Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Tonton Drama Pengantin Satu Malam Episode 1 Hingga Akhir

Tonton Drama Pengantin Satu Malam Episode 1 Hingga Akhir | Tak sabar pula rasanya nak tonton drama Pengantin Satu Malam Ep 1 hingga akhir kerana pada awalnya nampak jalan cerita drama ini agak slow tetapi kemudian mula 'rasa' jalan cerita itu sampai. Terus terang pada permulaan cerita drama ini, daku hanya tonton sedikit saja. Entah kenapa rasa macam slow sangat tetapi bila dah lepas episod 5, mula nampak jalan cerita dah semakin berkembang. Bila difikirkan balik, masuk akal sebab drama ni kan agak panjang dengan jumlah episod yang agak banyak. 

Bagi yang ingin tonton secara eksklusif dan percuma boleh terus layan drama ini di iQIYI! Dan bagi yang agak sukar untuk tonton di iQIYI boleh tonton melalui Dailymotion. Dan bagi yang belum tahu, drama pengantin satu malam di slot akasia tv3 ini dikatakan agak ramai juga yang sedang menanti untuk menontonnya hingga episod akhir) buat masa ini. 

Drama Pengantin Satu Malam di TV3 ini merupakan adaptasi dari novel dengan tajuk yang sama hasil karya Sophilea. Drama ini menyaksikan gandingan pelakon Nazim Othman dan Amelia Henderson sebagai teraju utama. Nazim memang sudah terkenal dengan gaya lakonannya yang bersahaja. Lagi-lagi jika diberikan watak seorang lelaki kaya yang sombong!! 

Pengantin Satu Malam akan berada di slot Akasia TV3 bermula 18 Ogos 2020 menggantikan 7 Hari Mencintaiku 2. Pengantin Satu Malam hmmm lain macam je tajuknya kan? Tapi rasa dah boleh agak ni mesti kisah tentang cinta antara dua darjat. Berikut merupakan info lanjut mengenari barisan pelakon berserta sinopsis untuk drama Pengantin 1 Malam (Slot Akasia TV3) ini. 

Info Drama Pengantin 1 Malam 

JUDUL : PENGANTIN 1 MALAM
EPISOD : 28
TARIKH TAYANGAN : Ogos 2020
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 7:00 malam
SIARAN TV : Slot Akasia TV3
PENULIS NOVEL : Sophilea
PENULIS SKRIP : Wan Mahani Binti Wan Hassan


Pengantin 1 Malam Pelakon & Watak 


Nazim Othman sebagai Zahred Hadri

Amelia Henderson sebagai Zulaikha Nasreen

Fizo Omar sebagai Rasul Fadlan

Afifah Nasir sebagai Puteri Rihana

Mustapha Kamal sebagai Zakaria

Susan Manen sebagai Asiah
 
Edika Yusof sebagai Dato Haris

Sharifah Shahora sebagai Datin Asyikin

Norish Karman sebagai Tun Roziah

Farisha Irwayu sebagai Datin Sri Hartina





Pengantin 1 Malam Sinopsis 


Zahred Hadri membenci wanita dan ini termasuklah Zulaikha Nasreen yang terdesak. Zahred ketawa sinis.

“Tolak? Berapa? Seribu sebulan? Kemudian sehingga seratus bulan. Seratus bulan baru selesai? Berapa lama tu? Lapan tahun tiga bulan. Apa awak yakin selama itu awak akan terus bekerja di sini?” Sinis suara Zahred bertanya. 

Zulaikha yang masih berdiri sedikit menggeletar. Dia harus kuat. Dia kena cuba dapatkan peluang ini. Bagi Zulaikha ini saja jalan yang dia ada.

“Saya janji tuan, atau tuan boleh potong lima puluh peratus daripada gaji saya setiap bulan. Saya akan cuba langsaikan secepat mungkin.” Dia masih mengharapkan agar Zahred setuju. Dia sudah kesuntukan masa. 

