Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Maksud Mimpi Dirogol Menurut Islam, Adakah Petanda Buruk?

Maksud Mimpi Dirogol Menurut Islam, Adakah Petanda Buruk? | Bila bermimpi, kita pasti jadi tertanya-tanya apakah maksud atau tafsir untuk sesuatu mimpi tersebut. Lagi-lagi jika mimpi itu agak dasyat! Sebagai contoh mimpi dirogol. 

Apakah maksud mimpi dirogol? Kalau boleh nak tahu apakah maksud mimpi dirogol dalam Islam. Adakah ia membawa petanda buruk? 

Makin menakutkan jika mimpi dirogol jin, lagilah nak tahu maksudnya. 

Bagi sesiapa yang ada dapat mimpi begini dan ingin tahu maksud mimpi dirogol menurut Islam, di sini akan dikongsikan beberapa maksud mimpi dirogol dalam Islam untuk bacaan kita bersama. 

Sebelum itu, suka untuk diingatkan yang ini hanyalah sekadar maksud untuk niat sekadar ingin tahu, bukannya dengan niat untuk mempercayainya 100%. 

Maksud Mimpi Dirogol Menurut Islam


Jenis-Jenis Mimpi Bersama atau Dirogol Dan Maknanya 

Mimpi bersama dengan bekas suami, kekasih atau isteri

Bermimpi dengan bekas orang yang pernah kita sayang sebenarnya bukan bermakna kita masih mempunyai peluang dalam perbaiki hubungan dengan orang tersebut.

Bagi yang telah berkahwin semula dan bermimpi dengan bekas kekasih itu maksudnya anda takut hubungan rumah tangga baru anda mengalami nasib sama dengan yang sebelumnya.

Mimpi ini juga boleh di tafsirkan “ada sesuatu perasaan yang belum sempat anda luahkan kepada bekas isteri suami atau kekasih anda,seperti permintaan maaf yang ikhlas”.


Mimpi bersama dengan kenalan

Mimpi bersama dengan kenalan baru bukan bermaksud bahawa dia adalah jodoh anda, mungkin saja anda terlalu kagum dengan ciri ciri yang ada pada kenalan baru tersebut. 

Sifat kagum yang ditonjolkan dalam mimpi tersebut mungkin kerana anda ingin memiliki ciri ciri tersebut,sama ada untuk diri anda sendiri atau kepada pasangan anda.

Mimpi bersama dengan saudara kandung/adik beradik

Mimpi ini boleh dikategorikan sebagai “mimpi buruk” dan sangat menjijikkan. Mimpi seperti ini jarang di alami oleh individu namun ianya tetap akan berlaku kepada semua orang. 

Mimpi jenis ini selalunya khusus bagi orang yang merajuk. Maksud mimpi ini menunjukkan bahawa “saudara kandung anda sedang merindui anda dan mahu anda dekat dengannya seterusnya mahu anda meminta maaf padanya atas kesalahan yang anda buat.”

Mimpi bersama dengan artis

Walaupun anda meminati artis tersebut sehingga terlintas fikiran kotor untuk bersama dengan beliau. Namun mimpi bersama dengan artis sebenarnya lebih dari itu. 

Maksudnya, ianya lebih kepada keinginan untuk menjadi popular, kaya dan sama seperti seorang artis itu. Jika anda mengalami mimpi seperti ini jangan berangan nak jadi kekasih bersama artis itu yang kononnya memiliki pertanda jodoh kuat dari mimpi.



Mimpi bersama dengan bos

Bermimpi seerti ini tidak bermaksud anda meminati bos itu, atau benar benar ingin melakukan hubungan seks dengan beliau. atau dari perasaan anda yang ragu ragu sebelum ini.

Namun ianya lebih cenderung kepada rasa ingin tahu tentang keperibadian bos dan mahu rapat dengannya. Bermimpi seperti ini kadang kala memaksudkan dengan situasi di tempat kerja, dimana anda merasakan tidak setuju dengan idea bos tapi dipendam karena takut.

