Bagaimana Cara Undi Protege Mentor Milenia 2019? Eh tunggu! Memang betul MENTOR 2019 telah kembali dengan nafas baru tetapi proses undian belum mula lagi. Sekarang masih dalam fasa pemilihan protege. So jika di tanya bagaimana nak undi Mentor Milenia 2019 ni? Ianya akan diberitahu kelak. Yang pasti, program pencarian bakat Mentor Milenia 2019 yang telah bermula kini tampil dengan konsep baru yang sangat berbeza. Jika dulu setiap peserta perlu melalui sesi ujibakat dan akhirnya Mentor akan membuat pilihan Protege tapi kini segalanya dah berubah apabila protege yang terpilih ke Top 20 kelak yang akan diberi kuasa untuk memilih Mentor pilihan hati.

Untuk kali ini, seramai 5 Mentor telah di angkat iaitu Black, Hazama, Akim, Stacy serta Ernie Zakrie. Terus terang pemilihan lima Mentor ini agak menarik kerana di episode pertama lagi telah mampu membuatkan ramai penonton suka, ketawa dan terhibur. Selain format berkenaan, lingkungan umur peserta juga dinaikkan daripada 17 hingga 23 tahun berbanding musim terdahulu iaitu hingga 21 tahun saja.

PROGRAM pencarian bakat Mentor Milenia 2019 sudah bermula dan nampaknya telah ada beberapa peserta yang sangat berbakat. Anak Nora bersama allahyarham Johan Nawawi juga ikut sertai Mentor Milenia 2019 ini. Walau berusia 20 tahun namun beliau turut berjaya untuk berada di antara 20 calon protege program realiti dengan nama Mentor Milenia untuk tahun 2019 ini.



Mentor Milenia untuk tahun 2019 ini merupakan rancangan realiti untuk musim yang ke tiga dan ternyata kemunculannya dengan konsep yang berbeza benar-benar dapat menarik hati para penonton yang kebanyakannya sudah mula bosan dengan konsep yang lama sejak dulu itu. Sebut sahaja program Mentor , kini segalanya sudah semakin berbeza dengan corak persembahan yang baru. 

Makin menarik apabila Akim Ahmad akan bersaing dengan isterinya sendiri iaitu Stacy. Nampaknya akan ada adegan 'gaduh bergaduh' menerusi program Mentor Milenia 2019 ini. Lagi-lagi dengan adanya Black dan Hazama yang sememangnya sudah terkenal dengan sikap perli memerli sesama mereka. Kemunculan Ernie selaku 'seorang yang tidak bersalah' akan turut menjadi penghias suasana. 






Bagaimana nak undi semua Protege untuk Mentor Milenia ini nanti? Honestly, daku sendiri belum pasti bagaimana sesi pengundian itu akan dilakukan nanti. Besar kemungkinan akan dilakukan secara online seperti tahun sebelumnya dan bukannya undi pakai SMS seperti masa mula-mula rancangan Mentor Milenia ini diperkenalkan dulu. Teringat lagi masa tu di mana yang sekali undi saja dah di caj 50sen.. ish rugi rugi" Haa sampai tahap tu fikiran aku..

Tahun ini sama ada nak undi ataupun tidak itu semua daku sendiri belum tentu!! Jika peserta tahun ni memang hebat-hebat belaka, mungkin. Jika tidak mungkin daku sekadar tonton persembahan peserta sekadar melihat saja semata-mata.

Yang membuatkan aku berasa lebih selesa untuk sentiasa mengundi pada tahun ini adalah di sebabkan undi Mentor ini boleh di lakukan secara online. Haaa kan best macam tu. Sambil-sambil layan Mentor boleh online pakai handphone, tab atau laptop untuk kasi undi... goodjob Mentor.

Bagi yang ingin tahu bagaimanakah cara untuk undi protege di Mentor 2019 ini, bawa-bawa bersabar ya. Tonton saja rancangan Protege Milenia tu mesti diaorang akan beritahu langkah demi langkah nanti.






Terima kasih kerana membaca. Jangan lupa untuk follow blog ini dan jemput datang lagi di lain masa.