Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic, Supplement Penguat Imuniti Tubuh Dewasa Dan Kanak-Kanak

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic, Supplement Penguat Imuniti Tubuh Dewasa Dan Kanak-Kanak  Imuniti lemah punca mudah terkena jangkitan kuman. Sebab itu ada dikalangan kita yang mudah diserang demam dan ada pula yang 'kebal' susah jatuh sakit. Jadi, jika mahu sentiasa dalam keadaan sihat, hendaklah berusaha untuk meningkatkan imuniti tubuh badan. 

Tahukah kalian, COVID19 tanpa bergejala merangkungi 89% daripada Jumlah Pesakit COVID19 di Malaysia. Refer to https://www.thestar.com.my/news/nation/2020/12/28/about-89-of-covid-19-patients-in-m039sia-asymptomatic-show-mild-symptoms-hospital-beds-still-available-says-dr-noor-hisham

Kenapa begitu ramai tanpa bergejala? 

Ini kerana immuniti badan dapat memerangi virus COVID19. Tetapi apabila buat PCR TEST, pegawai kesihatan hanya dapat mengesani DNA virus COVID19 yang telah mati. Oleh kerana tidak dapat pasti sama ada virus itu ada dalam badan, hidup atau mati, pesakit itu diasingkan. Tengoklah, dalam 2 minggu ada sakit atau tidak. Kebanyakan masih boleh jalan aktiviti biasa.

Oleh itu Immuniti badan sangat penting dalam masa krisis COVID19. Setiap orang mahukan tubuh badan yang sihat dan sebagai seorang ibu, saya juga mahu anak sentiasa sihat dan susah untuk jatuh sakit. Lagi-lagi dalam keadaan dunia yang masih di tahap bahaya dengan serangan virus Corona Covid-19 yang masih belum ada tanda untuk berhenti ini.  

Disebabkan itu, saya mengambil keputusan untuk mencuba Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic merupakan sejenis supplement yang boleh menguatkan imuniti tubuh badan. Salah satu sebab utama kenapa mahu cuba Joymix Yoghurt Yuja Probiotic kerana ianya boleh diamalkan oleh dewasa dan juga kanak-kanak. 

Apa Itu Prabiotik?

Ringkasnya, probiotik adalah bakteria dan ragi yang baik untuk tubuh kita. Apabila ditelan, prabiotik ini akan hidup dalam usus dan membantu kita dengan tugas harian seperti pencernaan.

Usus manusia penuh dengan bakteria baik dan buruk. Dengan pengambilan probiotik, bakteria yang baik akan bertambah di dalam sistem tubuh badan kita. Hasilnya, kesihatan usus akan mula berkembang dan bertambah baik dari sebelum ini.

Terdapat banyak jenis bakteria yang tinggal di dalam usus dan ianya dibahagikan kepada dua kategori yang berbeza dikenali sebagai Lactobacillus dan Bifidobacterium.

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Kandungan Yang Terdapat Di Dalam Joymix Yoghurt Yuja 

Joymix Yoghurt Yuja dihasilkan daripada beberapa bahan terpilih seperti:
  • Erythritol
  • Kolostrum (susu lembu)
  • Serbuk jus citron (Yuja)
  • Serbuk yoghurt
  • Yeast beta glucan sebanyak 85% 
  • Yeast (Sacchoromyces boulardii)

Joymix Yoghurt Yuja Melindungi Tubuh Badan Secara 3 Lapisan

Joymix Yoghurt Yuja dihasilkan untuk meningkatkan immuniti badan melalui usus (yang merangkumi 70% immuniti sel badan), Limpa dan darah. Secara ringkasnya, ia boleh memberi perlindungan secara 3 lapis. 

Joymix Yoghurt Yuja juga penting dalam mengaktifkan immuniti sel yang dormant akibat gaya hidup (lifestyle) yang buruk seperti kurang bersenam, makan makanan yang manis dan kurang berkhasiat. Sel dormant diibaratkan sel yang malas. 

Kandungan Joymix Yoghurt Yuja mengandungi Yeast Beta Glucan yang sememangnya terkenal untuk mengaktifkan immunity sel supaya rajin berkerja untuk memerangi virus atau bacteria yang bahaya atau tidak dikenali. Refer attachment. Joymix Yoghurt Yuja menggunakan Yeast Beta Glucan sebanyak 85%, konsentrasi lebih tinggi dari Tiger mushroom sekitar 15-25%. Beta glucan. 

