Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Tasneem Natural - Produk Istimewa Untuk Bayi Dan Kanak-Kanak

Assalamualaikum ualls,...
Aku dan family baru-baru ni kurang okay sikit sebabnya di serang demam selsema. Entah dari manalah datangnya, sedar-sedar dah dah mula bergilir-gilir berair hidung, batuk dan panas badan.
Paling kasihan pada si Awwal yang masih kecil. Bila hidung tersumbat mulalah dia rasa tak selesa sampaikan cukup susah nak tidur malam. Nak tak nak aku dan Mr.Qamar terpaksa bergilir untuk temani Awwal hingga dia terlelap.

Bila dah mula makan ubat doktor alhamdulillah panas badan Awwal dah mula menurun tapi masalahnya selesema dan batuknya tu masih juga di tahap yang sama. Bila tanyakan tentang ubat batuk pada doktor, dengan tanpa rasa bersalah doktor beritahu yang tidak ada ubat batuk untuk di berikan pada kanak-kanak. Doktor cuma suruh aku sabar je hingga batuk si Awwal pulih sendiri. OMG... Nampaknya aku dan Mr.Qamar terpaksalah berjaga malam macam burung hantu lagi, Huhuhu.. Kami berdua makin berasa penat bila Awwal sering mengamuk sebab berasa tak selesa.

Suatu hari, aku ternampak satu produk yang di iklankan oleh salah seorang dari rakan facebook. Produk ni adalah untuk membantu kanak-kanak yang ada masalah sukar untuk tidur malam. Terus terdetik di hati untuk mencuba. Ye lah, aku ni kan tengah sarat jadi bila si Awwal asyik merengek je aku sendiri jadi makin penat untuk uruskan dia. Kalau nak harapkan MrQamar seorang rasa macam tak adil pula, dia kan kena kerja esok paginya.

Aku pun terus berbalas mesej melalui inbox facebook dengan akak RAHAYU RASHID. Alhamdulillah beliau seorang yang cukup peramah. Bila aku beritahu masalah aku pada Kak Ayu, dia pun dengan senang hati mula memberikan info lanjut tentang produk Tasneem Naturel ni pada aku.

TASNEEM NATUREL aka BABY BALM / ESSENTIAL OIL


ADA EMPAT JENIS SEMUANYA
  1. COUGHFUL TIME
  2. SLEEP TIME
  3. TUMMY TIME
  4. CALM TIME
Empat jenis !! Boleh pilih mana satu yang bersesuaian
KEISTIMEWAAN
  • Bertindak seperti minyak telon
  • Hanya menggunakan bahan semulajadi 
  • Tidak mempunyai bahan kimia dan terlarang
  • Di rumus khas untuk kegunaan bayi dari yang baru lahir hingga ke kanak-kanak
  • Tidak panas
  • Berbau harum
  • Menyegarkan

KEGUNAAN 
  • Membantu membuang toksin dalam badan
  • Melegakan kembung perut dan sebu
  • Membantu merawat dema, batuk dan selesema
  • Memberikan rasa selesa ke atas tubuh si manja
  • Membantu mendapatkan tidur yang berkualiti
  • Meredakan perasaan tertekan anak-anak

Di sebabkan Awwal ni mudah mengamuk sebab tak cukup tidur,maka aku ambil keputusan untuk mencuba Tasneem Naturel yang berwarna hijau atau lebih di kenali sebagai CALM TIME.

CALM TIME untuk Awwal

Servis yang di berikan oleh Kak Ayu memang tip top!! Beliau bukan saja bantu terangkan mana satu produk yang sesuai malah beliau juga dapat uruskan urusan penghantaran dengan cepat. Ye lah baby dah meragam mana boleh buang masa lama-lama kan? Seronok bila jumpa seller yang amat memahami macam Kak Ayu ni.

Bila sampai, aku terus buka dan cium. Oh mak... wangiiiinya... bau nya juga cukup fresh! Bila sapu kat tangan sikit, eh sedang elok je rasanya. Takdelah terlalu panas macam balm biasa. Sedang elok suam suam kuku gitu...

Aku pun terus sapu kat bahagian tertentu pada badan Awwal. Hari demi hari aku gunakan pada Awwal dan alhamdulillah, perkara pertama yang aku perasan ialah Awwal dah kurang mengamuk bila bangun pagi. Awwal juga sudah mula dapat tidur lena lebih awal dari yang sebelumnya. Yang membuatkan aku makin sukahati apabila selesema dan batuk Awwal menjadi semakin berkurangan dengan agak pantas. Yahooo ya beda bedu.. happynya hati aku ni tau!


AWWAL DAN BALM NYA!!
Sekarang ni aku dak tak perlu nak sapu ke atas badan Awwal lagi. Nak tahu kenapa? Sebabnya si Awwal sendiri terlebih dulu ambil dan sapu Tasneem Naturel ni pada badannya sendiri.


Cuba tengok tu, dia sendiri yang ambil dan buka dari kotak. Sebaik saja aku bukakan penutup terus dia calitkan jari kecik nya tu dengan produk Tasneem Naturel ni. Hari-hari sebelum tidur dia pasti akan cari produk ni. Tak yah lagi nak di suruh-suruh ke apa...Ualls boleh lihat sendiri. Ini bukannya testimoni yang sengaja di reka-reka ya. :D

Malah aku perasan yang Awwal cukup suka cium bau produk Tasneem Naturel ni.
Syoknya Awwal layan bau Tasneem Naturel... hehe
Alhamdulillah.. aku dah berjaya dapatkan produk yang sesuai untuk Awwal. Syukur tak terhingga kerana dapat bantu legakan masalah untuk si kecil aku ni. Pada ibu dan ayah di luar sana yang turut mengalami masalah yang sama, aku syorkan ualls supaya segera dapatkan produk ni daripada Kak Ayu. Jangan tunggu lama-lama.. Elok ualls beli dan simpan untuk kegunaan waktu kecemasan.

FB : https://www.facebook.com/ayurashidd
Blog : http://www.ayurashid.com/



7 comments for "Tasneem Natural - Produk Istimewa Untuk Bayi Dan Kanak-Kanak"

  1. bestnya 1 set produk ni mmg semuanya best2

    ReplyDelete
  2. bestnyrra...kita guna vicks ajo

    ReplyDelete
  3. bestnyer produk ni...teringin pulak nak beli...comelnya anak awa ...muahhh ciketttt

    ReplyDelete
  4. Menarik tu.. Guna vick jah sokmo kalau hidung x sedap hihihi

    ReplyDelete
  5. semoga cepat sembuh awa ...
    novel kopi cinta ni bila nak sambung???

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah. Happy baca awa dan anak2 serasi dan suka guna balm TN tu. Nanti kat baby pun boleh guna tau 😀

    TQ tau.

    ReplyDelete