berbakat. Anak Nora bersama allahyarham Johan Nawawi juga ikut sertai Mentor Milenia 2019 ini. Walau berusia 20 tahun namun beliau turut berjaya untuk berada di antara 20 calon protege program realiti dengan nama Mentor Milenia untuk tahun 2019 ini.



Mentor Milenia untuk tahun 2019 ini merupakan rancangan realiti untuk musim yang ke tiga dan ternyata kemunculannya dengan konsep yang berbeza benar-benar dapat menarik hati para penonton yang kebanyakannya sudah mula bosan dengan konsep yang lama sejak dulu itu. Sebut sahaja program Mentor , kini segalanya sudah semakin berbeza dengan corak persembahan yang baru. 

Makin menarik apabila Akim Ahmad akan bersaing dengan isterinya sendiri iaitu Stacy. Nampaknya akan ada adegan 'gaduh bergaduh' menerusi program Mentor Milenia 2019 ini. Lagi-lagi dengan adanya Black dan Hazama yang sememangnya sudah terkenal dengan sikap perli memerli sesama mereka. Kemunculan Ernie selaku 'seorang yang tidak bersalah' akan turut menjadi penghias suasana. 


SENARAI PESERTA PROTEGE MENTOR MILENIA 2019

PROTEGE MENTOR STACY

REMY MANAF
NAMA SEBENAR: ABDUL AMIR ARIFF BIN ABDUL MANAF
UMUR: 22
ASAL: SELANGOR

RIKA RIANA
NAMA SEBENAR: ERIKA RIANTY ANTHONY
UMUR: 19
ASAL: SABAH


PROTEGE MENTOR HAZAMA


APEX TAJUDIN 

NAMA SEBENAR: AHMAD AMIRUL HAFIZI BIN AHMAD TADJUDDIN 

UMUR: 23 

ASAL: TERENGGANU



ARAYN MALIK
NAMA SEBENAR: AMEERUL SOLIHIN ARIFFIN BIN MALEK
UMUR: 22
ASAL: JOHOR




PROTEGE MENTOR AKIM AHMAD


SHAREE LOPES
NAMA SEBENAR: SARIFAH NOOR HASMAH BINTI SYED HASSIM
UMUR: 19
ASAL: SABAH



RYAN QUE
NAMA SEBENAR: NAZRUL FHAD SULAIMAN BIN FAHMI
UMUR: 20
ASAL: SELANGOR





PROTEGE MENTOR ERNIE ZAKRI


DAUS HUSNY
NAMA SEBENAR: MUHAMMAD FIRDAUS BIN ABDUL RAFI
UMUR: 20
ASAL: JOHOR



YAZRUL ARREP
NAMA SEBENAR: MOHD YUZRUL BIN ABDUL LATIP
UMUR: 21
ASAL: SARAWAK





PROTEGE MENTOR BLACK


AEDY KAMA
NAMA SEBENAR: MUHAMMAD AIDIL BIN KAMARULZAMAN
UMUR: 22
ASAL: KUALA LUMPUR



BULAN
NAMA SEBENAR: MUHAMAD ASYRAFF BIN MOHD ZAMANI
UMUR: 20
ASAL: SELANGOR






Juri profesional yang terpilih untuk Mentor Milenia kali ini terdiri daripada mereka yang sangat berpengalaman dalam bidang hiburan iaitu Altimet dan Datuk SyafinazPemarkahan para protege pada musim ini dibahagi kepada dua iaitu markah persembahan 60% dari pihak juri profesional dan 40% undian awam. 


Bagaimana nak undi semua Protege untuk Mentor Milenia ini? Undian boleh dibuat menerusi laman sesawang <klik> https://www.xtra.com.my/mentormilenia.

Berasa lebih selesa untuk undi Mentor ini secara online ni kan? Sambil-sambil layan Mentor boleh online pakai handphone, tab atau laptop untuk kasi undi... goodjob Mentor. Jangan ketinggalan UNDI protege kegemaran korang malam ini



Bacaan Menarik Lain : Maksud Mimpi Suami Kahwin Lain Menurut Islam 


Bacaan Menarik Lain : Ilham Dekorasi Ruang Dapur Kecil Yang Sempit  





Terima kasih kerana membaca. Jangan lupa untuk follow blog ini dan jemput datang lagi di lain masa.