Dan nekadnya Zulaikha membuatkan Zahred diam seketika. Wajah Zulaikha ditenung lama. Zulaikha serba salah.

“Maaf tuan, tapi saya benar-benar mahu buat pinjaman dari syarikat. Kalau tuan nak saya cagarkan rumah saya pada syarikat pun boleh.” Zulaikha masih berharap agar dalam hati Zahred ada sedikit belas kasihan padanya. Dia benar-benar perlukan bantuan tersebut untuk selesaikan masalahnya buat masa ini.

“Saya tak nak rumah awak.”

“Saya tak ada apa-apa lagi nak dicagarkan sebagai ganti pinjaman saya. Tanah di kampung bukan sepenuhnya nama ayah saya. Saya merayu tuan. Izinkan saya buat pinjaman dari syarikat.”

Dia benar-benar mengharap ihsan Zahred.

“A night with me… Dan seratus ribu akan jadi milik awak.” Bagai halilintar, Zulaikha terpegun! Satu malam... ya hanya satu malam dan dengan satu malam ini segalanya akan berubah. 

Dan akibat dari tawaran ini Zulaikha pula yang menjadi serba salah antara ingin terima atau tidak. Zulaikha benar-benar keliru antara nyawa emak atau maruah diri. 

Satu malam yang merubah segalanya… 

Pengantin Satu Malam Tonton Online Episod Terkini 


Daku sendiri, kadangakala tonton drama Pengantin Satu Malam ini secara terus di kaca TV dan adakalanya juga tonton episod terkini secara online. Tak kisahlah nak tonton dengan cara apa, asal boleh layan dari episod pertama hinggalah ke episod terakhir. 

Bagi yang berminat untuk tonton Drama Pengantin 1 Malam yang akan bersiaran pada hari Isnin - Jumaat jam 7.00 malam di TV3 ini, sekiranya terlepas bolehlah tonton secara online melalui link di bawah ini. 


Link Pengantin Satu Malam Episode 1

Link Pengantin Satu Malam Episode 2

Link Pengantin Satu Malam Episode 3

Link Pengantin Satu Malam Episode 4

Link Pengantin Satu Malam Episode 5

Link Pengantin Satu Malam Episode 6

Link Pengantin Satu Malam Episode 7

Link Pengantin Satu Malam Episode 8

Link Pengantin Satu Malam Episode 9

Link Pengantin Satu Malam Episode 10

Link Pengantin Satu Malam Episode 11

Link Pengantin Satu Malam Episode 12

Link Pengantin Satu Malam Episode 13

Link Pengantin Satu Malam Episode 14

Link Pengantin Satu Malam Episode 15

Link Pengantin Satu Malam Episode 16

Link Pengantin Satu Malam Episode 17

Link Pengantin Satu Malam Episode 18

Link Pengantin Satu Malam Episode 19

Link Pengantin Satu Malam Episode 20

Link Pengantin Satu Malam Episode 21

Link Pengantin Satu Malam Episode 22

Link Pengantin Satu Malam Episode 23

Link Pengantin Satu Malam Episode 24

Link Pengantin Satu Malam Episode 25

Link Pengantin Satu Malam Episode 26

Link Pengantin Satu Malam Episode 27

Link Pengantin Satu Malam (akhir) Episode 28


Itulah dia link episode demi episode untuk tonton drama bersiri 'Pengantin Satu Malam' secara online lakonan Nazim dan Amelia. Boleh terus tonton drama Malaysia lain yang ada. Sebagai contoh seperti di bawah ini : 

+ Bidadari Kiriman Tuhan 

+ Love You Mr.Arrogant 

+ Dia Semanis Honey

+ Pink Smile 

+ 7 Hari Mencintaiku 2

+ Hero Seorang Cinderella 


Suka Tonton Drama? Boleh join group FB Suka Drama Malaysia. Di sana ada pelbagai link episode penuh untuk tonton pelbagai drama baru dan lama. 


1 comment for "Tonton Drama Pengantin Satu Malam Episode 1 Hingga Akhir "