10 Tafsir Mimpi Bayi Menangis, Tidur, Menyusu Dan Lain-Lain Menurut Pandangan Islam Dan Kepercayaan Masyarakat  | Mimpi bayi yang comel mesti seronokkan? Tapi jauh di lubuk hati tentu ada rasa ingin tahu akan maksud untuk mimpi tersebut. Walaupun dah terang-terang tahu yang mimpi ini hanyalah sekadar mainan tidur tetapi di dalam hati tetap nak tahu, apakah mungkin ada makna disebalik mimpi bayi ini? 

Sama seperti mimpi melahirkan bayi yang pernah dikongsikan sebelum ini, mimpi berkaitan bayi ini juga tidak hanya dialami oleh perempuan. Lelaki juga boleh bermimpi tentang bayi. Walau orang perempuan sangat suka dengan baby, lagi-lagi bayi yang comel tetapi lelaki juga boleh bermimpi melihat bayi sebegini.




Seperti mimpi bertemu dengan orang yang telah meninggal, memiliki bayi hingga mimpi berhubungan intim dikatakan ada maksud-maksudnya yang tersendiri. Apapun, sebelum diteruskan dengan maksud tentang bayi ini, pertama sekali suka untuk diingatkan yang perkongsian untuk maksud mimpi bayi menangis, maksud mimpi bayi menyusu, maksud bayi tidur, maksud bayi lelaki perempuan dan lain-lain ini hanyalah sekadar perkongsian melalui pembacaan saja.

Ianya tidak ada kaitan dengan tafsir mimpi bayi dalam Islam secara menyeluruh dan seandainya ada kaitan sekalipun maka itu hanyalah sekadar kebetulan semata-mata.

Antara Maksud Mimpi Tentang Bayi Menurut Pandangan Islam Dan Kepercayaan Masyarakat 


Mimpi yang sering muncul berkaitan dengan bayi ini mungkin seperti menggendong bayi, menyusu bayi, menidurkan bayi, menyelamatkan bayi, menimang bayi baru lahir, menenangkan bayi menangis dan lain-lain lagi. Bayi ini pula boleh muncul di dalam bentuk sama ada sebagai bayi lelaki, bayi perempuan mahupun bayi kembar. 

Dan antara maksud untuk mimpi bayi seperti ini adalah : 


#1 - Maksud Mimpi Bayi Perempuan / Bayi Lelaki Comel


Mimpi melahirkan atau memiliki bayi perempuan atau bayi lelaki yang comel boleh membawa erti akan akan mendapat berita yang baik. Ianya mungkin dalam bentuk keuntungan kewangan, kesihatan yang bagus atau sebagainya.

#2 - Maksud Mimpi Bayi Luar Nikah


Mimpi melahirkan atau memiliki bayi luar nikah mungkin bermaksud akan cubaan hidup yang perlu dilalui baik dalam kehidupan berumahtangga atau dalam kerjaya / pekerjaan.


#3 - Maksud Mimpi Bayi Kembar


Mimpi melahirkan atau memiliki anak kembar tidak kira sama ada mimpi bayi kembar lelaki mahupun bayi kembar perempuan, keduanya membawa maksud akan mendapat rezeki yang agak besar tanpa di duga. Jangan lupa untuk bersedekah juga.


#4 - Maksud Mimpi Bayi Baru Lahir

Pernahkah mimpi hamil atau melahirkan? Berikut ini beberapa penjelasan mengenai arti mimpi hamil dan melahirkan menurut beberapa kepercayaan.

Beruntung jika di dalam mimpi dapat melihat bayi baru lahir. Tak kisahlah melihat bayi lelaki baru lahir ataupun bayi perempuan baru lahir, kedua-duanya mempunyai maksud yang hampir sama. Mimpi seperti ini dikatakan ada kaitan dengan penambahan rezeki. 

#5 - Maksud Mimpi Bayi Menangis


Apakah tafsir mimpi bayi menangis dalam Islam? Melalui pembacaan, mimpi bayi yang menangis atau mimpi sedang melihat ketika bayi menangis, ia berkemungkinan boleh melambangkan rasa tidak tenang. Bermimpi menangis juga adalah mimpi yang boleh membuatkan rasa bersedih.Akan tetapi, ada juga yang beranggapan bahawa mimpi melihat bayi menangis ini adalah sebuah pertanda baik. 




#6 - Maksud Mimpi Tidurkan Bayi Dengan Tenang

Maksud mimpi bayi tidur dengan tenang ini mungkin membawa erti pada sesuatu yang diusahakan selama ini akan berakhir dengan baik. Dalam erti kata lain, cita-cita hampir menjadi kenyataan. Teruskan berusaha.