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

3 bahan utama iaitu Sacchoromyces boulardii (yeast), Yeast Beta Glucan dan kolostrum (bentuk susu lembu pertama) telah mewujudkan tiga sistem pertahanan dalam tubuh manusia. 

Sistem Pertahanan Pertama  

S. boulardii bermanfaat dalam pencegahan dan rawatan cirit-birit. Ini adalah sejenis ragi yang terdapat di lychee dan manggis. Kajian membuktikan bahawa S. boulardii adalah satu-satunya spesies ragi yang dijumpai sebagai probiotik berkesan dalam ujian klinikal anti-cirit-birit. 

Bagaimana ia berfungsi? 

Mekanisme tindakan utama adalah penghambatan pertumbuhan bakteria patogen dalam usus serta rangsangan pengeluaran antibodi terhadap toksin yang dikeluarkan oleh mikroba usus. Akhirnya, ia memberikan peraturan dan perlindungan terhadap lapisan usus dari patogen yang dapat merosakkan usus kita.

Sistem Pertahanan ke-2 

Yeast Beta Glucan (YBG) memainkan peranan penting dalam meningkatkan imuniti, anti-jangkitan dan penyembuhan luka. Saluran gastrousus adalah organ imun utama kerana jumlah sel imun yang tinggi terdapat di sini. 

YBG membantu meningkatkan kecekapan sel-sel yang bertanggungjawab membasmi dan memusnahkan patogen untuk bertindak balas dengan cepat terhadap jangkitan, menyokong sistem kekebalan tubuh kita. 

Dengan kata lain, ia memberi amaran kepada sel imun dalam sistem limfa usus untuk menyerang sel asing. Lebih-lebih lagi, kehadiran YBG meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan kulit yang penting dalam penyembuhan luka.

Sistem Pertahanan ke-3 

Imunnoglobulin yang berasal dari kolostrum (IGg) adalah sejenis antibodi yang disediakan oleh mamalia untuk bayi baru lahir untuk mewujudkan kekebalan seumur hidup. Sebilangan besar antibodi IGg dalam peredaran darah pasti dapat menurunkan risiko jangkitan, alergi bersama penyakit autoimun. 

IGg meneutralkan jangkitan sel manusia di samping mencegah radang pernafasan dan usus. Selain itu, ia meningkatkan kadar fagositosis, proses membunuh bakteria melalui menelan atau menelan zarah asing yang dikesan oleh sel hidup. IGg dalam kolostrum juga memberikan faktor pertumbuhan dalam kepekatan tinggi tetapi jumlah yang rendah untuk kanak-kanak

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Kelebihan Utama  

  • Anti cirit-birit
  • Menyokong sistem imun yang berkaitan dengan selsema (rinitis) dan asma
  • IGg yang berasal dari kolostrum dapat mengurangkan H.pylori
  • Mengurangkan Sindrom Usus Kerengsaan (IBS)
  • bertindak sebagai agen penyembuhan luka terutama pada pesakit diabetes
  • Membantu anti-alergi atau ekzema
  • Membantu meningkatkan pergerakan usus untuk mengurangkan cirit-birit
  • Membantu anak membesar dan tinggi dengan lebih cepat

Pengalaman Guna Joymix Yogurt Yuja Bersama Anak 

Sekotak Joymix Yogurt Yuja mengandungi sebanyak 20 sachet. Saat pertama kali berikan pada anak-anakku, alhamdulillah mereka dapat menerima rasanya dengan baik. Rasa Joymix Yogurt Yuja ini masam manis dan terasa seperti yoghurt (ada rasa susu) cuma yang membezakan ianya tak perlu di bancuh. 

Rupa Joymix Yogurt Yuja dalam bentuk serbuk. Untuk makan terus tuang ke atas lidah dan telan. Baunya juga amat menyelerakan.

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Pada awalnya risau juga jika Joymix Yoghurt Yuja ini sukar untuk diterima anak-anak. Yelah walaupun fungsinya bagus tetapi kanak-kanak tidak pentingkan hal sebegitu. Apa yang mereka tahu, rasa sedap dan menyelerakan. Mujurlah Joymix Yoghurt Yuja ini turut mengambil kira hal sebegini, hinggakan anak boleh makan dengan baik tanpa perlu dipaksa-paksa. 

Sejak amalkan Joymix Yogurt Yuja ini, terdapat beberapa perubahan yang ketara terhadap anakku, Kasih Sufi. Antaranya, keadaan kesihatan Kasih Sufi berada di tahap normal dan baik walaupun cuaca di Kelantan ni kejap-kejap panas dan kejap-kejap hujan. 

