Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

58 Ucapan Assalamualaikum Selamat Pagi Dan Doa Islami

Koleksi 58 Ucapan Assalamualaikum Selamat Pagi Dan Doa Islami | Selamat pagi. Good morning! Ucapan kata kata selamat pagi yang indah dapat memberi semangat motivasi. Awali pagi dengan senyum dan inspirasi dengan kata kata ucapan selamat pagi merupakan salah satu tindakan yang baik dan bijak.

Ucapan assalamualaikum dan selamat pagi ini boleh diberi pada sesiapa saja yang kita suka. Tak ada salahnya untuk mengirimkan ucapan selamat pagi pada orang-orang tercinta.

Ada pelbagai kategori untuk ucapan selamat pagi. Terpulanglah nak hantar ucapan selamat pagi ini melalui pesanan ringkas (SMS), whatsapp, email, mesej di inbox facebook dan sebagainya. 

ucapan-selamat-pagi
Koleksi Kata Kata Ucapan Selamat Pagi / Good Morning

Koleksi 58 Ucapan Selamat Pagi Dan Doa

Di sini dikongsikan ucapan selamat pagi secara islami, ucapan selamat pagi romantis paling sweet, ucapan selamat pagi menyentuh hati, ucapan selamat pagi untuk kekasih, ucapan selamat pagi dan doa,  ucapan selamat pagi lucu, ucapan assalamualaikum selamat pagi dan ucapan pantun selamat pagi.

Ucapan Selamat Pagi Islami

1. Assalamualaikum warahmatullaahi wabarakaatuh, sohabul khair. 

2. Assalamualaikum, selamat pagi dengan semangat pagi, semoga cahaya Allah selalu bersama dengan kita di sepanjang hari ini.

3. Awali setiap pagi dengan senyuman dan ketenangan hati, istiqamahlah bagai matahari yang selalu terbit di pagi hari dan terbenam di petang hari. Saya ucapkan assalamualaikum dan selamat pagi untuk semua.

4. Selamat pagi wahai umat Nabi yang budiman, saudara-saudara seIslam dan seagamaku. Ceriakanlah hari kalian dengan tetap menjaga hati dan lisanmu.

5. Assalamualaikum dan selamat pagi. Berperilaku baiklah kerana Allah dan bersyukurlah selalu di setiap pagi kerana nikmat Allah itu mengizinkan kita terbangun dari tidur untuk masih bersama yang tersayang.

6. Assalamualaikum sahabat, selamat semangat pagi. Sudahkah solat dhuha hari ini? Jika belum mari kita kerjakan dengan nama Allah Yang Maha Besar. 

7. Pagi hari tanpa kopi bagaikan pagi tanpa sinar matahari, jagalah lisan dari menyakiti hati serta jaga hati dari rasa benci dan dengki.

8. Selamat pagi para akhwat atau ikhwan, semoga pagimu ini senantiasa menjaga keistiqamahan hatimu. 

9. Assalamualaikum wahai sahabatku. Selamat pagi. Mulailah harimu dengan niat yang baik, pancarkan raut wajah bahagia di pagi hari, semoga Allah senantiasa menjagamu. 

10. Assalamualaikum, semangat pagi sahabat! Bangun bangun! Jadikan hari ini jauh lebih baik dari semalam. Selamat berusaha wahai sahabatku! 

Ucapan Selamat Pagi Romantis Paling Sweet 

1. Assalamualaikum warahmatullaahi wabarakaatuh, selamat pagi sayang.

2. Ya Allah, aku ingin mencintaimu seperti pagi yang tak pernah ingkar memberikan kesejukan dan semangat dengan penuh setia.

3. Sayang, awali pagimu dengan rasa cinta. Cinta dengan Alalh dan diri sendiri. Sayang dengan orang di sekitarmu termasuk aku. Tebarkan senyum manis yang gembira.

4. Mulai pagi hari ini, tentang setiap masalah yang ada di depanmu lalu katakan, “Hai, masalah! Hanya Allah yang tak bisa dikalahkan". Aku akan sentiasa ada dibelakangmu. 

5. Pagi ini begitu syahdu. Embun di ujung daun jatuh dengan membawa rindu pada tanah, sama seperti rasa rindu aku padamu sayang.

6. Aku tidak peduli apakah dirimu yang terbaik untukku atau bukan, yang jelas di pagi ini aku akan berdoa untuk kebaikanmu.

7. Ya Allah! Jadikan perasaan cinta kami ini sebagai rasa cinta penuh iman. Jadikan kami satu pasangan di antara orang di jalan yang benar. Selamat pagi!

