Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Drama Bicara Cinta Full Episode 1 Hingga Akhir

Drama Bicara Cinta Full Episode 1 Hingga Akhir | Bicara Cinta merupakan sebuah drama lakonan Emma Maembong yang terbaru di dalam tahun 2020 ini. Ia mula disiarkan dalam slot Samarinda sebagai drama sangat TV3 terbaru bermula 21 September 2020, setiap Isnin hingga Khamis. 

Bicara Cinta merupakan sebuah siri drama televisyen Malaysia menggunakan khidmat arahan Along Kamaludin. Bicara Cinta pada asalnya dijadualkan untuk tayangan pada April 2020, namun namun ditangguhkan kerana penularan pandemik COVID-19 dan perlaksanaan perintah kuarantin seluruh negara. 

Drama Bicara Cinta ini diadaptasi dari novel 2017 bertajuk sama karya Missa J. Novel Bicara Cinta ini boleh dikatakan agak 'popular' juga kerana berjaya mendapat tempat di hati pengemar novel tanah air. 

drama bicara cinta full episode


JUDUL : BICARA CINTA
EPISOD : 13 episod
TAYANGAN : 21 September 2020
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam 
SIARAN TV : Slot Samarinda TV3
PENULIS SKRIP : Syed Mohamad Taufik Syed Abdul Jalil
PENGARAH : Along Kamaludin
PRODUKSI : Primeworks Studios
PELAKON : Emma Maembong, Adi Putra, Jalaludin Hassan, Fadilah Mansor, Balkisyh Semundur Khan, Azrel Ismail, Khaty Azean, Syed Aiman, Beego, Khalida Balqis, Eizlan Yusof, Lisdawati, Rahim Jailani, Yumna Ayuna, Fadzil Hamdan, Maria, Fatiha, Fatiha, Fauzan

WATAK PELAKON
Adi Putra sebagai Adee / Rais
Emma Maembong sebagai Anis Sofea
Jalaludin Hassan sebagai Tok Ali 
Fadilah Mansor sebagai Nenek Humairah
Balkisyh Semundur Khan sebagai Nomi
Khaty Azean sebagai Mahzan
Azrel Ismail sebagai Saddiq
Eizlan Yusof sebagai Zainuddin 
Lisdawati sebagai Zaleha 
Rahim Jailani sebagai Hamid 
Syed Aiman sebagai Khalid 
Beego sebagai Sarip 
Fadzil Hamdan sebagai Shaari 
Maria sebagai Cik Ana 
Ayuna sebagai Kak Zai 
Fatiha sebagai Safiyya 
Fauzan sebagai Ustaz Sulaiman

LAGU TEMA / OST 
Semesta - Syuhada 
Nafas Cinta - Soffwany Yusof 
Sandiwawra - Xpose Band

drama bicara cinta full episode

Sinopis Penuh Drama Bicara Cinta 

Sinopsis Bicara Cinta. Mengisahkan tentang Anis Sofea yang kehilangan kedua ibu bapanya dalam satu kemalangan jalan raya. Penjaganya, Tok Ali dan Nenek Humairah, memujuk Anis untuk berkahwin dengan Rais kerana ingin memastikan kehidupan Anis terjaga. Awalnya, sukar untuk Anis dan Rais hidup bersama apatah lagi dengan perbezaan umur hampir 20 tahun di antara mereka. Namun, bibit cinta dan kasih sayang mula dirasai.

Pada suatu hari, Rais tidak pulang dari hutan. Anis sekali lagi diuji dengan kehilangan orang tersayang. Biapun sukar untuk berdepan dugaan yang dihadapi, Anis harus tabah kerana kini dia perlu memikirkan masa depan anak mereka, Hanim.

Baca sinopsis novel Bicara Cinta pun menarik juga, inikan pula setelah didramakan. Untuk mereka yang telah membaca novel Bicara Cinta dari awal hingga akhir pastinya tak sabar untuk tonton secara terus dalam bentuk drama pula. Lagipula, gandingan Adi Putra dan Emma Maembong nampak serasi dan comel. Untuk tahu keseluruhan jalan ceritanya macam mana, kenalah tonton full episode 1 hingga 16 (akhir). 

Tonton Drama Bicara Cinta Episode 1


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 2


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 3


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 4


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 5


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 6


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 7


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 8


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 9


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 10


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 11


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 13


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 14


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 15


Tonton Drama Bicara Cinta Episode 16 



Itulah dia serba sedikit info mengenai drama Bicara Cinta, sinopsis, pelakon dan sebagainya yang telah ditayangkan melalui slot Samarina sebagai Drama Sangat TV3 yang terbaru. Bagi yang terlepas untuk tonton drama Bicara Cinta Episod 1 - Episod 16 (Akhir), boleh tonton kembali semua episode secara atas talian melalui video yang telah dikongsikan di sini. 

Tambahan pula, drama ini mengetengahkan pelakon Adi Putra yang sememangnya sudah terkenal dengan lakonannya yang mantap dan nampak sangat bersahaja ketika melontarkan dialog. 

Selain dari Bicara Cinta, saat ini nampaknya banyak drama terbaru yang best untuk ditonton seperti Lelaki Kiriman Tuhan, Bidadari Kiriman Tuhan, Ryan Aralyn, Kampung People 2 dan sebagainya. Tak kisahlah, asalkan ada episode-episode semuanya dari 1 hingga yang terakhir untuk tonton secara online kerana tak semua ada masa untuk saksikan drama begini di kaca televisyen mengikut masa siaran sebenar. 

Benar-benar suka dengan drama melayu Malaysia, bolehlah sertai group FB Suka Drama Malaysia untuk dapatkan link-link tontonan drama baru dan lama yang lain. 


Selamat Menonton!! 

1 comment for "Drama Bicara Cinta Full Episode 1 Hingga Akhir "