Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Senarai Lengkap Cadangan Hadiah Kahwin Untuk Pengantin

Senarai Lengkap Cadangan Hadiah Kahwin Untuk Pengantin | Memberikan hadiah kepada pengantin baru adalah salah satu perkara yang sangat istimewa dan ianya tidak sama dengan memberi hadiah ketika majlis hari lahir dan sebagainya. 

Sebab itu urusan mencari hadiah perkahwinan untuk kawan baik bukannya satu kerja yang mudah.

hadiah-pengantin-baru
Senarai Lengkap Cadangan Hadiah Kahwin Yang Sesuai Untuk Pengantin


Sebagai bestfriend yang telah banyak kongsi pengalaman dan kisah susah senang bersama, pastinya kita mahu berikan hadiah kahwin rare untuk dijadikan sebagai kenangan. 

Hadiah untuk pengantin ini sebenarnya banyak cuma atas diri sendiri mahu berikan dalam bentuk yang macam mana.

Tidak dinafikan antara hadiah yang paling banyak di beri adalah gelas. Gelas gelas gelas. Penuh almari si pengantin dengan gelas nanti. Tak salah nak beri gelas sebagai hadiah untuk pasangan raja sehari ni cuma kalau dah semua hadiah hampir sama, tak guna juga kan? Jadi ada baiknya beri yang lain. 

Bagi yang masih tercari-cari apakah hadiah untuk orang kahwin yang patut di beri, di sini akan dikongsikan senarai lengkap cadangan hadiah kahwin paling sesuai untuk pengantin sebagai panduan. 

Setidaknya dapatlah cetuskan idea tentang hadiah untuk pengantin yang boleh diberikan mengikut beberapa kategori.


hadiah-pengantin-baru
Cadangan Hadiah Untuk Pengantin

Senarai Idea Hadiah Kahwin yang Praktikal, Lucu dan Berguna untuk Pengantin Baru

Mungkin kita tertanya-tanya hadiah apa yang sesuai diberikan kepada pasangan pengantin yang baru kahwin.

Koleksi cadangan hadiah untuk orang kahwin yang patut diberi ini seperti hadiah kahwin murah, lucu, menarik, sweet, rare, tahan lama dan sebagainya.

 Ini senarai lengkap idea untuk dijadikan hadiah perkahwinan.

Cadangan Hadiah Untuk Pengantin Yang Praktikal 


1. Pinggan Mangkuk
2. Set Periuk
3. Jag
4.Set cawan
5. Set sudu / garfu
6. Dapur Gas
7. Kipas angin
8. Set Cadar
9. Pembakar Roti
10. Periuk nasi elektrik
11. Oven
12. Coffee Maker
13. Blender
14. Toto
15. Bekas Rempah Ratus
16. Pengering Rambut
17. Set tupperware
18. Termos
19. Seterika / Iron
20. Pengisar Jus Buah-Buahan
21. Mixer untuk buat kek
21. Pembuat waffle
22. Bantal
23. Selimut

Cadangan Hadiah Untuk Pengantin Yang Murah Tapi Bermakna


1. Kurta dan telekung
2. Sejadah dan tasbih
3. AlQuran
4. Buku Motivasi Perkahwinan
5. Frame hiasan ayat AlQuran
6. Baju shirt couple dengan nama pengantin
7. Gift voucher Ikea / Parkson / Aeon
8 Scrapbook buatan sendiri
9. Kain pelikat dan kain batik
10. DOA yang baik

Cadangan Hadiah Untuk Pengantin Yang Wow


1. Pakej bulan madu
2. TV
3. Sofa
4. Katil
5. Duit Cash $$$
6. Mesin Basuh
7. Peti sejuk

Cadangan Hadiah Untuk Pengantin Yang Akan Dikenang Lama

1. Lukisan/frame gambar pasangan
2. Jam Dinding yang menarik
3. Album Gambar Printing si pasangan
4. Tuala Mandi dengan nama pengantin bersulam
5. Minyak wangi dalam botol cantik


Cadangan Hadiah Untuk Pengantin Yang Agak Rare

1. Baju tidur/pyjamas yang sedondon
2. Carpet
3. Lesung Batu
4. Rak Buku
5. Set langsir Sliding Door
6. Beg Pakaian
7. Set Betukang
8. Set Jam tangan couple

Cadangan Hadiah Untuk Pengantin Yang Ada Unsur Lucu 


1. Tong Gas
2. Helmet
3. Apron
4. Tiket Tengok Wayang
5. Jam loceng (Alarm clock)
6. Hamper Barang dapur (kicap, sos, garam, gula, span cuci pinggan)
7. Pampers dan pakaian baby
8. Puting susu baby
9. Botol susu baby
10. Buku resepi memasak
11. Penimbang berat badan
12. Baju menyusu
13. Pregnancy Test
14. Buku Himpunan Nama Bayi
15. Jubah mandi
16. Makanan yang memang pengantin tak gemar (contoh : budu, cencaluk, durian)

hadiah-pengantin-baru
Cadangan Hadiah Untuk Pengantin

Contoh Hadiah Lucu Yang Telah Berjaya Dikenakan

hadiah-pengantin-baru
budu dan cencaluk sebagai hadiah untuk pengantin 


hadiah-pengantin-baru
jam loceng siap set waktu sebagai hadiah untuk pengantin 


hadiah-pengantin-baru
rantai besi, mangga dan kunci sebagai hadiah untuk pengantin