Ucapan Selamat Pagi Menyentuh Hati 

1. Tidak peduli seberapa baik atau buruk dirimu. Bangunlah setiap pagi dan bersyukurlah bahwa kamu masih diberi kesempatan untuk memperbaikinya.

2. Yang paling dekat seorang hamba dengan Tuhannya adalah saat dia bersujud, selamat Pagi!

3. Jika Anda terus berjalan dibimbing oleh manusia, Anda akan menemukan akhir yang tanpa harapan. Tetapi, jika Anda melanjutkan jalan yang dibimbing oleh Allah, Anda akan menemukan harapan yang tak terbatas. Selamat pagi!

4. Selamat pagi. Jangan menyalahkan Allah kerana tidak menghujani kita dengan hadiah kerana sesungguhnya Allah SWT telahpun memberi hadiah 'nyawa' untuk terus bangun di pagi hari yang baru. 

5. Sesungguhnya Allah SWT tidak melihat ke arah susuk tubuh dan penampilanmu yang hebat sebaliknya Allah SWT melihat ke arah hatimu. Selamat pagi!

6. Azan subuh sudah berkumandang, selamat pagi ukhti! Awali hari ini dengan salat dan mengaji agar lebih berkah.

7. Selamat pagi saudara-saudaraku, awali hari dengan keceriaan dengan tetap menjaga hati seperti Nabi Muhammad SAW.

8. Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan, tetap optimistis percayalah akan janji-janji Nya.

9. Setiap manusia punya kesempatan baru, jangan kamu terpaku dengan masa lalu mu. Lihat ke luar dan syukuri segala nikmat yang diberikan oleh Tuhan. Selamat pagi.

10. Selamat pagi, sahabat baikku. Ketahuilah, kadang Allah memberi permusuhan hanya untuk memberitahumu betapa berartinya kedamaian.

Ucapan Selamat Pagi Untuk Kekasih (Bahasa Melayu)

1. Setiap pagi adalah hari baru, hidup baru, untuk sebuah semangat yang harus baru juga. Kekasihku, aku yakin kau akan dapat harungi segalanya. 

2. Selamat pagi kesayanganku. Langit membuka tabirnya, sinar mentari perlahan menapak bumi, jangan lupa berdoa agar selalu dalam lindungan-Nya. 

3. Sekarang setelah matamu terbuka, buatlah matahari cemburu dengan hasrat mu yang membara untuk memulai hari. 

4. Selamat pagi sayang dan semesta. Kita terima apa yang sudah terjadi, ikhlaskan apa yang tidak bisa diubah, betulkan apa yang masih bisa diperbaiki.

6. Rezeki bukan hanya dalam bentuk wang, tetapi juga umur yang panjang. Selamat pagi sayang dan doakan semoga umur kita dipanjangkan Allah swt. Aamiin

ucapan-selamat-pagi
ucapan selamat pagi secara islami

Ucapan Selamat Pagi Dan Doa 

1. Assalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh sahabatku, selamat pagi, semoga Allah SWT selalu memberikan kelapangan rezeki atas apa yang engkau lakukan pada hari ini. Aamiin.

2. Sohabul khair ukhti, semoga pagimu lebih baik dari kemarin, dan semoga persahabatan kita akan terus terikat. Aamin.

3. Ya Allah! Maafkan saya, orang tua saya, dan semua orang beriman pada hari dimana perhitungan akan ditetapkan! Selamat pagi!

4. Semoga pagi ini menjadi pintu berkah bagi kita semua, dan semoga Allah senantiasa memudahkan segala urusan kita. Aamiin.

5. Ya Allah Ya Tuhanku, Sebagaimana Engkau telah bukakan mataku di pagi ini, bukakan pula jalan kebahagiaan untukku sampai akhir hayat nanti. Aamiin.

6. Assalamualaikum, Salam Subuh. Semoga Allah memudahkan dan melancarkan semua urusan kita serta memberi kelapangan hati dan rezeki. Aamiin


Read This :


Ucapan Assalamualaikum Selamat Pagi 

1. Assalamualaikum selamat pagi. Tanda Allah sayang pada seseorang hamba, Allah SWT berikan dia ujian dan cubaan. 

2. Assalamualaikum selamat pagi. Takutlah kepada Allah dimanapun kita berada. 

3. Assalamualaikum dan selamat pagi, lawan rasa malasmu dan bangunlah, dunia tidak memanjakan orang-orang yang malas.

4. Assalamualaikum. Selamat Pagi. Hari berganti tanpa pernah kita rasa sebelumnya. Dengan bertambahnya usia setiap hari, semoga kita selalu dalam lindungan-Nya.

