Drama Chandra Nandini Episode 1 Hingga Akhir Sebanyak 287 Episod (Full Episode Online) | Chandra Nandini , pertama kali dengar nama ni serius sis tak tahu ni cerita apa sebabnya sis memang tak berapa nak follow cerita drama yang berjela panjang macam ni. Drama Candra Nandini di TV3, dari episode 1 hingga akhir berjumlah 287 episod semuanya. Memang tak dapat nak set untuk ikut episod sampai beratus-ratus tetapi dalam masa yang sama jadi tertanya juga, apa sebenarnya kisah drama Candra Nandini dari India yang ada kat TV3 ni. 

Bila di Google, info yang sis dapat adalah Chandra Nandini is a 2016 Indian Hindi-language drama television series which started airing on Star Plus on 10 October 2016. It is produced by Ekta Kapoor under her banner Balaji Telefilms and is directed by Ranjan Kumar Singh. 
Chandra Nandini kini adalah drama bersiri India yang mula ditayangkan pada 17 September 2019 di TV3 pada setiap hari Isnin hingga Khamis.


Candara Nandini

Oh maksudnya cerita ni dah lama main dah cuma baru mula ditayangkan kat Malaysia. Cuma yang sis makin hairan dah kenapa drama Chandra Nandini ni ramai sangat orang minat. Hmmm best sangat ke apa ni? So untuk menjawab persoalan yang ada kat diri sendiri, sis pun cubalah cari Candra Nandiri cast, kemudian sis pun ikut baca Candra Nandini sinopsis lengkap. Tak hanya itu sis juga ikut tonton online Candra Nandini episode 1. Bukannya apa, nak tahu! 

Disebabkan sis tak ikut Candra Chandra Nandini di Tv3 maka sis tonton drama Candra Nandini ni secara online saja. Terkejut jugalah bila nampak episode yang dah sampai berpuluh-puluh tapi sis akui sis nak tonton Drama Chandra Nandini TV3 [Episod 1 - Episod 10] pun sis tak mampu. Bukan nak cakap cerita yang panjang macam ni tak best cuma sis sendiri yang tak boleh nak fokus pada jalan cerita yang lama. Sis ni jenis tengok cerita kalau boleh nak hari tu juga permulaan dan ending! Sebab tu sis kena tengok cerekarama atau movie je. 

Disebabkan agak kurang berminat untuk tonton Candra Nandiri full episode, sis pun baca sinopsis penuh untuk drama Candra Nandini ini.

Candra Nandini Sinopsis Lengkap / Sinopsis Candra Nandini TV3 

Drama Candra Nandini ini berkisar tentang kehidupan seorang pemuda yang bernama Chandragupta dan Chandragupta ini dilahirkan 
dalam keluarga yang rendah hati, yatim piatu dan ditinggalkan. Akhirnya dia dibesarkan sebagai seorang anak oleh keluarga pastoral yang lain. Siapa sangka Chandagupta berjaya menjadi seorang pengasas empayar Maurya yang hebat. Chandragupta seorang pejuang dan penguasa yang sememangnya sangat terkenal karena menyatukan daerah sub-benua India. 

Untuk lebih mudah faham, drama ini berkisah mengenai seorang Raja yang sangat terkenal di masa India Kuno dahulu dan namanya adalah Kaisar Chandragupta Maurya I. Raja tersebut juga merupakan datuk kepada Ashoka yang juga sangat terkenal kisahnya dalam sejarah India. Kaisar Chandragupta Maurya I merupakan seorang pemimpin hebat yang berjuang untuk menyatukan beberapa daerah di zaman India purba.


Candara Nandini
warna purple adalah kerajaan Gupta, boleh lihat betapa besarnya kuasa dia

India mengalami perubahan yang sangat baik pada masa kepemimpinan pada sekitar tahun 300 SM itu. Pasukan perangnya juga dilihat memiliki kekuatan dan semangat yang agak luar biasa dan melalui drama ini tidak hanya menceritakan kisah Candragupta dalam menjadi seorang pemerintah tetapi juga turut membawa kisahnya dengan seorang puteri yang bernama Nandini. Kisah cinta Candra dan Nandini agak epik kerana Nandini ini anak kepada musuh ketat yang paling Candra benci.
Walaubagaimanapun, menurut catatan sejarah, pernikahan Chandragupta terjadi hanyalah sebanyak dua kali saja. Istri pertamanya adalah Durdhara yang meninggal ketika melahirkan anaknya yang bernama Bindusara. Kemudian, selang 17 tahun kemudian Candragupta berkahwin lagi dan kali ini adalah dengan putri Seleucus I Nicator. Untuk karakter Nandini yang ditampilkan sebagai putri kepada Mahapadma Nanda ia dikatakan hanyalah sebuah fiksyen.
kota pemerintahan peninggalan Candraguptha 

