Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

CIMBCLICKS - CARA TRANSFER DUIT GUNA WEBSITE BARU

CIMBCLICKS - CARA TRANSFER DUIT GUNA WEBSITE BARU | Bermula Mac 2018, bank CIMB telah menukar sepenuhnya rupa bentuk lamanweb rasmi mereka yang bernama CIMBCLICKS dan pada mulanya memang aku agak kekok untuk faham dan biasakan diri dengan rupa baru laman rasmi baru mereka tu. 

Terus terang, pada mulanya aku memang tak suka dengan wajah website baru mereka ini tapi di sebabkan aku ini pengguna setia CIMB CLICKS, maka suka atau tidak aku harus juga memahami bagaimana untuk menggunakannya.  Alhamdulillah, walau pada mulanya agak terkial-kial tapi sekarang dah mula faham. Di sini, ku kongsikan panduan bagaimana cara untuk hantar (transfer) duit guna CIMBCLICKS baru ni langkah demi langkah dari awal hingga akhir.



Bila dah faham ni nampak website ni punya kelebihannya yang tersendiri. Tapi memang agak makan masa la untuk serasi dengan keadaan ni... Mungkin masih ada yang masih belum 'mesra' dengan halaman baru Cimbclicks ini, maka di sini aku kongsikan langkah demi langkah bagaimana untuk membuat transaksi pembayaran menggunakan Cimbclicks ini. Moga-moga dengan adanya perkongsian ini dapatlah membantu pengguna-pengguna Cimbclicks di luar sana.

Ualls follow je mengikut gambar di bawah yang sudah ku sediakan.. okay!

CARA LOGIN MASUK



CARA MEMBUAT PEMBAYARAN



Terus pilih - pembayaran ke bank yang sama (CIMB) ATAU ke bank yang lain (selain CIMB) kemudian masukkan detail. Untuk bahagian no4 tu, tak nak pilih sama sekali pun tak apa.

check semula detail penerima dan bila wang akan sampai pada penerima sebelum minta TAC NO



Okay, itu je caranya untuk membuat transaksi dan seandainya ualls perlukan detail transaksi tersebut semula, manalah tahu ualls terlogout terus ke atau ualls perlukan detail pembayaran lama selepas itu ke, caranya mudah jer.... boleh follow step di bawah... 

CARA SEMAK SEMULA PEMBAYARAN





sangat suka dengan CIMBCLICKS kerana ada masa sekali, bukan hanya tarikh je semata-mata




Bila dah ada panduan bergambar macam ni rasa mudah je kan...  Nanti bila dah biasa mesti dah boleh guna dengan cepat dan mudah sama macam guna website milik CIMB yang lama dulu. Tapi rasanya, lebih mudah guna versi website dari versi handphone... huhu..



18 comments for "CIMBCLICKS - CARA TRANSFER DUIT GUNA WEBSITE BARU"

  1. jenuh juga mama nak mencari masa transfer duit aritu. sampai kena google la haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la mama oiii blur jugak mula2 tu :D

      Delete
  2. Tak perasan pulak fiza. Fiza guna App je untuk cimbclicks :)

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing sis hawa..very useful

    ReplyDelete
  4. Ramai yg stress sbb dah berubah kan cimbclicks, ada stepbystep dr sis ni sng skit dieorg nk guna nti .

    ReplyDelete
  5. Tq sharing. Mcm mana nak tahu duit dah masuk guna yang baru Ni ye?

    ReplyDelete
  6. Tq sharing. Mcm mana nak tahu duit dah masuk guna yang baru Ni ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh login ke akaun cimbclicks kemudian pergi ke bahagian MY ACCOUNTS dan klik di atas nombor akaun yang ada di bahagian tersebut.. akan keluar transaksi keluar masuk dan juga baki terkini di akaun bank. :)

      Delete
  7. Klau nk tranfer ke asnb mcm mna? Bleh bagi pncerahan...huhu

    ReplyDelete