Kasih Sufi juga tidak punya masalah untuk ke toilet untuk proses membuang. Tak ada masalah sembelit dan aktif sepanjang hari. Alhamdulillah. 

Dari Cuba Cuba Terus Jadi Suka!

Apa yang lebih bagusnya lagi,  Joymix Yoghurt Yuja sesuai untuk diamalkan oleh dewasa dan kanak-kanak. Ini bermakna beli sekotak boleh makan bersama-sama. Barulah saling sihat. Packaging dalam bentuk sachet dalam kotak yang mudah di buka tutup, memudahkan lagi urusan pengguna. Nak simpan juga mudah.

Lihatlah sendiri keletah Kasih Sufi saat bersama dengan Joymix Yoghurt Yuja. Terserlah rasa happy diwajah Kasih bila mama kasi izin untuk makan Joymix Yoghurt Yuja 1 sachet untuk sehari sekali. 

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic

Untuk ibubapa lain di luar sana, jika sedang mencari supplement pengubat imuniti tubuh untuk dewasa dan kanak-kanak, bolehlah membeli Joymix Yoghurt Yuja untuk di makan setiap hari. 

JOYMIX offers the best of healthy food supplement with great taste. The product are strictly supervised to ensure that only the best quality will be given to their customers! The products are HALAL, GMP, HACCP & ISO22000 certified. Joymix is the e-shop name. The actual company name that registered in SSM is JOY INGREDIENTS ( 002007182-V).

Joymix Yoghurt Yuja Probiotic


Produk keluaran Joymix sudah banyak ada di pasaran Malaysia. Saya sendiri sudah cuba beberapa jenis. Dan bila Joymix Yogurt Yuja ini tiba dengan fungsi sebagai probiotic supplement to boost immunity, pastinya terus mencuba untuk tahu keberkesanannya.

Oleh itu, jika terasa nak mencuba, bolehlah buat pembelian terus dan jika mahu bertanya lanjut boleh juga berbuat demikian melalui info di bawah ini. 


JOYMIX YOGHURT YUJA 

WEBSITE | FACEBOOK | INSTAGRAM


11 comments for "Joymix Yoghurt Yuja Probiotic, Supplement Penguat Imuniti Tubuh Dewasa Dan Kanak-Kanak "

  1. Dalam zaman pandemik sekarang, meningkatkan sistem imunisasi badan dah kira jatuh wajib kan. Sebab #KitaJagaKita dah sekarang nie

    ReplyDelete
  2. Wow......this product looks like a must try one. I like the ingredients in it. Thank you for sharing your review with me. Good one.

    ReplyDelete
  3. Memang ada rasa yogurt ek? Kalau ada memang sukar le Sis ko nak telan hahaha.. sebab tak suka rasa yogurt.. tapi boleh di cuba kotlah sedap kena kat tekak..

    ReplyDelete
  4. Menarik produk joymix yogjurt yuja ni.. siap sampai tiga layer defense, this is good ya dikala kita berdepan dengan pandemic ni, we need to make sure your immune system at tip top condition kan!

    ReplyDelete
  5. Haaa a.... menarik untuk dicuba. Biasa Sal bagi kat anak vitamin dalam bentuk gummy je. Banyak juga manfaatnya tu pada anak-anak terutamanya untuk kesihatan dalaman . Nanti Sal usyar lanjut

    ReplyDelete
  6. With probiotics, certainly this can keep the whole family especially little ones healthy and happy. :)

    ReplyDelete
  7. Kandungan dia yeast ye. Menarik. Baru tau joymix ada macam2 produk. Bagus ni sesuai utk seisi keluarga. Kanak2 penting utk kita jaga imuniasai mereka. Senang makan terus je

    ReplyDelete
  8. Bagusnya yoghurt yuja ni, boleh masuk terus dalam mulut. Teringat gula2 masa zaman kecik2 dulu. Elok la bagi budak2 makan produk ni. Nampak macam snack je, tapi berkhasiat dan baik untuk penghadaman.

    ReplyDelete
  9. Menarik ya produk ni... Kalau sebelum ni, yoghurt kan dalam bentuk cecair kental gitu... Sekarang ni apabila Joymix Yoghurt Yuja Probiotic ni merevolusikan penghasilannya, mesti lagi mudah nak pastikan anak-anak pun turut mengambil supplement ini...

    ReplyDelete