Pemberian hadiah untuk pengantin baru lelaki dan wanita lebih kurang sama saja dan nak dapatkan hadiah perkahwinan terbaik untuk pengantin lelaki & perempuan di Malaysia ni tak susah cuma perlu berani dan kreatif. 

Paling penting perlu tahu perwatakan si pengantin dan tahap keakaraban antara diri sendiri dengan si pengantin. Buatnya tidak rapat mana tapi beri hadiah kategori lucu, hmmm sengaja nak cari penyakit namanya tu.



Read This :

Boleh Beli Secara Online Untuk Mudahkan Urusan

Jika tak nak terus pening kepala, boleh pilih mana-mana barangan yang sesuai dan comel dan kat Lazada. Sebagai contoh mini cooker yang bermacam jenis ni. Dah lah comel, berguna, murah pulak tu! 

Jika ditakdirkan tak boleh nak hadir ke majlis boleh je beli dan letakkan terus nama dan alamat si pengantin sebagai penerima. Kan senang tu. Untuk lihat semuanya dengan lebih dekat boleh KLIK SINI dan masukkan 'Rice Cooker' pada bahagian carian.

hadiah untuk pengantin


Kesimpulan

Meraikan hari istimewa pasangan mempelai dengan memberi hadiah perkahwinan sudah menjadi adat dalam kalangan masyarakat kita. Rasanya tak lengkap datang majlis kahwin kalu tak bawah hadiah kan. Lagi-lagi untuk undangan majlis kahwin saudara mara terdekat dan sahabat.

Semoga wishlish kahwin ini berguna untuk beli hadiah kahwin untuk kawan lelaki, kawan perempuan, saudara mara dan hadiah kahwin untuk suami (ops bergurau jer). Jika susah nak beli hadiah kahwin Kaison, boleh je beli hadiah kahwin online untuk pengantin.

Selesailah sudah cadangan hadiah untuk pengantin dan semoga dengan hadiah yang diberikan si pengantin akan dapat menghargai segala pemberian yang telah di beri ini. 

Tidak kisahlah apa saja hadiah yang di beri untuk dijadikan hadiah tersebut kerana niat asalnya adalah untuk tumpang gembira di hari bahagia si pengantin yang di rai.

Semoga dengan adanya senarai lengkap cadangan hadiah untuk pengantin ini, urusan mencari hadiah yang sesuai akan menjadi lebih mudah dan menyeronokkan. 

Selamat Pengantin Baru untuk semua mempelai... jom makan kenduri!!



Jemput join :

Telegram Rasmi Sis Hawa Blog ๐Ÿ‘‰  https://t.me/sishawadotcom

Telegram Rasmi Info Ibu Hamil & Baby ๐Ÿ‘‰  https://t.me/ibuhamilmalaysia






Tawaran Hebat Harga Jimat Amway 

ini kali betul-betul boom!!

whatsapp :

8 comments for "Senarai Lengkap Cadangan Hadiah Kahwin Untuk Pengantin"

  1. macam-macam hadiah sekarang, hahaha ๐Ÿ˜‚

    ReplyDelete
  2. Bu hediyeleri gelinin ailesi hazฤฑrlar รงeyiz olarak ๐Ÿค— dรผฤŸรผn ve nisanda ise altฤฑn takฤฑ takฤฑlฤฑr burada ...

    ReplyDelete
  3. Wah! Bagus gak idea awa ni. Thanks. Nanti x la mati kutu nk beli apa kpd pengantin..

    ReplyDelete
  4. Hahaha macam-macam ada. Tapi ok juga ni

    ReplyDelete
  5. Bagus perkongsian Sis Hawa ni.. Boleh dijadikan sumber rujukan bila takde idea nanti.. LZ masih ingat hadiah pengantin adik ipar bila kawan dia beri lesung batu yang dibungkus rapi dalam kotak..

    ReplyDelete
  6. kalau kawan baik mungkin boleh bagi hadiah yg lucu.. tp kalau tak rapat sangat mau undang gaduh besar.. haha

    ReplyDelete
  7. Pinggan mangkuk dan gelas tu memang biasa orang bagi sebagai hadiah perkahwinan. Kalau kawan atau ahli keluarga rapat yang kahwin, bolehlah bagi hadiah yang lucu tu๐Ÿ˜‚.

    ReplyDelete