Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

5 Delicious & Good Western Food Places in KL

5 Delicious & Good Western Food Places in KL | Makanan barat atau western food ni memang selalu juga makan. Bukannya apa, sedap kot! Lagi-lagi kalau makan dengan family. Yelah, asyik hadap menu makanan melayu hari-hari pun jemu juga kan! So sesekali tukar selera apa salahnya.

Cuma yang agak mencabar bila pergi bercuti. Sebagai contoh travel ke KL. Alamak nak mencari restoran western tu memanglah banyak tapi bila fikir episod rempuh jem dengan hanya berpandukan waze terus timbul rasa malas. Lagi-lagi kalau kebetulan waktu tu baru je sampai dan check in homestay. Hmm memang fikir dua kali bab nak keluar ni.

Image by Google 

So salah satu cara terbaik yang boleh difikirkan adalah dengan menggunakan western food delivery 

Dengan adanya delivery ni memang senang kerja dan apa yang perlu dibuat hanyalah membuat pesanan berdasarkan menu yang diinginkan. Antara 5 menu sedap dari restoran bagus untuk western food sekitar KL adalah :

#1 - Party Karty Combo (Pezzo Pizza)


Untuk anak-anak, antara menu western food yang paling mereka gemari adalah pizza. Cuma lain anak lain citarasa. Cara terbaik untuk penuhi selera setiap anak ni adalah dengan order yang ada pelbagao perisa variasi.

Sebagai contoh Party Karty Combo dari Pezzo Pizza ni. Boleh gabungkan hingga 6 perisa mengikut slice. Antara perisa atau jenis pizza untuk slice ini adalah seperti :

  • Hola Hawaiian 
  • Pepperoni Party Pizza 
  • Cheesy Cheese Pizza 
  • Supremo Pizza 
  • BBQ Bonanza Pizza

#2 - Grilled Salmon Trout (The Manhattan Fish Market)


Jika terasa nak makan makanan laut yang di grill boleh cuba menu dari The Manhattan Fish Market. Daku tengok menu ikan solmon grill ni terus rasa terliur. Lagi-lagi dihidangkan dengan cream sup dan sayuran segar macam tu. Ini kalau makan memang tak toleh kiri kanan dah! Sedap tu...

#3 - Steak & Cheese (Subway)


Bagi yang berdiet, haaa ini dia pilihannya. Pelbagai jenis sandwich ada untuk dinikmati. Pilih je mana yang suka. Sebagai contoh menu Steak & Cheese ni. Mengancam betul. Besar pulak tu. Sekali makan terus kenyang ni rasanya.

Menu Cheese Steak ini mempunyai keju yang lazat bersama stik lembut dengan bawang sauté dan lada hijau di atasnya. Satu gabungan yang sangat superb!

#4 - Uncle Z Western Food @ Restoran Nasi Kandar


Western food tanpa chicken mana boleh dipisahkan. Kena pula dengan kentang goreng zig zag yang besar. Adudu... nyangkut habis. Antara restoran yang sering menjadi pilihan kala ingin menikmati makanan barat adalah Unzle Z Western Food. Nampak kuahnya tu pun dah rasa sangat lapar. Tentu sedap ni. 

#5 - Lovecity Café Kopitiam


Selain dari daging, ikan dan sebagainya... makanan barat juga tidak akan terlepas dari pelbagai menu pasta. Macam-macam jenis sampaikan memang boleh jadi rambang mata untuk dipilih. Antara restoran yang terkenal dengan menu pasta sebegini adalah Lovecity Café Kopitiam. Tengok sajalah menunya tu, bukan main menarik lagi.


Order Bila-Bila Masa, Team Delivery Sedia Menjalankan Tugasnya 

Sebagaimana yang dah diterangkan kat awal tadi, kalau rasa lapar secara tiba-tiba dan malas pula nak keluar dari rumah... tak susah order je online melalui website Food Panda. Sama ada hari minggu ke, hari berkerja ke, hari biasa ke, semuanya boleh. Harga yang dikenakan juga adalah sangat berbaloi dan menu yang disediakan juga amatlah banyak.


Ini baru untuk menu western belum lagi untuk menu yang lain. So, apa tunggu lagi tu? Rasa lapar? Nak makan? Malas nak keluar? Hmmm.. Apa susah, FoodPanda delivery team kan ada...

Klik situ klik sini, buat tempahan order mengikut menu yang ingin dinikmati then terus tekan checkout. Menu mana nak makan terpulanglah. Bermacam promosi juga ada di sana. Ada masa boleh ke website utama dan lihatlah sendiri antara menu-menu yang sedang siap sedia menunggu tempahan. =D

12 comments for "5 Delicious & Good Western Food Places in KL"

  1. aduhai lapar tengok semua menu tuh...

    ReplyDelete
  2. Banyak ya promp food panda ni mesti ramai yang suka tempah melaluinya.

    ReplyDelete
  3. Kalau dah kata Food Panda, memang pelbagailah menu dalam satu apps, sampai nanti nak order pun terbelek-belek dan juling mata, sebab semuanya sedap hahahaha

    ReplyDelete
  4. Pizza dengan chicken chop memang pilihan hati lah kalau makanan western. Order dengan food panda ni best boleh dapat cashback!

    ReplyDelete
  5. Aaaa sedapnya. Emi memang penggemar western food. Lagi2 sejak pregnant ni, tekak asyik nak western food je.

    ReplyDelete
  6. This restaurants provide to food to customers. But Manhattan Fish Market is over expensive. However, thank you for sharing. Good post.

    ReplyDelete
  7. Semua nampak sedap. Cuma Subway je dah sampai jemu. Hehehe. Oklah terus kita bukak app Food Panda now pakai Februari code :)

    ReplyDelete
  8. Sekarang dah mudah.. Klik2 makanan dah sampai.. Western food pulak favourite kita.. Selalu sgt la nampak nya food Panda.. Hehe

    ReplyDelete
  9. Huishhh sedap semuanya.. Menggoda tengok malam-malamni.. Senang order dengan food panda.. Tunggu dekat rumah je..

    ReplyDelete
  10. semuanya sedap. lagi sedap kalau harganya murah dan berpatutan. tapi apapun tak boleh lawan masakan ibu. 😊✌️

    ReplyDelete
  11. saya tak berapa sangat dengan western food. tai kadang-kadang tu teringinlah jugak nak makan. huhu

    ReplyDelete
  12. Memang baguskan sekarang bila ada service penghantaran makanan camni. Jimat masa kita nak kuar beli makanan hehe

    ReplyDelete