Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kedai Repair Macbook Murah KL Yang Patut Dikunjungi (FR Laptop Service)

Kedai Repair Macbook Murah KL | Ramai orang suka guna Macbook, yelah Macbook ni kan kumputer riba atau laptop buatan Apple yang famous amos. Banyak kot kelebihan dan fungsi Macbook ni. Sesuailah dengan harganya juga. Lagipun Macbook ini memang sangat mudah untuk digunakan dengan materialnya yang agak bagus.

Namun sehebat mana sekalipun sesebuah Macbook itu, jika tidak kena pada cara penggunaan dan penjagaan tidak mustahil ianya akan rosak juga. Lagi-lagi jika terus digunakan dalam jangkamasa yang lama saban hari tanpa rehat. Eh! Otak manusia ni pun jika diperah setiap masa boleh 'meletup', inikan pula Macbook yang hanyalah sebuah peralatan dengan sifat agak sensitif. Sudah tentu ia boleh mendatangkan masalah loading lama atau slow.



Bayangkan juga apabila sedang asyik berkerja, secara tiba-tiba tertumpah kopi ke atas Macbook, aduh! Mau meraung macam budak kecil tak dapat aiskrim ni kang!

Antara Kerosakan Yang Sering Berlaku Ke Atas Macbook

Kerosakan pada MacBook ini ada banyak juga sebenarnya dan selalunya kerosakan yang melibatkan Macbook ini adalah berpunca daripada kecuaian si pengguna itu sendiri. Memang ramai jugalah yang tiba-tiba stress Macbook rosak akibat terkena air, tertumpah kopi dan sebagainya ni. 

Namun tak dinafikan ada juga yang sangat menjaga Macbook masing-masing tetapi ditakdirkan rosak setelah lama digunakan. Antara kerosakan yang sering berlaku adalah pada bahagian motherboard, skrin dan keyboard. Ia boleh terjadi dengan cara tidak boleh on langsung, No display, tidak boleh di caj dan lain-lain lagi. 

Pendekata, Macbook boleh mengalami kerosakan pada bahagian luaran mahupun dalaman (software/perisian). Sebagai contoh....... 





Apabila Macbook bermasalah mulalah gelabah nak cari si tukang repair kan?  Kat mana nak cari kedai repair Macbook murah KL ni? Take it easy, jangan gelabah. Kenapa nak risau, FR Laptop Service kan ada. Tidak hanya tertumpu pada laptop bahkan mereka turut mempunyai kepakaran dalam membaikpulih macbook. Walau bukan kedai rasmi Apple, namun mereka sangat pakar mengenai masalah Apple Macbook di Kuala Lumpur ini.

Inilah Kedai Repair Macbook Murah Di KL Yang Patut Dikunjungi

FR Laptop Service adalah sebuah syarikat Bumiputera yang menjalankan servis membaiki laptop dan Macbook di area KL (Kuala Lumpur). FR Laptop Service juga turut dikenali sebagai salah satu pihak yang trusted dan murah dalam mendapatkan servis baiki laptop dan Macbook bagi area KL ini. FR Laptop Servis adalah salah sebuah kedai repair Macbook murah di KL yang menawarkan harga kasih sayang pada servis yang paling berkualiti. Malah kedai FR Laptop Service yang bertapak di KL ini turut mempunyai staf yang sangat berpengalaman.

Bagi FR Laptop Service apabila mereka memudahkan urusan pelanggan maka Allah SWT akan mempermudahkan urusan mereka juga. Lihatlah sebahagian daripada wajah gembira para pelanggan yang telah selesai menerima servis daripada kedai repair Macbook murah di KL dengan nama FR Laptop Service ini. 






Siapa saja boleh dapatkan servis Repair Laptop Murah di Kuala Lumpur ini termasuk juga untuk semua jenis Macbook dan juga laptop. Dengan menghantar Macbook untuk dibaiki begini secara tidak langsung kita akan dapat menjimatkan wang dari terpaksa membeli Macbook yang baru. Yelah kenapa nak membazir jika masih lagi boleh diselamatkan. 

FR Laptop Servis Mempunyai Kepakaran Tinggi Untuk Baiki Macbook Pelanggan 

FR Laptop Service juga menerima semua jenis versi windows sama ada untuk laptop, komputer dan juga Macbook ini. Ternyata team baiki Macbook yang disediakan oleh pihak FR Laptop Service ini sangat awesome dengan pengalaman dan kepakaran yang sangat tinggi untuk membaikpulih Macbook atau laptop pelanggan. 

Antara jenis-jenis servis perkhidmatan yang dilakukan oleh kedai repair MacBook murah KL ini adalah :

[+] membuat pemeriksaan untuk check kerosakan pada Macbook
[+] menggantikan compartment yang telah rosak dengan yang baru
[+] menawarkan khidmat nasihat yang berkaitan dengan Macbook sebagai bantuan
[+] menyediakan servis delivery (ambil dan hantar Macbook pelanggan mengikut jarak kawasan yang telah dihadkan)
[+] memberi servis baikpulih yang sepatutnya tanpa caj tersembunyi yang lain




5 Tips Penjagaan Macbook Yang Dikongsikan Oleh FR Laptop Service (Kedai Repair Macbook Murah KL)

Tempoh bagi servis yang akan dilakukan oleh pihak FR Laptop Service akan bergantung pada kerosakan macbook masing-masing. Selaku salah sebuah kedai repair macbook murah KL, pihak FR  Laptop Service akan berusaha sedaya upaya untuk menyiapkannya dengan kadar segera mengikut perjanjian.

