Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Maksud Mimpi Buaya Menurut Cakap Orang, Maksud Baik Atau Buruk?

15 Maksud Mimpi Buaya Menurut Cakap Orang, Maksud Baik Atau Buruk? | Mimpi melihat buaya memang ku tak sanggup, bukannya apa seram kot! Bayang sekejap bentuk buaya pun dah naik takut, inikan pula kalau bermimpi. Mau tak lena tidur sepanjang malam.

Buaya ini dalam kategori haiwan buas dan pemangsa, jadi terfikir juga apakah maksud sebenar untuk mimpi melihat binatang buas seperti buaya ini. Apakah pula maksud mimpi buaya menurut Islam. Adakah ianya mimpi baik ataupun mimpi buruk?

Disebabkan itu, daku mencari setakat yang boleh akan maksud mimpi melihat buaya ini. Dari sumber Google ni, ada banyak juga perkongsian maksud untuk mimpi melihat buaya ni. 

Tapi untuk maksud mimpi buaya begini, tak kisahlah sama ada maksud mimpi buaya menurut Islam ataupun sebaliknya, kita seharusnya tidak menerima segalanya secara bulat-bulat.

Takut nanti tak pasal-pasal akidah sendiri tercemar. 

Maka untuk mimpi sebegini adalah lebih baik sekadar membaca dan mendengar tanpa meletakkan sebarang maksud mimpi sebegini sebagai salah satu panduan hidup. Inilah dia senarai mimpi buaya dengan maksudnya sekali.



Tafsir Mimpi Melihat Buaya Menurut Cakap Orang, Baik Atau Buruk? 


#1 - Mimpi Melihat Buaya Berenang dan Maksudnya

Melihat buaya berenang di air menandakan kebahagiaan dan kemakmuran. Dalam erti kata lain akan mendapat perkhabaran yang baik-baik.

#2 - Mimpi Buaya Masuk Dalam Rumah dan Maksudnya

Mimpi buaya masuk rumah dikatakan sebagai satu petanda yang baik. Mimpi ini berhubungan dengan dengan sesuatu yang baik mungkin dalam soal rezeki dan kesihatan. Tak kisahlah bagaimana buaya masuk dalam rumah dalam mimpi tersebut, mimpi buaya merangkak masuk dalam rumah dikatakan ada kaitan dengan perkara yang baik.

#3 - Mimpi Buaya Kejar dan Maksudnya 

Mimpi dikejar buaya boleh mendatangkan rasa cemas semasa sedang bermimpi. Takut tu. Dan mimpi melihat buaya dalam mimpi ini dikatakan ada kaitan dengan perkara yang kurang baik. Ia juga boleh melambangkan diri sendiri yang lari dari masalah. 

Jika yang bermimpi itu pula adalah wanita (perempuan), mimpi dikejar buaya ini boleh membawa maksud ada seseorang yang sedang menyukaimu dalam diam.

#4 - Mimpi Buaya Dikejar Buaya Di Air dan Maksudnya 

Apabila Anda mengalami mimpi dikejar buaya di air itu artinya Anda akan mendapatkan musuh yang diam- diam mengikuti setiap langkah. 


#5 - Mimpi Buaya Gigit (Kena Serang) dan Maksudnya

Apabila mengalami mimpi diterkam atau diserang buaya. itu artinya mungkin akan mengalami kesulitan dalam kehidupan. 

#6 - Mimpi Buaya Hitam dan Maksudnya

Apabila mengalami mimpi buaya hitam itu artinya akan merasan kecewa dengan orang- orang disekeliling. Mungkin kecewa terhadap kawan atau kekasih, dan mungkin juga partner dalam pekerjaan.


#7- Mimpi Buaya Jinak dan Maksudnya

Apabila mengalami mimpi buaya jinak, itu artinya mungkin akan berhasil dalam menguasai diri sendiri. Mimpi ini dikatakan membawa petanda baik dalam mencipta suatu kehidupan yang lebih cerah lagi.

#8 - Mimpi Buaya Kecil dan Maksudnya

Mimpi buaya kecil dikatakan ada maksud dengan sebuah peringatan. Sebagai contoh, ada seseorang melakukan kesalahan dan seeloknya hendaklah dimaafkan walau kesalahannya itu agak besar. Mimpi buaya kecil juga dikatakan ada kaitan dengan sesebuah masalah yang nampak kecil tapi perlukan banyak waktu untuk diselesaikan. 

#8 - Mimpi Buaya Besar dan Maksudnya

Walau mimpi buaya kecil dikatakan ada kena mengena dengan masalah, berbeza pula dengan mimpi buaya besar di mana ia dikatakan merupakan satu petanda yang agak baik. Mimpi melihat buaya besar ini dikatakan membawa maksud akan mendapat keuntungan besar dalam hidup.

#10 - Mimpi Buaya Makan Orang dan Maksudnya

Mimpi melihat buaya makan orang memang termasuk mimpi yang menyeramkan. Jika mengalami mimpi ini maka artinya merupakan sebuah pertanda buruk. Akan ada sesuatu yang mengancam Anda dan orang-orang disekitar Anda.


#11 - Mimpi Buaya Putih dan Maksudnya

Mimpi ini memanglah jarang terjadi. Namun jika Anda mengalami mimpi ini maka beruntunglah Anda. Karena menurut Primbon Jawa mimpi ini memiliki arti bahwa Anda akan memperoleh keberuntungan. Apalagi warna putih kerap kali dianggap sebagai lambang kesucian.



