Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Cara Atasi Anak Susah Makan (Seronok Dapat Tambah Selera Anak Dengan KIDDIT)

Cara Atasi Anak Susah Makan (Seronok Dapat Tambah Selera Anak Dengan KIDDIT) | Seronokkan bila lihat anak berselera makan dengan penuh nikmat. Terasa happy sangat bila anak dapat menerima makanan dengan baik. Tapi sayang tak semua baby dan kanak-kanak itu suka pada makanan. Inilah antara cabaran besar tatkala menjadi seorang ibu. Jadi ibu ni bukannya setakat perlu tahan sakit ketika nak bersalin tapi semasa proses penjagaan juga. 

Daku sendiri pernah sakit kepala bila berdepan dengan masalah anak kurang selera makan ni. Anakku Kasih semakin kurang selera makan apabila usianya mencapai 11 bulan. Risau juga kalau anak kurang khasiat makanan dalam tubuh hingga boleh ganggu proses tumbesaran.

Puas berusaha cari petua tambah selera makan anak tapi tidak semuanya berhasil. Usaha untuk cuba tingkatkan selera makan anak ternyata bukan satu kerja mudah. Susah betul nak layan selera si picky eaters ni. Nak suap makan macam nak berperang! Nak buka mulut pun susah dan bila berjaya di suap akan diludahnya pula. Hinggalah segalanya berubah apabila daku berjaya kenal dengan KIDDIT.




Antara Punca Anak Kurang Selera Makan

Sebelum bercerita panjang lebar mengenai KIDDIT, suka untuk ku kongsikan sebab musabah mengapa anak yang berumur satu hingga tiga tahun akan mengalami fasa selera makan yang tidak menentu ini. Menurut kajian, 20 peratus dikalangan kanak-kanak yang berusia di antara 2-3 tahun adalah anak yang cerewet makan. Maksudnya anak 1 tahun kurang selera makan memang sering berlaku. Anak 2 tahun kurang selera makan juga sama. 



Antara faktor yang menyebabkan anak mula memilih makan adalah :
  • Kebanyakan kanak-kanak kecil tidak suka makanan dengan rasa yang pahit atau pedas.
  • Mereka tidak menggemari warna makanan tersebut.
  • Saiz hidangan makanan tersebut agak besar dan sukar untuk dikunyah.
  • Bau makanan
  • Terganggu dengan TV, mainan atau iPad
  • Melalui fasa 'baru dapat kaki', jadi asyik nak berjalan dan bermain tanpa hiraukan makanan
  • Makanan tidak berjaya menarik seleranya
  • Anak sengaja tidak mahu makan kerana ingin menarik perhatian ibu ayah
  • Stress atau kerisauan
  • Ambil snek yang banyak  di luar waktu makan
  • Kekurangan vitamin tertentu yang boleh menganggu selera makan
Perlu Segera Bertindak Untuk Pulihkan Semula Selera Makan Anak 

Setelah tahu antara faktor yang boleh menyumbang kepada masalah anak kurang selera makan itu, daku cuba sedaya upaya untuk cuba menyelesaikan masalah anak kurang selera makan ini. Daku turut mencari info bagaimana untuk menambah selera makan anak dengan bahan semulajadi yang tidak berbahaya. Antara cara untuk tambah selera makan anak cepat dan mudah adalah dengan menggunakan KIDDIT Citrus Scent.


Tidak tahu apa itu KIDDIT? Untuk pengetahuan kalian, KIDDIT merupakan produk yang dipasarkan oleh Syarikat ALFAT GLOBAL SDN. BHD dengan SSM NO. (1159137-D)

KIDDIT bukannya sejenis vitamin untuk tambah selera makan anak. Ia juga bukan seperti sebarang jenis ubat tambah selera makan anak yang perlu ditelan. Sebaliknya KIDDIT merupakan sejenis wangian penambah selera anak yang dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi berasaskan herba. 

Bagaimana KIDDIT Berfungsi? 