Pihak FR Laptop Service bukan hanya dapat membantu membaiki Macbook pelanggan malah mereka juga boleh memberi tips penjagaan yang bagus supaya masalah yang sama dapat dielakkan. Antara tips utama yang boleh dipraktikkan oleh si pengguna Macbook adalah :

1. Backup Data Macbook Selalu
paling bagus amalkan untuk backup data macbook sendiri ini sekurang-kurangnya 1 minggu sekali. Jangan sesekali tak backup langsung data hingga berbulan-bulan lamanya kerana ia hanya akan membuatkan kalian rasa menyesal yang tak sudah.

Amalkan backup data secara kerap dan simpan data penting seperti gambar, video, dokumen di external hard disk, ataupun cloud storage. Adalah lebih baik luangkan sedikit masa untuk backup daripada semuanya hilang tanpa boleh dijejak semula.


2. Matikan Utiliti dan Servis Yang Run di Background Macbook
Wi-Fi tak pakai? Tutup! Bluetooth tak pakai? Tutup! Printer, dan segala background apps yang run apa bila kita on MacBook kita tu, kalau tak penting, tutup sahaja. Ia boleh mengurangkan prestasi MacBook semasa digunakan.




3. Install Software Anti-Malware 
Jangan nak tunjuk lagak dek kerana sedang menggunakan Macbook. Virus yang ada semakin hari semakin dasyat dan tak mustahil Macbook itu juga boleh diserang oleh melware. Maka cara terbaik adalah dengan memasang software Anti-Malware yang bagus sebagai pelindung.

4. Kemas Semula dan Buang Semua File Lama Yang Tak Digunakan 
Jangan hanya tahu download saja hingga penuh bersarang di dalam Macbook tu. Jika file tersebut tak digunakan adalah lebih baik jika dibuang saja. Ruangan simpanan untuk MacBook ini jika dapat dikurangkan penggunaanya akan boleh membuatkan Macbook menjadi lebih smooth semasa sedang digunakan.

5. Tutup Semua Apps Yang Tidak Lagi Diperlukan
Walaupun Apps ini nampak kecil saja iconnya namun ia tetap boleh memberi kesan pada Macbook tersebut. Sedar atau tidak apps yang ada itu masih lagi makan RAM dan CPU. Akibatnya lama kelamaan Macbook tersebut boleh menjadi panas dan semakin lembab.


Sedang Mencari Kedai Repair Macbook Murah KL? Ingin Baiki Masalah Macbook Supaya Kembali Berfungsi Semula? Jangan Terus Buang Masa, Segera Hubungi Team FR Laptop Service Sekarang Juga!! 

Apa yang sedang sedang difikirkan lagi tu? Jika tidak ada masa untuk hantar secara terus sehingga ke premis, kalian boleh call dan wakil team untuk kedai repair macbook murah di KL ini akan datang untuk pickup macbook tersebut untuk di bawa balik untuk baiki. Setelah siap akan dihantar semula sehingga ke dalam dakapan semula. 




Sudahlah berkualiti, mudah dan murah pula. Paling best jaminan akan turut diberikan kepada mana-mana pelanggan yang mengambil servis terutama yang melibatkan pertukaran compartment dalam Macbook. Dari hanya berdiam diri ada baiknya segera baiki Macbook itu sebelum kerosakannya menjadi bertambah parah. 

Untuk sebarang info lanjut dan temujanji, boleh terus hubungi wakil team FR Laptop Service secara direct melalui info di bawah ini.

FR LAPTOP SERVICE - KEDAI REPAIR MACBOOK MURAH KL 
WEBSITE | FACEBOOK | INSTAGRAM 

No. Telefon / Whatsapp
017-288 2349

Alamat
508, Jalan Kanan 1, Kg. Pandan, 55100 Kuala Lumpur

Waktu Operasi
9.00 pagi - 9.00 malam
( Di Tutup Pada Cuti Umum )

Waze & Google Maps
FR Laptop Service

5 comments for "Kedai Repair Macbook Murah KL Yang Patut Dikunjungi (FR Laptop Service)"

  1. macbook cantik tp xmmpu nk pakai.. hihi..

    ReplyDelete
  2. Nice info... tak perlu takut macbooknya kena rusak, sudah ada service center yang ok

    ReplyDelete
  3. fuhh macbook ni idaman hati.. :D.Baguslah ada servis macam ni .. senang buat peminat macbook

    ReplyDelete
  4. xmampu lagi nak pakai laptop bangsawan ni.. huhuhu

    ReplyDelete
  5. wow.... bgs tuk pengguna mac.... dah lama teringin nak guna mac, blm sampai lg rezekinya...

    ReplyDelete