5.  Assalamualaikum selamat pagi. Tidak ada kata indah lain yang harus ku ucapkan si pagi ini selain kalimat syukur atas nikmat dari-Nya. 

6. Assalamualaikum selamat pagi. Sambut pagi hari dengan semangat baru. Jangan mengeluh tentang hari kemarin. Jadikan hari kemarin sebagai pembelajaran dan hari ini sebagai upaya memperbaiki diri.

7. Mulailah harimu dengan niat yang baik, pancarkan raut wajah bahagia di pagi hari, semoga Allah senantiasa menjagamu. Assalamualaikum, semangat pagi sahabat!

8. Salam Subuh. Subhanallah. Alhamdulillah, Lailahaillallah. Allahuakhbar. Semoga Allah permudahkan segala apa jua yang kita lakukan hari ini. Assalamualaikum.

9. Assalamualaikum selamat pagi. Ya Allah, sungguh aku memohon kepadaMu ilmu yang bermanfaat, rezeki yang halal dan amalan yang baik. Ya Allah Kau lindungilah juga sahabat-sahabatku. 

10. Assalamualaikum. Salam Subuh salam pagi. Semoga apa yang kita usahakan hari ini dipermudahkan dan dirahmati oleh Allah swt. Ya Allah, aku mohon keredhaanMu, dan syurgaMu. 

Ucapan Pantun Selamat Pagi 

Mentari selalu terbit dari timur
Teman sejati selalu menghibur
Ayuh kawan bergegas bangun dari tidur
Sebelum didahuli solat zuhur

Burung pipit di atas lembu 
Terbang ke ranting indah terlihat 
Ayuh bangkit dari tidurmu 
Sambut pagi dengan semangat 

Pintar adik menyikat gigi 
Sehabis makan semangkuk roti 
Aku ucapkan selamat pagi 
Untuk sahabat yang satu hati 

Indah mawar bunganya merah 
Tempat bermain si anak lebah 
Pagi ini pagi yang cerah 
Semoga hari semakin indah

Pergi ke bendang mencari ikan
Ikan ditangkap ditengah sawah
Salam pagi aku ucapkan
Moga rezekimu bertambah tambah

Ucapan Selamat Pagi Lucu 

Selamat pagi dunia muka buku! Hati-hati mencari rezeki, jangan sampai terlanggar bontot lori. 

Terik matahari pagi ini seterik rasa perut yang dari tadi tak benti memulas. 

Selamat pagi di jam 9. Akibat masuk kerja lewat nak hadap muka boss tahap ketar lutut kaki.

Pagi pagi makan nasi lemak
Makan bersama sebiji lada
Dah lama mencari menantu untuk mak
Tak kisah teruna mahupun duda 


Video Ucapan Salam Subuh Quotes


Kesimpulan 

Ucapan selamat pagi bahasa malaysia dan bahasa inggris ada keunikan tersendiri. Ucapan selamat pagi (good morning) bukan saja berperanan sebagai tanda ingatan malah dapat memberi motivasi dan semangat rohani. 

Tak perlu susah payah beri kata kata madah romantis yang keterlaluan. Ucapan selamat pagi bijak untuk pacar (kekasih) sudah dapat mempamerkan rasa cinta. 

Lebih baik lagi jika berikan kata kata ucapan assalamualaikum selamat pagi bersama doa. Sesiapa yang baca kata kata selamat pagi bergambar dan bermotivasi, dapat memberikan hikmah aura rezeki pada mereka yang sedang melangkah ke tempat kerja. 

Koleksi kata-kata selamat pagi tadi sangat sesuai untuk publish di status WhatsApp, sekaligus untuk menebarkan semangat pada orang lain yang membacanya. 

Semoga perkongsian berkaitan kata kata ucapan selamat pagi ini dapat memberikan sedikit sebanyak idea yang berkaitan. Aamiin. 


Rujukan :

1. Bola.com 

2. Merdeka.com 


Dapatkan ilmu-ilmu bermanfaat dengan mudah di telegram:


Semoga bermanfaat. 
Terima kasih kepada yang membaca Koleksi 58 Ucapan Selamat Pagi Dan Doa 


6 comments for "58 Ucapan Assalamualaikum Selamat Pagi Dan Doa Islami"

  1. Kita ucap selamat pagi simple jak.
    Hi, good morning. Ekeke.

    ReplyDelete
  2. best². Kita selalu cari ucapan camni 😂. tq sis awa

    ReplyDelete
  3. bestnya semua ucapan . Boleh tiru 😄 time kasih

    ReplyDelete
  4. Nice sharing... Selamat pagi... Moga Allah memberkati...☺️

    ReplyDelete