Showing posts from February, 2018Show All
SERONOKNYA JANA INCOME SAMPINGAN DENGAN APLIKASI - BAYAR!

Assalamualaikum ualls..... eh ualls perasan tak daku ada publish satu artikel tentang aplikasi BAYAR . Honestly, memang best! Pada mulanya daku download ke handphone dengan tujuan untuk memudahkan urusan sehari-hari tapi alih-a…

POPIA DAN AYAM KOREA - MENU SEDAP MINUM PETANG UNTUK KAWASAN TANAH MERAH, KELANTAN

Semakin hari semakin banyak servis yang di tawarkan demi untuk memudahkan urusan orang ramai yang sibuk terutamanya. Bagi aku yang punya anak enam ini semestinya tidak terkecuali. Seperkara lagi kadangkala aku sendiri jadi pening…

JODOH AJAL PERTEMUAN BUKAN KUASA KITA

Cuba lihat pasangan di dalam gambar dan video di bawah tu, sweet kan?? Kita yang melihat rasa macam cemburu pun ada kan? Tapi sebagai manusia kita kena selalu beranggapan yang baik-baik. Kita sebagai sesama umat Islam kena selalu…

USAHA MELINDUNGI DIRI DAN KELUARGA DENGAN - THYMOS ANTI HFMD/FLU SPRAY

Salam semua... Mesti ualls masih ingat lagi baru-baru ni apabila kita di kejutkan dengan cuaca Malaysia yang sejuk dingin melebihi suhu yang sepatutnya. Anak-anak aku sendiri mula tunjukkan tanda awal selesema dan cukup susah ha…

NUKILAN HATI DI BENING SENJA - SIS HAWA

Semakin bulat azam di hati untuk berubah, semakin panjang pula ujian Allah ni utk ku. Semakin ku nekad untuk berhijrah, semakin sukar pula jalan yang nak kulalui tu. Semakin kuat ku fikir cara untuk betulkan diri semakin tingg…

MAIN KUTU ALAF BARU DENGAN BANTUAN APLIKASI - BAYAR!

Bayar. Satu perkataan yang boleh mengambarkan suatu perbuatan yang kita lakukan saban hari. Ada saja aktiviti 'bayar' yang di lakukan hinggakan kadangkala malas nak kira semula baki duit kecil yang bersepah di dalam han…

LIRIK LAGU BUNGA DAN BIODATA - ARA JOHARI

Setiap yang indah Dan manis di lidah Pasti hilang segalanya Rimbunan dedaun Berguguran jatuh Sembah bumi Musim bertukar Digurun tak berbatas Kehilangan jiwaku Kutemukan bunga ini Setelah ku dimiliki Kau lebur segala ka…

RAZPETITE FOOD - PENERAJU KARIPAP MODEN BERAROMA ITALI

KARIPAP atau CURRY PUFF? Mana satu ualls panggil? Ah tak kisahlah Karipap atau Curry Puff,... yang penting aku dah jumpa satu pengeluar karipap sedap yang lain daripada yang lain. Nak tahu kenapa aku cakap lain? Ini kerana ia me…

DRAMA MR LONDON MISS LANGKAWI [EPISOD PENUH 1 - 16 ]

Actually dah lama nak tonton cerita drama Mr London Miss Langkawi lakonan Zul Ariffin dan Izara Aishah ni, almaklumlah aku ni kan orang utara, jadinya memang berhajat benar nak dengar Izara cakap loghat Kedah, tambah-tambah bila …

RESEPI BIHUN SUP AYAM PALING MUDAH & CEPAT

Assalamualaikum ualls... kali ni daku nak share resepi ringkas mi hoon sup atau lebih mudah di panggil bihun sup. Aku ni cukup suka bihun sup versi utara walau ada pelbagai lagi bihun sup yang lain. Tak kisah lah versi apa j…

MRCRAB KELANTAN - TEMPAT MAKAN KETAM YANG BEST SAMPAI TAK PEDULI TANGAN COMOT !

Restoran MrCrab Kelantan, yang terletak di Wakaf Baharu adalah sebuah k edai makan berasaskan ketam sebagai menu utama dan menyediakan pelbagai masakan panas yang lain. Bagi aku, MrCrab Kelantan harus di senaraikan di dalam lis…