Selain itu, antara faktor yang membolehkan anda bermimpi bersamadengan bos anda adalah kerana anda merasa diri anda jauh ketinggalan dengan idea yang dimiliki seterusnya ingin rapat dengan bos anda supaya anda mampu seirng dengannya.

Mimpi bersama di tempat awam

Mimpi seperti ini biasanya akan muncul apabila ada ahli keluarga, rakan atau tempat sekerja membuat fitnah atau memberikan pandangan atau komen pedas dan mendedahkan keburukan anda kepada umum.

Mimpi kena rogol

Mimpi kena rogol atau dicabul sebenarnya tidak memberi masalah yang besar yang mungkin anda menyangka boleh memudaratkan seperti yang di dakwa sesetengah pihak. Namun sebenarnya ia tidak. 

Mimpi ini sebenarnya berlaku apabila anda berasa kehidupan atau keyakinan diri anda terancam. Akan tetapi jika anda pernah dirogol sebelum ini dan bermimpi kejadian itu semula,itu memberi makna yang jauh berbeza, sebaik-baiknya anda harus meminta nasihat pakar berhubung mimpi dirogol.

Mimpi berlaku curang terhadap pasangan anda

Jika mimpi curang dengan pasangan sehingga menjurus kepada hubungan seks, boleh disebabkan oleh faktor anda terpaksa berkompromi dengan prinsip hidup dan maruah diri anda. 

Anda juga menemui situasi di mana anda terpaksa menipu dan tidak berlaku jujur terhadap pasangan anda. Cuba meneroka jenis seks yang anda sukai.

Mimpi bahawa pasangan anda curang dengan anda

Bermimpi melihat pasangan anda curang atau bermain kayu tiga sehingga melakukan hubungan seks sebenarnya lebih “Straight Forward” berbanding dengan mimpi curang dengan pasangan. 

Mimpi ini akan berlaku apabila anda memiliki perasaan takut ditinggal pasangan, atau apabila pasangan anda kurang memberikan perhatian pada anda. 

Mimpi pasangan curang juga boleh berlaku sekiranya anda terlalu risau sama ada pasangan anda boleh diharapkan untuk memikul tanggungjawab di masa hadapan.

Bermimpi bersama dengan kekasih sahabat anda

Jenis mimpi seperti ini kemungkinan berlaku sekiranya anda mengagumi ciri-ciri yang dimiliki oleh kekasih rakan anda tapi janganlah risau kerana anda cuma mengagumi dan ingin sekali kekasih anda memiliki ciri ciri yang sama. 

Mimpi ini boleh ditafsirkan bahawa anda ingin sangat memiliki pasangan seperti kekasih rakan anda.

Ini adalah contoh-contoh tafsiran mimpi bersama dan tidak bermaksud anda harus mempercayainya 100%. Ianya hanya sekadar tafsiran bagi orang yang telah mengalaminya dan tidak semestinya sama situasi dengan anda.

Maksud Mimpi Dirogol Bapa

Mimpi berhubungan badan dengan ayah atau bapa sama ada secara sedar atau tidak, memiliki makna bahwa Anda sedang menghancurkan usaha yang telah Anda usahakan selama ini. 

Maksud Mimpi Anak Dirogol 

Penjelasan untuk arti mimpi anak dirogol yang ditafsirkan, maksud mimpi anak dirogol ini boleh berkembang menjadi satu mimpi buruk. Namun jangan terlalu banyak fikir. 


Maksud Mimpi Hampir Dirogol Dalam Islam 

Untuk tafsir mimpi  hampir kena rogol atau maksud mimpi hampir hendak dirogol dalam Islam pasti pernah dialami oleh seseorang. Dikatakan yang mimpi hampir diperkosa atau dirogol dalam Islam memiliki makna yang berkaitan dengan masa lalu dan masa sekarang. 

Mungkin ia membawa satu petanda buruk dan jika ada mengalami mimpi tersebut, maka sebaiknya perbanyakan doa kepada Allah SWT. Berdoalah semoga Allah lindungi dari perkara yang tidak baik. 

