Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kedai Repair Motherboard Laptop Murah KL - Dapatkan Khidmat FR Laptop Service Sekarang!

Kedai Repair Motherboard Laptop Murah KL - Dapatkan Khidmat FR Laptop Service Sekarang!| 1st of all, daku nak tanya, apa nak buat bila tiba-tiba saja laptop milik sendiri punah tahap TAK BOLEH NAK ON! No power sama sekali, haa.... apa cara nak buat ni? Adakah perlu terus beli baru? Hey ingat beli laptop ni macam beli ikan kat pasar ke.. Takde ribu ringgit dalam poket seluar jangan mimpi la nak beli laptop baru. Tak gitu?

Maka jika ditanya pendapat daku sendiri yang dah pernah alami masalah laptop rosak begini, ada baiknya bawa laptop tu ke kedai untuk dibaiki. Daripada berhabis duit yang baik kan lebih bagus minta kedai repair laptop murah di KL tolong tengok dan baikikan apa yang rosak tu. 




Tak kisahlah kalian sedang mencari kedai repair laptop Cheras, kedai repair laptop Gombak mahupun kedai repair laptop Wangsa Maju sekalipun, semuanya boleh terus pergi ke FR LAPTOP SERVICE yang sememangnya sudah lama terkenal sebagai salah sebuah kedai repair laptop murah di Kuala Lumpur. 

FR Laptop Service ni bukan kedai biasa-biasa tau! Buktinya mereka boleh bantu baiki banyak masalah laptop termasuklah pada bahagian motherboard. Kiranya FR Laptop Service ni boleh juga di gelar sebagai salah sebuah kedai repair motherboad laptop murah KL yang ohsem! Paling best bukan saja dapat minta bantuan dengan caj kadar yang sangat minima untuk baiki laptop yang bermasalah ni tetapi juga dapat meminta nasihat tentang masalah yang berkaitan dengan laptop. 

Antara Masalah Laptop Yang Berkaitan Dengan Motherboard 


  1. Laptop tak boleh nak ON (NO POWER)
  2. Laptop Auto Shutdown
  3. Laptop Auto Restart
  4. Laptop ON tapi tak keluar gambar (NO Display)
  5. Laptop display macam tv rosak (warna hijau macam cerita matrix)


Antara Punca Yang Boleh Menyebabkan Kerosakan Pada Motherboard

Kebiasaanya kerosakan motherboard berlaku disebabkan laptop terlalu panas (overheating), kemungkinan disebabkan kegagalan pada fan yang tidak lancar ataupun penggunaan software yang berat seperti graphic design, video editing serta pengguna graphic yang tinggi seperti bermain GAME. 

Fan gagal berfungsi dengan baik disebabkan oleh kelalaian. Harus ingat laptop juga perlu di servis iaitu servis cleandust, bertujuan untuk mencuci dan membuang habuk pada fan laptop dan sebagainya, tidak lupa juga dengan menukar thermal paste yang sudah kering. Staff FR biasanya mencadangkan servis yang bersesuaian dengan bajet serta kerosakan yang di alami. 


Jika Laptop Rosak Segeralah Bertindak Sebelum Keadaan Bertambah Serius

Sejujurnya laptop ini adalah satu peralatan yang sangat sensitif dan disebabkan harganya yang agak mahal maka adalah lebih afdal jika bijak menggunakannya dengan berhemah. Jika telah ditakdirkan untuk rosak maka adalah lebih baik jika segera membawanya kepada pihak FR Laptop Service untuk di periksa dan di baiki sebelum keadaan menjadi bertambah serius. 


Dengan pihak FR Laptop Service ini para pelanggan tak perlu risau kerana staff FR akan terlebih dulu menerangkan apa punca sebenar hingga berlakunya masalah ini. Tidak hanya itu, pihak staff FR juga akan turut serta berkongsi ilmu dengan harapan ia dapat membantu pelanggan untuk masa hadapan. Kan best tu, sudahlah dapat baiki laptop dengan harga murah, boleh pula dapat info berkaitan laptop. 

Jangan Takut Hantar Laptop Pada Pihak FR Laptop Service Untuk Dibaiki

Bukan kereta saja kena service, laptop juga sama. Servis yang dimaksudhkan ini adalah dengan membersihkan habuk tebal pada kipas laptop dan motherboard. Tidak hanya itu, bahagian kipas juga akan turut ikut dibersihkan supaya segala habuk yang melekat itu dapat di buang dengan sepenuhnya.