KIDDIT berfungsi sebagai pembantu ibu untuk membuka selera anak-anak. Cara mudah untuk terangkan bagaimana KIDDIT ini berfungsi adalah dengan membayangkan kembali bagaimana diri sendiri rasa teringin tatkala terbau sesuatu makanan yang sedap. Sebagai contoh, secara tiba-tiba terbau ayam goreng dan akibatnya rasa teringin sangat untuk makan ayam goreng.

Macam itu jugalah bagaimana KIDDIT ini bertindak. Dalam KIDDIT ada herba-herba yang selalu kita gunakan dalam masakan seperti serai, jintan dan buah citrus. Bau daripada bahan-bahan semulajadi  inilah yang akan membantu membuka selera makan kanak-kanak.


Selain KIDDIT turut ada GARD. Jika KIDDIT boleh bantu bukakan selera anak untuk menerima makanan dan GARD boleh bantu dari segi pencernaan makanan yang telah di ambil. Sebabnya kadangkala ada juga di kalangan kanak-kanak ini yang kurang selera makan disebabkan rasa kurang selesa pada bahagian perut. Maka dengan adanya GARD masalah kembung perut dan sebagainya dapat diatasi dengan mudah. KIDDIT dan GARD adalah produk untuk kegunaan luaran maka tak perlu nak susah payah untuk paksa anak minum. 

Antara Kelebihan Utama KIDDIT Yang Harus Diketahui Umum

1. Bahan Yang Digunakan Bersifat Semulajadi Sepenuhnya 

Sebagaimana yang diterangkan di atas tadi, KIDDIT di perbuat daripada bahan yang sering digunakan dalam masakan seperti serai, jintan dan buah citrus. Wangian herba yang boleh membuatkan anak tertarik dengan makanan dan ia selamat untuk digunakan pada anak.


2. Design Label Yang Mampu Menarik Perhatian Anak 

Design botol KIDDIT sangat comel dan tak nampak seperti bentuk ubat 100%. Secara tidak langsung anak akan berasa tertarik untuk lebih dekat dengan KIDDIT.


3. Cara Penggunaan Yang Mudah, Hanya Perlu Sapu Saja

KIDDIT sengaja di buat dalam bentuk wangian supaya mudah dipakaikan pada anak. Cara nak guna tersangatlah mudah.

  • buka penutup botol
  • terbalikkan botol (akan keluar setitis demi setitis)
  • sapu pada bahagian nadi anak-anak (pergelangan tangan dan bawah telinga)
  • sapu 10-15 minit sebelum tiba masa makan dan selepas mandi


4. Botol Comel Senang Guna Dan Tidak Mudah Tumpah

Botol yang digunakan juga tidak mudah tumpah dan amat mudah digunakan. Walau di tuang terus pada telapak tangan namun yang keluar hanya sedikit saja sesuai dengan jumlah tahap penggunaan. Tidaklah ada masalah tertumpah, membazir dan sebagainya.



5. Sesuai Digunakan Kat Mana Saja

Disebabkan botol KIDDIT ni tidak terlalu besar maka ianya mudah untuk di bawa ke mana saja. Sebagai contoh nak bawa anak makan kat luar maka bawalah bersama KIDDIT. Masukkan saja ke dalam tas tangan ibu atau backpack galas belakang milik anak. Nanti dah tiba kat restoran dan sedia untuk makan bolehlah dipakaikan KIDDIT untuk membuka selera anak supaya lebih berselera.



6. Boleh Juga Dibawa Ketika Travel

Tidak hanya di bawa ketika ingin makan kat luar sebaliknya untuk balik kampung dan bercuti juga sesuai. Kalau nak di masukkan sekali ke dalam lunchie bag anak untuk ke taska dan nursery pun boleh. Cuma janganlah lupa untuk maklumkan pada si babysitter atau guru anak kita tu ya. 