#12 - Mimpi Membunuh Buaya

Apabila Anda mengalami mimpi bunuh buaya itu artinya Anda akan segera menemukan jalan keluar untuk mengatasi rasa takut dan kecemasan dalam hidup Anda. Dan bermimpi membunuh buaya itu juga bisa sebagai pertanda baik, bahwa Anda mampu melewati rasa takut dan kegelisahan.


#13 - Mimpi Melihat Buaya Mati

Apabila Anda mengalami mimpi lihat buaya mati itu artinya Anda akan segera mengalami suatu hal yang pada akhirnya membuat seseorang merasa tersinggung. Dan bermimpi melihat buaya mati itu juga bisa sebagai pertanda buruk, bahwa apa yang akan Anda lakukan nantinya dapat membuat orang lain sakit hati.


#14 - Mimpi Melihat Buaya Di Sungai

Arti mimpi melihat buaya di sungai menunjukkan adanya musuh dalam selimut. Mimpi melihat buaya di sungai juga meramalkan bahwa Anda menyembunyikan emosi. Dan bermimpi dikejar buaya di dalam air itu juga bisa sebagai pertanda buruk, bahwa adanya musuh yang mengintai perilaku Anda secara sembunyi- sembunyi.


#15 - Mimpi Menangkap Buaya

Apabila Anda mengalami mimpi menangkap buaya itu artinya Anda akan segera mendapatkan kekayaan,kesehatan serta kesejahteraan hidup yang sangat baik. Dan bermimpi menangkap buaya itu juga bisa diartikan sebagai pertanda baik, bahwa Anda akan dapat menghindari orang- orang yang berniat jahat kepada Anda.


#16 - Mimpi Melihat Anak Buaya

Jika Anda sebagai orang tua, Mimpi melihat anak buaya menunjukkan bahwa Anda cukup berhasil dalam mendidik dan membesarkan anak-anak.


#17 -  Mimpi Melihat Buaya Liar

Memimpikan buaya liar merupakan firasat baik bahwa Anda akan mengalami perubahan besar dalam hidup. Tentunya perubahan tersebut akan membawa kebaikan kalau Anda memandangnya secara positif.

#18 - Mimpi Melihat Buaya Banyak Di Zoo Dan Sebagainya

Apabila Anda mengalami mimpi lihat buaya banyak di sungai itu artinya Anda akan mendapatkan sebuah peringatan agar lebih berhati- hati lagi dalam mengambil tindakan. Dan bermimpi melihat buaya banyak di sungai itu juga bisa sebagai pertanda buruk, bahwa Anda harus berwaspada jika ingin bertindak.


#19 - Mimpi Digigit Buaya dan Maksudnya

Mimpi digigit buaya diramalkan sebagai sebuah pertanda buruk. Anda akan segera mendapat banyak ujian dan cubaan berat dalam hidup.


#20 - Mimpi Melihat Buaya Berkelahi

Mimpi melihat buaya berkelahi ditafsirkan sebagai ramalan bahwa Anda akan menyaksikan sebuah pertengkaran atau konflik.

Menurut Logik Akal Dan Pendapat Islam, mimpi melihat buaya ini boleh berlaku kerana :

  • sedang berada dalam keadaan ketakutan akan sesuatu
  • sekadar peringatan untuk sentiasa berhati-hati dari sebarang ancaman
  • menerima nasihat dari sesiapa walaupun buruk
  • jangan mudah percaya terutama pada perempuan, waspada selalu
  • kena berusaha untuk mengatasi rasa takut walau dirasakan payah
  • serlahkan bakat terpendam yang ada

Itulah serba sedikit maksud untuk mimpi tentang buaya. Tak kisahlah mimpi tentang buaya yang bagaimana, mimpi buaya di dalam rumah atau apa sekalipun. Jangan terlalu memikirkannya sangat. Dont panic! Tak semua mimpi melihat buaya ini ada maksud yang kurang baik.

Yang penting, jangan jadikan mimpi ini sebagai satu kepercayaan! 

Sebagai muslim kita hanya boleh percaya pada Qada dan Qadar Allah, bukannya pada mimpi. Jika sekadar ingin baca sekadar untuk seronok begini tak mengapa tapi jika tahap nak percaya itu sudah tidak boleh.


Jemput join :

Telegram Rasmi Sis Hawa Blog 👉  https://t.me/sishawadotcom

Telegram Rasmi Info Ibu Hamil & Baby 👉  https://t.me/ibuhamilmalaysia





Tawaran Hebat Harga Jimat Amway 

ini kali betul-betul boom!!

whatsapp :

4 comments for "Maksud Mimpi Buaya Menurut Cakap Orang, Maksud Baik Atau Buruk?"

  1. Oh baru tahu. Setakat ni belum pernah lagi la mimpi buaya 😅

    ReplyDelete
  2. tak pernah lagi mimpi buaya...

    ReplyDelete
  3. Last week for whole week sy mimpi mcm2 dah sy igt jalan cerita mimpi tu salah satunya pasal buaya... Combine all mimpi tu sy dpt firasat sesuatu yg buruk bakal berlaku... And guess what, smlm sy kene scammed and i lost some amount of money... Tp Alhamdulillah sebab sy berhati2 dan selalu berdoa Allah tolong sy jd xde lah totally lost all money...

    ReplyDelete