#7 - Maksud Mimpi Susukan Bayi

Jika pemimpi bermimpi memberi susu kepada seseorang dan seseorang itu amat dikenalinya, itu petanda ukhuwwah antara mereka amat rapat. Jika bermimpi menerima susu dari seseorang, itu petanda akan beroleh keberkatan dari ukhuwwah yang terbina.

#8 - Maksud Mimpi Jaga Bayi Yang Sihat


Jika bermimpi melahirkan dan menjaga anak perempuan yang sihat, arti mimpi ini mungkin akan menerima hasil dari kerja keras selama ini.


#9 - Maksud Mimpi Selamatkan Bayi

Selain menjadi bunga tidur, mimpi juga membawa sesuatu pertanda pada seseorang dan untuk mimpi selamatkan bayi ini ia boleh membawa maksud baik yang positif. 

#10 - Maksud Mimpi Bayi Meninggal


Arti mimpi bayi meninggal ini berkemungkinan membawa maksud akan mengalami kegagalan dalam sesuatu perkara yang sedang dilakukan saat itu. Namun walaupun gagal jangan sesekali putus asa dan patah semangat.

#11 - Mimpi Melihat Banyak Bayi

Masalah percintaan yang membuat kita tidak tenang akan segera berakhir. Lepas ni dah hidup lebih nyaman bersama pasangan kita sekarang.


#12 - Mimpi Buaikan Bayi

Maksud untuk mimpi buaikan bayi ini berkemungkinan yang usaha dalam bisnes dan rumahtangga akan berhasil. Jika ada pengorbanan di awal, lakukanlah dengan baik.


#13 - Mimpi Mendukung / Mengendong Bayi

Menimanng bayi mungkin sudah biasa tapi bagaimana dengan mimpi menggendong bayi? Sama ada nampak bayi (orang lain tengah dukung), ataupun diri sendiri yang sedang dukung bayi, dikatakan yang maksud untuk mimpi ini mungkin akan mendapat rezeki dengan cara yang baik. Bila dah dapat rezeki yang baik ni bolehlah menjaga dan menggunakannya untuk perkara yang baik-baik juga.


[ Bacaan Menarik Lain ] 
Asma Ul Husna : 99 Nama Allah Berserta Maksud dan Manfaatnya
+ Maksud Mimpi Hamil Dan Melahirkan

Maksud Mimpi Bayi Di Kalangan Wanita Yang Sedang Hamil 

Bagi mimpi bayi di kalangan wanita yang sedang hamil, tidak kiranya mimpi bayi itu sedang menangis, bayi sedang tidur, di dalam dukungan, bayi dalam buai dan sebagainya. Mimpi bayi untuk wanita sedang mengandung ini dikatakan ada kaitan dengan perasaan si ibu itu sendiri.

Ibu mungkin sedang berasa stress, takut dan risau pada kandungan. Bimbang jika ada apa-apa bakal berlaku dan akibat banyak fikir, mimpi bayi turut muncul ketika sedang tidur. Seeloknya ibu yang sedang hamil dan bakal melahirkan ini, jangan terlalu banyak fikir hingga tertekan. Kesihatan kena jaga dengan baik. Banyakkan membaca AlQuran, Yasin dan sujud solat untuk tenangkan diri. Ini penting demi kesihatan bayi di dalam kandungan itu juga.



Tafsir Mimpi Bayi Dalam Perubatan Islam 

Jika kerap bermimpi bayi, apa maksudnya? Ada juga terbaca yang mimpi bayi dalam perubatan Islam ada suatu maksud. Apa yang mengejutkan, dikatakan yang mimpi bayi ini boleh membawa maksud kepada kehadiran saka.

Walaubagaimanapun, mimpi bayi yang membawa maksud saka ini hanyalah jika di dalam mimpi itu, si pemimpi bermimpi menyusukan bayi sehingga kenyang sahaja. Benar ataupun tidak, itu daku sama sekali tidak pasti. Tetapi menurut pembacaan, memang itulah yang telah dikongsikan. Jauh di sudut hati moga-moga ianya tidak benar, Aamiin.

Sejujurnya niat di hati memang ingin berkongsi tafsir mimpi bayi menurut Islam dengan lebih jelas dan terang tetapi apakan daya, hanya setakat itu saja yang diperolehi.

Dengan berpandukan maksud mimpi bayi mengikut perubatan Islam dan kepercayaan dalam masyakarat kita, telah dikongsikan beberapa maksud untuk bayi sebagaimana yang diketahui melalui pembacaan di Internet dan sebagainya ini. Ingat! Ini hanyalah sekadar pembacaan kosong dan jangan sesekali menerima semuanya secara bulat-bulat.











Terima kasih kerana membaca. Apa pendapat anda tentang artikel ini? Jemput komen di bawah.