Bagus Beli Dalam Bentuk Pakej Untuk Penjimatan Yang Lebih 

Harga untuk sebotol KIDDIT dengan kandungan 15ml adalah RM89 sebotol namun terus terang daripada beli sebotol ada baiknya terus beli dalam bentuk pakej kerana harganya yang jauh lebih menjimatkan. Diri sendiri juga yang akan untung! Dengan membuat pembelian dalam bentuk pakej bukan saja dapat diskaun untuk harga KIDDIT tetapi juga akan berjaya perolehi pelbagai free gift yang sangat awesome. Tak caya? Kalau tak caya boleh lihat detail melalui gambar di bawah ini.



PAKEJ SINGLE
1 botol KIDDIT = harga perlu di bayar RM89
(tiada sebarang free gift)


PAKEJ DOUBLE 
2 botol KIDDIT = harga perlu di bayar RM120
Free Gift : 1 botol GARD 5ml berharga RM29 + Pinggan kanak-kanak + set kutleri kanak-kanak


PAKEJ TRIPPLE
3 botol KIDDIT = harga perlu di bayar RM150
Free Gift : 1 botol GARD 15ml berharga RM69 + Pinggan kanak-kanak + set kutleri kanak-kanak + cawan kanak-kanak + mangkuk kanak-kanak


PAKEJ TRIPLE - HANYA RM150 - FREE POSTAGE TERMASUK SABAH SARAWAK


Bagi pembelian pertama, kalian tak boleh beli GARD kerana GARD ini adalah free gift untuk setiap pembelian KIDDIT dalam harga pakej. Namun seandainya telahpun pernah membeli KIDDIT dan ingin membeli GARD pula maka ianya di bolehkan.

Sebahagian Testimoni Dari Pengguna Lain Yang Turut Berjaya 





Kini Selera Anak Semakin Terbuka Hingga Mahu Makan Sendiri

Saat ini hanya Tuhan saja yang tahu betapa happynya diri ni bila lihat anak sendiri semakin berselera untuk makan. Jika dulu perlu berhadapan dengan pelbagai reaksi Kasih yang asyik nak mengamuk bila tiba time makan tapi kini tidak lagi. Paling penting Kasih juga sudah kurang cerewet berbanding dulu. Tak sabar pula rasanya nak beri Kasih cuba menu makanan baru.


Pada ibu ayah di luar sana yang punya masalah sama jika benar nak cuba tingkatkan selera makan anak, ada baiknya cuba beli KIDDIT sebagai salah satu usaha. Manalah tahu rezeki Allah produk ini akan serasi dengan anak masing-masing. 

Untuk sebarang pertanyaan lanjut boleh hubungi team KIDDIT melalui detail di bawah ni. Jangan risau kerana team KIDDIT bukan setakat menjual sebaliknya akan ikut memantau perkembangan anak dari masa ke semasa. At least takdelah rasa susah hati sorang-sorang kerana team KIDDIT sentiasa ada bersama di sepanjang usaha untuk tingkatkan selera anak ini. 

KIDDIT | PEWANGI TAMBAH SELERA MAKAN ANAK
Hotline : +60 11-3317 1851 | Tekan Untuk Whatsapp

4 comments for "Cara Atasi Anak Susah Makan (Seronok Dapat Tambah Selera Anak Dengan KIDDIT)"

  1. Dah mcm2 produk sekarang yg ada dlm usaha membantu agar anak2 berselera utk makan kan... Nami alhamdulillah still ok selera makan, tp kena ada bovril la . Kalau tak dia tak layan sgt nak mkn bubur, hehe.

    ReplyDelete
  2. bagus ada produk mcm ni utk anak2...

    ReplyDelete
  3. Bagus ni , harga pun berbaloi dengan item. Anak Cici yang sulung tu dah start memilih makanan. itu tak nak ini taknak.

    Thanks for sharing. kita follow sini ye

    ReplyDelete
  4. Kenapa macam tak berkesan untuk anak saya?

    ReplyDelete