Akan tetapi,  seorang sejarawan yang bernama Megasthenes (berasal dari Yunani) telah pernah menulis sebuah buku berjudul Indika pada tahun 350 SM yang menceritakan tentang Ratu Nidarus. Menurut sumber lain, Ratu Nidarus adalah sebuah aksen dari bahasa Yunani dengan maksud Nandini. Dan di dalam buku itu juga turut menceritakan yang Ratu Nidarus ini adalah seorang puteri kepada Dhana Nand yang terpaksa memberikan anaknya kepada Samrat Chandragupta untuk dijadikan sebagai perjanjian perdamaian perang. 
Maka di sini sudah ada sedikit percanggahan dan saat drama ini ditayangkan di India, telah terjadi sedikit perdebatan kerana dikatakan penampilan drama ini seakan tidak menghormati si Raja Chandragupta itu sendiri.
Candara Nandini

Lepas baca sinopsis untuk Candra Nandini story, eh baru tahu yang drama Chandra Nandini rupanya ada kaitan dengan kisah benar mengenai sejarah di India. 

"Where can I watch chandra nandini full episodes?" 

Tonton Drama Chandra Nandini TV3, ini sudah pasti memang ramai peminatnya. Tak dinafikan memang ramai peminat Drama Candra Nandini telah biasa menonton dengan tayangan di TV3 tapi sis tak follow dari awal so kenalah cari yang online. Hajat mungkin tonton sikit je sebabnya nak tonton dari episode 1 sampai akhir sebanyak 287 episode, alamak! Lama tu... tak dapat nak tonton selama tu... Setakat nak lihat sedikit bolehlah.

Untuk menonton Candra Nandini with Malay Subtitile boleh klik link ini :>> [ Tonton Drama Candra Nandini Episode 1 - Episode 97 (Malay Substitle) ]


Untuk yang tak sabar nak tonton Candra Nandini dari episode awal sampai akhir, bolehlah tonton Candra Nandini melalui Dailymotin ikut link di bawah ini. Ada yang mempunyai english subtitle, Indonesia dan ada yang tak.

>> [ Watch Candra Nandini Episode 1 ]
>> [ Watch Candra Nandini Episode 2 ]
>> [ Watch Candra Nandini Episode 3 ]

>> [ Watch Candra Nandini Full Episode 04 - Episode 35 (No Subs) ] 

>> [ Watch Candra Nandini Full Episode 36 - Episode 62 (No Subs) ]



Sinopsis Chandra Nandini Drama Hindi TV3. Bagi yang malas nak tonton (macam sis) boleh baca sinopsis terus melalui link di bawah ini:


Sinopsis Chandra Nandini Episode 1 – 10:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 11 – 20:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 21 – 30:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 31 – 40:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 41 – 50:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 51 – 60:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 61 – 70:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 71 – 80:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 81 – 90:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 91 – 100:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 101 – 110:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 111 – 120:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 121 – 130:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 131 – 140:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 141 – 150:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 151 – 160:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 161 – 170:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 171 – 180:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 181 – 190:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 191 – 200:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 201 – 210:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 211 – 220:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 221 – 230:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 231 – 240:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 241 – 250:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 251 – 260:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 261 – 270:
Sinopsis Chandra Nandini Episode 271 – 284:

Sinopsis Chandra Nandini Episode Terakhir (Episod 287)

Episode terakhir CHANDRA NANDINI. Chandragupta dan Bindusara kembali berkelahi. Nandini melihat aksi mereka dan berusaha memisahkannya. Helena datang lalu membuat sebuah pengakuan. Helena mengaku menjadi orang yang merenggangkan hubungan Chandragupta serta Bindusara

Nandini marah mendengar omongan Helena. Nandini pun menampar Helena. Sementara Bindusara kaget. Bindusara tidak menyangka jika Helena sebenarnya memiliki kepribadian jahat. Rencana Helena terus terbongkar.

Ternyata Helena menghasut Chandragupta untuk memenjarakan Bindusara. Helena ingin Chandragupta menjebak Bindusara sebagai pembunuh. Meski sudah membuat pengakuan, Helena tetap melakukan hal jahat. Helena menyuruh Saunand untuk menyerang istana Chandragupta. Apakah yang terjadi? Boleh tonton melalui video di link ini :



Candra Nandini Cast 
  • Manoj Kolhatkar sebagai Acharya Chanakya
  • Siddharth Nigam sebagai Putra Mahkota Bindusara
  • Prerna Sharma sebagai Shubhadrangi (Dharma)
  • Avneet Kaur sebagai Charumitra (Charumati)
  • Abhishek Nigam sebagai Prince Bhadraketu
  • Pragati Chourasiya sebagai Chitralekha
  • Gautam Nain sebagai Prince Adhonis
  • Nirisha Basnett sebagai Putri Alice
  • Sheezan K sebagai Kartikay
  • Tanu Khan sebagai Permaisuri Helena
  • Vidya Sinha sebagai Senior Ibu Ratu Sonarika











Terima kasih kerana membaca. Jangan lupa untuk follow blog ini dan jemput datang lagi di lain masa.