Maksud Mimpi Kekasih Dirogol 

tafsir atau maksud mimpi kekasih hampir dirogol ini dikatakan membawa maksud mimpi kekasih hampir dirogol ada kaitan dengan perkara 

Maksud Mimpi Dirogol Jin


Untuk maksud mimpi dirogol jin, ramai berpendapat supaya lebih dekatkan diri dengan Allah SWT. Banyakkan membaca AlQuran dan jangan lalai kerjakan solat. 

Ada juga yang memberi pendapat supaya dapatkan rawatan cara Islam yang betul. Ini kerana, maksud mimpi dirogol jin boleh jadi benar-benar sedang alami diganggu oleh jin tersebut. 

Tanda-tanda wanita dirogol oleh Jin

Boleh ke wanita di rogol oleh jin? Boleh percaya ke? Ni mesti kes terlampau taksub dengan benda benda tahyul. Almaklum la orang melayu katanya. 

Percaya sangat dengan benda-benda mistik. Tapi sebagai orang Islam kita memang wajib percaya kepada perkara ghaib. Antara perkara ghaib adalah kewujudan makhluk bernama Jin ini. 

Persoalannya di sini, bolehkah jin merogol manusia? Jawapannya boleh. Kes-kes di rogol jin ni bukan perkara baru berlaku cuma dalam bidang sains perubatan memang tak ada bukti. Untuk orang Islam perlu cari kaedah rawatan Islam supaya tidak berlaku perkara syirik dan khurafat semasa rawatan. 

Mereka yang berisiko kena rogol dengan jin ini adalah dikalangan mereka yang :

  • Suka tidur keadaan seksi / telanjang 
  • Suka tidur terkangkang 
  • Tidur seorang diri 
  • Tidur dengan tapak tangan terbuka 
  • Suka Tidur dalam keadaan telentang. 

Oleh sebab itu Nabi SAW sangat-sangat melarang tidur dalam keadaan telanjang. Nabi Muhammad SAW juga melarang wanita tidur dalam keadaan telentang dan lelaki tidur dalam keadaan meniarap. Sunnah Nabi SAW sendiri mengajar agar kita tidur secara mengiring dengan mengepit kaki.

Info Penting Tentang Mimpi Dirogol Menurut Islam

Jika hanya mimpi sekali dan tidak berulang, anggaplah ianya hanya sekadar mainan tidur. Banyakkan berdoa semoga Allah SWT jauhkan perkara yang tidak baik dari kita. 

Tapi jika pernah mimpi dirogol sebelum ini dan bermimpi kejadian itu semula, itu boleh memberi makna yang jauh berbeza, sebaiknya minta nasihat dari mereka yang lebih arif. 

Pernah termimpi bersama dengan orang lain selain pasangan, atau mungkin pernah mimpi pasangan bersama orang lain, jangan panik! Itu semua mungkin hanya mimpi tanpa ada apa-apa maksud disebalik mimpi tersebut. Janganlah kerana mimpi hingga ke tahap hilang percaya pada pasangan sendiri. 

Maksud Mimpi Dirogol - Ustaz Jawab di Youtube

Mimpi Bersama Kena Mandi Wajib Tak?


Itulah beberapa arti mimpi diperkosa yang terkadang dialami oleh sebagai orang. Mimpi diperkosa memang terkadang membuat seseorang takut dan khawatir, namun buktinya dalam ajaran Islam mimpi ini tidak selalu memiliki arti yang negatif. 

Apapun mimpi yang Anda alami, usahakan untuk tetap berdoa dan bersyukur atas nikmat yang Allah berikan pada hamba-Nya.

Untuk Maksud mimpi dirogol menurut islam ini, jangan terlalu obses dan taksub untuk tahu maksud mimpi dirogol menurut islam kerana mimpi ini kebanyakannya hanyalah sekadar sebuah mainan tidur saja. 

Sumber: Kakitrending.com


Jemput join :

Telegram Rasmi Sis Hawa Blog 👉  https://t.me/sishawadotcom

Telegram Rasmi Info Ibu Hamil & Baby 👉  https://t.me/ibuhamilmalaysia





Tawaran Hebat Harga Jimat Amway 

ini kali betul-betul boom!!

whatsapp :


Post a Comment for "Maksud Mimpi Dirogol Menurut Islam, Adakah Petanda Buruk?"