Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Master Pasto Instant Pasta | Hanya 3 Minit Penyediaan, Siap Untuk Di Makan

Master Pasto Instant Pasta | Hanya 3 Minit Penyediaan, Siap Untuk Di Makan - Mula-mula terdetik juga kat hati dengan spaghetti dalam bentuk instant ni, sedap ke? Yelah, nama pun makanan segera ala-ala sejuk beku kan? Tapi tak cuba lagi tak kan nak terus cakap tak sedap kot. So baik cuba sendiri dulu. 

Saat pertama kali melihat bungkusan spaghetti segera MASTER PASTO keluaran  Made by Lioco Food Industries Sdn. Bhd ni , hmmm not bad! Macam best je. Kiranya dari segi packaging memang terbaik la. Boleh bangkitkan nafsu untuk membeli dan cuba. Bagi aku, ia sangat sesuai untuk dijadikan sebagai best thing to buy in Malaysia untuk Instant Pasta. And kalau nak ke luar negara ke apa, ini antara cheapest thing to buy in Malaysia sebagai souvenirs from Malaysia untuk beri pada kengkawan kat negara lain. 





Bila di lihat dengan lebih rapat dengan pelbagai variasi perasa yang ada. Timbul pula rasa kagum. Sebabnya spaghetti dengan perasa bolognese, spaghetti mushroom cream sauce dan aglio olio ni memang ohsem la kata orang. Jika ke mana-mana restoran western tiap kali tekak rasa nak makan spaghetti memang inilah antara menu favourite.

Dalam setiap kotak dua pek. Satu pek berisi pasta dan satu pek lagi berisi sosnya. Yang penting jangan risau kerana ia sememangnya Malaysia Halal Food  dengan pengesahan daripada pihak Jakim. Ohya, paling best Malaysian Pasta ni takde sebarang bahan pengawet dan MSG (perasa tambahan). 


So, tak nak tunggu lama-lama, terus baca cara penyediaannya kat belakang kotak. Haaa ada panduan cara nak sediakn, jangan risau. Merujuk pada panduan ni, cara memasaknya ada dua cara sama ada dengan menggunakan microwave ataupun rendamkan je dalam dalam air panas.  Simple sangat!


Untuk daku sendiri, daku pilih cara yang ke dua. Mula-mula panaskan air sehingga mendidih di dalam periuk kemudian masukkan pek yang berisi pasta dan sos. 


Bila dah rasa semuanya panas dengan baik, angkat dan toskan dulu. Then bolehlah terus dihidangkan di dalam pinggan.



Tara.. inilah hasilnya. Kalian boleh lihat sendiri betapa serupanya dengan spaghetti yang di masak terus ketika ingin di makan. Kuantiti pasta dan kuahnya juga balance.

SPAGHETTI MUSHROOM CREAM SAUCE


AGLIO OLIO WITH CHICKEN


SPAGHETTI BOLOGNESE WITH CHICKEN

Antara ketiga-tiga menu pasta ini, daku memilih sapghetti bolongboese with chicken ada yang paling trbaik.  Yang pasti boleh beli dan cuba sendiri. Ready to Eat, itulah panggilan yang paling tepat untuk Master Pasto Instant Pasta. Boleh bawa travel juga 





Untuk seebarang pertanyaan lanjut & tempahan, boleh dptkan lokasi untuk memudahkan k tiao



#3MinuteWonder #InstantSpaghetti #MasterPasto #JustHeatandEat #3MinuteMeal #LiocoFood #MalaysiaSpaghetti #MPAglioOlio #MPMushroomCream #MPBolognese


14 comments for "Master Pasto Instant Pasta | Hanya 3 Minit Penyediaan, Siap Untuk Di Makan"

  1. wah makin mudah keje dan cepat.. tengok hasil pun sangat menyelerakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. tu la.. senang kerja mcm ni.. tak yah pening kepala hehe

      Delete
  2. Replies
    1. memang mudah pun. sesuai utk org busy ngan travel :)

      Delete
  3. Replies
    1. tu la.. x yah pening kepala. nk sediakan pun mudah sgt2.. anies selalu travel sesuai sgt tu

      Delete
  4. nampak sedap.. senang dah sekarang... instant spaghetti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. mudah keja cik rose, x yah penat2 lg dah

      Delete
  5. Tak berjaya lagi cuba.. hehehe

    ReplyDelete
  6. Saya pernah nampak orang cuba pasta tu tapi tak berkesempatan untuk cuba lagi. Btw salam perkenalan. Saya dah follow blog akak. Terima kasih sudi follow blog saya. Sebenarnya, kita dah lama saling follow kat IG😅. Patut macam pernah dengar nama akak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ya ka... x perasan kat IG.. hehe.. takpe ok la tu kan? sambung sampai ke blog hehe

      Delete