Maksud Mimpi Bekas Kekasih Menurut Islam & Masyarakat | Pernah mimpi bekas kekasih tak? Mesti ramai yang pernah mimpi bekas kekasih ni kan? Hmmm dah putus pun, tetiba boleh pula mimpi bekas kekasih lama ni, eh dah kenapa? Tapi memang tak mustahil untuk bekas kekasih muncul dalam mimpi secara tiba-tiba. 



Bila mendapat mimpi bekas kekasih begini, terdetik juga kat fikiran apakah sebenarnya maksud untuk mimpi bekas kekasih ni. Adakah juga mimpi bekas kekasih datang rumah dan senyum dengan mimpi bekas kekasih datang kembali hingga tahap ajak kahwin ada sesuatu makna yang tersurat? 

Dan bagaimana pula dengan mimpi bekas kekasih bersama orang lain dan mimpi bekas kekasih marah? Hmmm banyak juga mimpi yang berkaitan dengan bekas kekasih ni sebenarnya. Macam-macam situasi pula tu.

Pernah juga terbaca sebelum ni kalau mimpi bekas kekasih maknanya ada orang sedang rindu. Lagi-lagi kalau mimpi bercinta dengan bekas kekasih hingga tahap bekas kekasih tu beri cincin ajak kahwin. Tapi betulkan ada orang yang rindu dan siapa pula yang rindukan kita tu? Tak kan tetiba bekas kekasih sedang teringatkan kita hingga boleh muncul dalam mimpi kot. Eh lain macam je ni!


Arti Mimpi Bekas Kekasih Menurut Masyarakat

Jika berdasarkan pendapat masyarakat khususnya, mimpi bekas kekasih ini ada banyak. Sebagai contoh, jika seorang wanita single mimpi bekas kekasih hantar mesej dan datang jumpa dengan senyuman yang lebar, itu tandanya dalam waktu terdekat ini si wanita tersebut akan melakukan satu tindakan yang akan mendapat pujian. 

Walaubagaimanapun, jika mimpi bekas kekasih itu dilalui oleh wanita yang telah berkahwin maka itu mungkin bermaksud akan ada satu ketika si wanita ini berasa ketidakadilan di dalam hidupnya. 


Jika mimpi tersebut melibatkan bekas kekasih dengan perempuan lain maka itu mungkin akan melibatkan satu kesedihan, rasa malu dan putus asa akan sesuatu. 





Arti Mimpi Bekas Kekasih Menurut Pandangan Islam

Manakala untuk tafsir mimpi bekas kekasih dalam Islam pula, mimpi sebegini tidak perlu terus dipandang serius. Ini kerana mimpi bekas kekasih sebegini adakalanya hanyalah sekadar mainan perasaan sendiri dalam menghadapi kehidupan yang sebenar. 

Sebagai contoh, mungkin di saat ini kalian sedang rasa kecewa dengan pasangan sekarang (suami/isteri). Maka rasa kecewa itu akan membuatkan kalian teringat pada bekas kekasih lama yang sebelumnya. Secara tidak langsung kenangan bersama kekasih lama muncul kembali dan saat sedang tidur tidak mustahil boleh mimpi bekas kekasih datang jumpa dan bercakap tentang kenangan lama dulu. 

Ada juga yang mendapat mimpi jumpa bekas kekasih berulang kali dan dikatakan itu membawa maksud bahawa bekas kekasih sedang rindu pada kita. Besar kemungkinan juga bekas kekasih masih menaruh harapan untuk menyambung kembali hubungan cinta lama. Walaubagaimanapun janganlah dipercayai 100%.  

Dan jika kebetulan diri sendiri mimpi bekas kekasih yang sudah lama benar tak bertemu datang kembali dalam mimpi dan bersembang tanya khabar, itu mungkin membawa maksud yang diri sendiri rasa sedikit rindu untuk tahu perkembangannya. Ada juga di mana masih ada suatu rasa tidak puashati hingga membuatkan diri masih teringat dan sukar untuk melupakan diri bekas kekasih lama tu hingga boleh muncul dalam mimpi secara tiba-tiba. 


Kesimpulan Untuk Tafsir Erti Mimpi Bekas Kekasih 

Jika sudahpun berpisah dengan bekas kekasih dan dengan sendiri bekas kekasih muncul dalam mimpi. Tak kisahlah mimpi bekas kekasih berulang kali ke, mimpi bekas kekasih datang rumah ke, mimpi bekas kekasih ajak kahwin ke, mimpi bekas kekasih bersama orang lain, mimpi bekas kekasih hantar mesej dan sebagainya. 

Yang pasti mimpi bekas kekasih ini boleh membawa beberapa maksud seperti :
  • ada sesuatu yang belum diselesaikan antara kita dan dia
  • baru nak move on dalam hidup setelah sekian lama
  • ada rasa rindu yang datang secara tiba-tiba
  • sekadar mainan tidur semata-mata

Dipendekkan cerita, mimpi bekas kekasih begini janganlah beranggapan yang ianya ada maksud tidak baik sebaliknya mimpi bekas kekasih seperti ini hanyalah sekadar sebuah mainan tidur semata-mata dek kerana perasaan sendiri pada ketika itu. 

Sebolehnya jangan banyak fikir dan berpijaklah di bumi yang nyata serta bersyukurlah dengan apa yang ada. Jika telah berkahwin hargailah suami/isteri dan janganlah terlalu membandingkan mereka dengan bekas kekasih lama yang telahpun pergi itu. 




Terima kasih kerana membaca. Jangan lupa untuk follow blog ini dan jemput datang lagi di lain masa.