Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

GLOW GELENGGANG - PERAWAT MASALAH KULIT GATAL DAN RUAM

Salah satu masalah untuk ibu-ibu yang punya baby kecil adalah ruam. Teruatama ruam susu yang naik pada pipi. Kadangkala ada juga ruam-ruam lain yang naik pada kaki tangan. Kalau di tanya pada mak mak kita, selalunya diaorang cakap itu ruam peluh. Yelah sebab baby panas dan asyik tidur je kan. 

Apabila naik ruam terutamanya ruam susu, alamatnya habislah wajah comel baby jadi bertompok-tompok. Kesian sangat dan cara untuk atasi masalah ini kadangkala agak menyukarkan. Namun syukurlah baby Kasih tak ada ruam sebegini pada pipi kerana aku sentiasa pastikan wajahnya di lap atau di basuh supaya bersih daripada lelehan susu yang melekit.

Namun, Kasih tidak terlepas daripada ruam peluh. Ruam sebegini kejap ada kejap tak ada dan untuk mengatasi masalah ini aku gunakan produk Glow Gelenggang untuknya. Alhamdulillah, memang mujarab. Kiranya produk ini memang sesuai untuk kegunaan yang melibatkan kulit dan ia di datangkan di dalam dua bentuk bagi setiap set. 

1- Minyak
2- Sabun

Mula-mula, basuh tempat yang di naiki ruam tersebut dengan sabun dan kemudian bolehlah di sapu pula dengan minyak daripada pohon Gelenggang tersebut. 


DI PERBUAT DARIPADA BAHAN SEMULAJADI
Glow Gelenggang ini merupakan sejenis produk yang di asaskan daripada bahan semulajadi dan organik. Maka ianya sama sekali bebas daripada sebarang bahan kimia dan lain-lain yang tidak sepatutnya.

Ia berfungsi sebagai pembantu untuk melegakan masalah gatal-gatal pada kulit dan kita semua boleh menggunakannya tanpa sebarang rasa was-was kerana bahan yang di gunakan adalah selamat.

Bahan utama untuk produk ini sudah semestinya DAUN GELENGGANG. Daun ini sebenarnya sudah lama terkenal di kalangan 'mak-mak, atuk dan nenek' kerana keberkesanannya dalam menghilangkan masalah pada kulit sejak berabad yang lalu. Pendek kata, daun gelenggang ini sudah amat terkenal di kalangan nenek moyang kita untuk sebarang masalah yang berkaitan dengan kulit.


Selain dari daun gelenggang, Glow Gelenggang ini turut menggunakan 5 lagi bahan semulajadi yang lain sebagai bahan sampingan. Bahan-bahan lain ini juga sukup bagus untuk kulit. Bahan-bahan tersebut adalah :
  • HABBATUSSAUDA- bertindak untuk mengurangkan keradangan pada kulit dan membantu mempercepatkan proses luka pada luarannya.
  • SUSU KAMBING - berfungsi untuk mencerah, melembut, melembap dan mencegah kulit dari menjadi kasar dan kering. 
  • MINYAK ARGAN - menjadikan kulit lebih halus, lembut, licin dan ianya juga mampu menyerap dengan baik dan cepat hingga ke dalam kulit.
  • MINYAK ZAITUN - berfungsi sebagai pelembap yang kekal lama pada kulit.
  • CRYSTAL MENTHOL - memberikan rasa dingin dan kelegaan pada kulit.


Kesemua bahan-bahan di atas mampu untuk membantu mengatasi masalah kegatalan kulit seperti :
  • GATAL
  • PANAU
  • KUDIS BUTA
  • KURAP
  • BISUL
  • KAYAP
  • RUAM SUSU 
  •  ECZEMA
  • RESDUNG
  • GATAL GIGITAN SERANGGA
- Baby naik ruam?? Elok gunakan produk Glow Gelenggang ni - 

Selain daripada masalah kulit umum seperti itu, produk Glow Gelanggang ini juga turut boleh membantu memperbaiki struktur kulit. Sebagai contoh kulit kering dan kulit kusam. Maka bagi yang berminat untuk mendapatkan struktur kulit yang lembut, licin dan sihat bolehlah di amalkan produk Glow Gelanggang ini sebagai kegunaan harian.

Walau di asaskan daripada daun gelenggang sebagai bahan utama namun ianya cukup wangi dan amat sesuai untuk di gunakan oleh semua golongan dan peringkat umur termasuk bayi, kanak-kanak, wanita hamil, warga emas dan juga termasuklah kaum adam juga.


Bagi aku yang baru pertama kali mencuba produk ini. Terus terang ianya amat menarik dan berkesan. Baunya yang wangi amat-amat best dan menenangkan. Malah aku amat bersyukur dengan adanya produk sebegini kerana aku boleh gunakan pada anak-anak termasuk Kasih. Glow Gelanggang ini harus di beli untuk di gunakan terhadap anak-anak kerana bahan dan mutunya yang amat bagus.

HARGA :
Sabun Herba ( 50gm ) 
1 Unit RM 47 
2 Unit RM 70 ( JIMAT RM 24 )
4 Unit RM 140 + FREE 1 Unit ( JIMAT RM 95 )

Minyak Herba ( 30ml )
1 Unit RM 47 
2 Unit RM 70 ( JIMAT RM 24 )

Set Sabun Herba + Minyak Herba
1 Set  RM 70 ( JIMAT RM 24 )
2 Set  RM 140 + FREE 1 Unit Sabun Herba ( JIMAT RM 95 )

Setiap pembelian akan mendapat FREE GIFT berserta dengan POS PERCUMA untuk seluruh MALAYSIA. Untuk pembaca blog Sis Hawa, ualls boleh dapatkan juga tambahan DISKAUN sebanyak RM10 bagi pembelian produk Glow Gelenggang dengan memasukkan KOD DISKAUN - SISHAWA10 semasa membuat tempahan

SABUN + MINYAK
Untuk maklumat lanjut boleh hubungi..............
Website: GLOW GELENGGANG

FB Page : GLOW GELENGGANG

Whatsapp : 014- 544 5951



4 comments for "GLOW GELENGGANG - PERAWAT MASALAH KULIT GATAL DAN RUAM "

  1. mmg berkesan Awa...Umi pun ada pakai ni utk rawat kulit anak...Alhamdulillah dh ok

    ReplyDelete
  2. Bagus juga produk ni kan awa, dahlah senang nak guna senang nak bawa sana sini, lepas tu cute jerrr packaging tu...

    ReplyDelete
  3. bagus guna bahan organik, semulajadi...

    ReplyDelete