Dengan FR Laptop Service lagilah tak perlu berasa takut. Ini kerana pihak FR Laptop Service sangat mementingkan soal komunikasi dengan semua para pelanggan agar segalanya boleh berjalan dengan lancar. Antara kelebihan lain yang ada pada team FR Laptop Service ini adalah :

  1. Mereka menawarkan servis yang jujur dan berkualiti.
  2. Harga servis yang berpatutan dan mampu bayar.
  3. Tempoh waranti yang panjang. Bergantung kepada jenis kerosakan.
  4. Servis yang sangat cepat.
  5. Jaminan pulangan wang 100% jika laptop tidak dapat dibaiki.
  6. Menggunakan alatganti (sparepart) yang berkualiti
  7. Layanan staf FR yang mesra.
  8. Sentiasa menjaga hak pelanggan.
  9. FR Runner menyelesaikan masalah tidak sempat datang ke kedai / sibuk / tiada masa.
  10. Bertanggungjawab ke atas kesilapan yang dilakukan oleh staf.
  11. Warantty motherboard 5 Bulan
Tidak hanya itu, FR Laptop Service turut mempunyai kepakaran dan pengalaman dalam menyelesaikan masalah seperti kerosakan motherboard, mencari alat ganti untuk laptop dan sebagainya. Nampaknya jika selepas ini laptop mengalami masalah motherbord maka boleh saja terus hantar laptop untuk servis baiki dengan pihak FR Laptop Service (Kedai Repair Laptop Murah KL).



Tak Usah Lagi Bazir Wang, Baiki Dulu Dengan Harga Penuh Kasih Sayang 

Manakah Kedai Repair Laptop Murah di Malaysia? Mungkin ada banyak dan yang pasti FR Laptop Service adalah salah satu daripadanya yang boleh menawarkan harga kasih sayang pada servis yang paling berkualiti. Bayar setanding dengan kerosakan tanpa ada caj tambahan lain yang tidak sepatutnya, harga ini barulah betul-betul berbaloi. 





Jika nak kunjungi untuk masalah kerosakan yang lain juga boleh. Pendekkata, apa saja masalah pada laptop seperti kerosakan motherboard, keyboard, skrin dan sebagainya, bawa dulu untuk diperiksa sebelum di buang laptop itu begitu saja. 


Laptop Rosak? Tengah Pening Kepala Kat Mana Nak Cari Kedai Repair Motherboard Laptop Murah KL? Kunjungi FR Laptop Service Sekarang Untuk Bantuan!

FR LAPTOP SERVICE - Inilah kedai repair laptop murah area KL yang boleh dikunjungi untuk minta bantuan baiki laptop dengan pelbagai masalah termasuk motherboard. Selepas ini jangan lagi tertanya-tanya dimanakah kedai repair motherboard laptop di KL kerana saat ini kalian telahpun berjaya menemuinya. 


FR Laptop Service bukan saja terbaik malah punya kepakaran dan pengalaman yang sangat tinggi untuk memberi servis terbaik untuk para pelanggan yang memerlukan khidmat mereka. 




FR LAPTOP SERVICE | KEDAI REPAIR MOTHERBOARD LAPTOP MURAH KL 
Telefon / WhatsApp : +60172882349 | Link WhatsApp 
Facebook : @FRLaptopService 

Alamat : 
508 Jalan Kanan 1 Kg Pandan Kuala Lumpur, Malaysia 55100 

Waktu Operasi : 
9.00 Pagi – 9.00 Malam (Setiap Hari) 

Buka Waze di Mobile : https://waze.to/lr/hw283ghwh3 
Buka Google Maps di Mobile : https://goo.gl/maps/qKcejbkgYiM2


2 comments for "Kedai Repair Motherboard Laptop Murah KL - Dapatkan Khidmat FR Laptop Service Sekarang!"

  1. ya Allah, mimpi ngeri bila motherboard laptop rosak. lepas tengok ni kaella terfikir seribu fikir kalau tu dah berhabuk belum laptop kaella ni, agaknya dah berhabuk teruk ni aaalaaaaahai. nak kena cek ni

    ReplyDelete